تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
۰
plusresetminus
علی بهزادی گفت: انتقال خون شهرستان‌های جنوبی کرمان به شدّت به همه‌ی گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی نیاز دارد.
نیاز فوری به همه‌ی گروه‌های خونی در جنوب کرمان
به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ علی بهزادی رئیس انتقال خون شهرستان جیرفت ضمن تأکید بر این‌که نیاز به اهداء خون در همه گروه‌های خونی ضرورت همیشگی منطقه است گفت: در حال حاضر به شدت نیازمند گروه‌های خونی O و A منفی برای تأمین خون مورد نیاز بیماران هستیم.
 
وی افزود: از همه‌ی افراد واجد شرایط اهدای خون و اهداء کنندگان مستمر در گروه‌های خونی مختلف دعوت می‌شود که برای تأمین نیاز خونی بیماران به پایگاه‌های انتقال خون در جنوب کرمان مراجعه کنند.
 
🔸بهزادی تصریح کرد: علاوه بر وجود ۵۴۰ بیمار تالاسمی در جنوب کرمان و تأمین سایر نیازهای خونی در راستای انجام فوریت‌های پزشکی هم‌اکنون با مشکل جدی مواجه هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همیشگی است لذا مردم منطقه جنوب کرمان می‌توانند با اهدای خون، نجات بخش جان بیماران نیازمند به این مایع حیاتی باشند.
 
رئیس انتقال خون شهرستان جیرفت بیان کرد: حداقل سن برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال است، اهداءکنندگان مستمر می‌توانند تا ۶۵ سال، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم و فاصله اهداء خون هر ۸ هفته یک بار مشروط به آن که تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود، خون اهداء کنند.
 
انتهای پیام/
https://armanekerman.ir/vdcauin6w49nuu1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما