تاریخ انتشار :جمعه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۲
۱
plusresetminus
حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم تصریح کرد: روز کارگر را به این قشر زحمت‌کش تبریک عرض می‌نمائیم و اهمیت کار و کارگر در اقتصاد کشور ما که به عنوان محرکه اصلی در بخش‌های مختلف هستند و به عبارتی روح اصلی تولیدات و اقتصاد را در کشور ایجاد می‌کنند.
کارگران روح اصلی تولید و اقتصاد ایران هستند/ شهید مطهری در دشمن شناسی و جریان شناسی بی نظیر بود/ با تاسی از مکتب سلیمانی به زودی در قدس نماز خواهیم خواند
به گزارش راه آرمان؛ آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان های استان کرمان برگزار شد؛ مشروح خطبه ها را در ادامه می خوانیم.

امام جمعه جیرفت: کارگران روح اصلی تولید و اقتصاد ایران هستند

به گزارش "راه آرمان" از جیرفت؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: کشور ایران اسلامی یک کشور بسیار غنی و دارای ثروت‌های بسیار فراوانی در هر جهت است که این به عنوان یک قدرت بزرگ محسوب می‌شود.

امام جمعه جیرفت افزود: یکی از ضروریات امروز ما آن خواهد بود که باید همه ما استغفار نمائیم و اگر دین یا حقی بر گردن فردی داریم از آن دلجویی و طلب بخشش نمائیم. 

وی بیان کرد: مردم جیرفت همیشه با بصیرت خود دین خود را به شهداء عزیز اداء کرده‌اند و این نشان از تعهد و ایمان این مردم همیشه در صحنه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه جیرفت اظهار کرد: امروز جامعه فلسطینی می‌داند که راهی جزء مقاومت وجود ندارد و در مقابل استکبار جهانی با تمام توان ایستاده است و مردم فلسطین هم صدا با جهان اسلام رُعب و وحشت در رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین تصریح کرد: روز کارگر را به این قشر زحمت‌کش تبریک عرض می‌نمائیم و اهمیت کار و کارگر در اقتصاد کشور ما که به عنوان محرکه اصلی در بخش‌های مختلف هستند و به عبارتی روح اصلی تولیدات و اقتصاد را در کشور ایجاد می‌کنند.

امام جمعه زرند: بزرگترین پیام حرکت جهانی روز قدس ایستادگی مردم ایران در حمایت از فلسطین و قدس شریف است.


حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند با تشکر از مردم ولایتمدار زرند جهت حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس گفت: از مردم شهید پرور و مومنان روزه دار زرندی که با دهان روزه در این روز گرم در جمعه پایانی ماه مبارک با شور و نشاط حضور پیدا کردید و بار دیکر‌ وفاداری خود را در دفاع از مردم مظلوم فلسطین ثابت کردید.

خطیب جمعه زرند افزود: امروز وحدت تنها راه برون رفت از مشکلاتی است که استکبار جهانی ایجاد کرده است و جبهه مقاومت با هدایت های مدبرانه رهبر عالیقدر کشورمان ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای (مدظله العالی) مسیر خودش را با قوت و قدرت پیدا کرده و ادامه می دهد.

وی افزود: بعضی از دولت های عربی خیانت کردند و میکنند و خلل ایجاد کردند در صفوف مسلمانان و دنبال به رسمیت شناختن صهیونیست ها هستند و به خیال باطل شان با انها پیمان بستند هرچند خیال شان باطل است و دولت های مصر و لیبی و اخیرا اکراین زمین خوردند و در بزنگاه ها تنها ماندند و باید برای این کشور ها درس عبرت شود.

حجت الاسلام شجاعی گفت: بزرگترین پیام حرکت عظیم مردمی در روز قدس این است که ما تا آخر ایستاده ایم .


امام جمعه زرند اظهار داشت: باید به بصیرت شما مردم ایران افرین گفت که همیشه به موقع وارد عمل میشوید ، دشمن شناس هستید و‌ توطئه های دشمن را تشخیص می دهید و امروز مشت های گره کرده شما با شعار مرگ بر امریکا و‌ اسراییل به صورت استکبار جهانی زدید.


خطیب جمعه زرند ضمن امیدواری به ازادی قدس شریف گفت: امیدواریم و این امید ما دور از ذهن نیست که ان شاالله بزودی نماز جماعتی را در مسجد الاقصی پشت سر ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برگزار کنیم و پایان یافتن رژیم نامشروع صهیونیست را جشن بگیریم.

وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید فطر و تبریک آن گفت: عید فطر روز‌گرفتن جوایز از پروردگار عالم است که امام علی (ع) روز فطر را به روز قیامت تشبیه کردند که هرکس نتیجه عملش را میگیرد.

امام جمعه زرند درخصوص موارد مصرف زکات فطریه بیان داشت: مصرف زکات فطریه همان مصرف زکات اموال است که اولویت آن با فقرا هست که اگر کسی فقیری میشناسد از خویشان اولویت با اوست برای زکات فطریه

وی با اشاره به نیمه کاره ماندن مصلی پیامبر اعظم (ص) شهر زرند اظهار داشت:  از همه مسئولان شهرستان و خیرین درخواست داریم جهت کمک به ساخت و ساز مصلی همکاری داشته باشند.


امام جمعه زرند در پایان خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت مقام معلم گفت: روز دوشنبه سالروز شهادت استاد شهید مطهری است، شهیدی که میدان دار عرصه جهاد تییین بود که با قلم و نوشتارش در تبیین معارف الهی سنگ تمام گذاشت و روز معلم است که ان را گرامی میداریم و تبریک میگوییم به‌ تمامی معلمانی که در تراز جمهوری اسلامی جهت تربیت فرزندان این انقلاب قدم برمیدارند.

امام جمعه کرمان: غارتگران بدانند پیروزی نهایی از آن ملت مسلمان فلسطین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی(ع) فرمودند "رعایت تقوا در تمام شئون زندگی آزادگی از هر بندگی و اسارت و نجات از هر هلاکت است".

وی در ادامه بحث هفته‌های گذشته با بیان اینکه انسان خودش کانون رسیدن به سعادت و شقاوت است گفت: آدمی می‌تواند منشاء خوبی‌ها و یا منشاء بدی‌ها باشد؛ اگر تربیت اسلامی را مورد توجه قرار دهیم به سعادت خواهیم رسید و غیر از آن شقاوت و بدبختی به دنبال دارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امام علی (ع) فرمود "کار خیر را در دستور کار خود قرار دهید چرا که هر چه کوچک باشد در پیشگاه خداوند بزرگ است" افزود: اهل گذشت و عفو باشید و نهضت نیکی رسانی را در دستور کار خود قرار دهید و حتی به کسانی که به شما بدی می‌کنند نیکی کنید که مشمول رضایت خداوند قرار بگیرید.

وی با اشاره به اینکه خداوند پاداش نیکوکاران را می‌دهد و هر چه از خدا بخواهد خداوند به اندازه احسانشان به آنها اعطا خواهد کرد ادامه داد: در قرآن کریم آمده است که جماعت نیکوکار مورد آمرزش خداوند قرار می‌گیرند.
 علیدادی سلیمانی در ایراد خطبه دوم نماز جمعه با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس در کرمان اظهار داشت: امیدوار هستیم خداوند ما را از روزه داران واقعی ماه رمضان قرار دهد.

حجت السلام والمسلمین علیدادی با گرامیداشت روز خلیج فارس، کارگر و همچنین روز معلم گفت: این روزها روزهای ارزشمندی هستند و دولتمردان باید به فکر قشر کارگران باشند؛ گرانی‌ها قابل تحمل نیستند و باید برای قشر ضعیف جامعه چاره اندیشی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه ایام شهادت استاد شهید مرتضی مطهری را در پیش داریم افزود: این شهید در راه تربیت اسلامی مجاهدت کرد و به شایستگی این روز را روز معلم نامگذاری کردند.

وی با اشاره به اینکه ده‌ها آیه و روایت در ارتباط با اخوت اسلامی در قرآن بیان شده است گفت: مسلمانان اعضای یک خانواده هستند و نمی‌توانند رنج‌های برادر خود را ببینند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امروز مکلف هستیم نسبت به سایر مسلمانان جهان و مظلومان عالم حساس باشیم و به کمک آنها بشتابیم و این یک وظیفه انسانی و اسلامی است ادامه داد: متجاوز را باید از فلسطین بیرون کرد.

علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: فلسطینی‌ها بیش از 70 سال آوارگی را تحمل می‌کنند و رژیم غاصب اسرائیل مردم مظلوم فلسطین از کوچک و بزرگ را به خاک و خون می‌کشد و فرزندان آنها را به قتلگاه می‌برد.

وی با بیان اینکه همه این‌ها در شرایطی است که مدافعان و مدعیان حقوق بشر فقط تماشاچی هستند و گاهی اوقات از رژیم جعلی اسرائیل حمایت هم می‌کنند گفت: غارتگران بدانند پیروزی نهایی از آن ملت مسلمان فلسطین است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه ایمان ملت مجاهد و حق طلب فلسطین ستودنی است افزود: اتحاد و همدلی آنها باعث شده که در مبارزه تمام آحاد جامعه شرکت کنند و در راه آرمان آنها که آزادی قدس است تلاش کنند.

امام جمعه نرماشیر: با تعدی از مکتب سلیمانی به زودی در قدس نماز خواهیم خواند

حجت الاسلام روح الله ایرانژاد امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه های این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت روز قدس بیان کرد:امروز ما آمده ایم تا به دشمن بگوییم فلسطین تنها نیست.

وی افزود:فلسطین خط مقدم جبهه اسلام و کشور ایران اسلامی است و قدس قلب ایران و اسلام است.

خطیب جمعه نرماشیر گفت:این حضور باشکوه مردم در راهپیمایی دشمن را قطعا زمین گیر کرده است.

ایرانژاد اذعان کرد:رژیم صهیونیستی رو به نابودی است,بزودی آن روز می رسید که در قدس نماز خواهیم خواند.

امام جمعه‌نرماشیر بیان کرد:دشمن بداند راه شهید سلیمانی ادامه دارد,حمایت از کشورهای اسلامی و مردم مسلمان همچنان ادامه دارد.

امام جمعه کهنوج: فلسطین ریشه تاریخی دارد و دارای هویت ملی اصلی هستند

حجت الاسلام والمسلمین احمد  نجنو امام جمعه شهرستان کهنوج در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: اسلام دين جامعى است، صبر و تقوا در كنار توجّه به مرزها وتأکید بر استقامت در برابر دشمن، نیاز به یک سیاست مبنی بر حکومت است.


امام جمعه کهنوج افزود: بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده باید تا محو رژیم غاصب اسرائیل این روزها را باشکوه تر از گذشته برگزار نمایند.


نجنو به وقایع این روزها فلسطین اشغالی اشاره کرد و عنوان کرد: صهیونیست‌ های غاصب از جمعه قبل دیگر صراحتاً دنبال ورود به مسجد الاقصی بودند که جوانان فلسطینی با مقاومت خود در روز جمعه و شنبه گذشته باعث  عقب نشینی آنها شدند.

 خطیب نماز جمعه کهنوج اذعان کرد: صهیونیست ها بعد از ماجرای عادی سازی و نشست با مقامات عربی فکر می‌کردند که دیگر امنیتشان تضمین شده است و بعد از به راه انداختن سریال عادی‌سازی و ارتباط گیری با حکام عرب فکر می‌کردند که موضوع فلسطین و جنایات آنها دیگر به حاشیه برود.


امام جمعه کهنوج تصریح:  اما عملیات های شهادت طلبانه نشان داد که موضوع فلسطین به حاشیه نرفته است فلسطین ریشه تاریخی دارد و دارای هویت ملی اصلی هستند که این رژیم صهیونیستی قطعاً نمی تواند هویت ملی و مذهبی را از فلسطینی ها جدا گرداند.


وی در پایان گفت: مردم مسلمان ایران به همراه حوزه های علمیه، مراجع عظام، حکومت اسلامی و همه کارگزاران نظام در همه سطوح اینگونه اقدامات خبیثانه را به شدت محکوم می کنیم

امام جمعه فهرج: شهید مطهری پهلوان میدان جهاد تببین بود

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نمازجمعه این هفته با قدردانی از حماسه حضور مردم حق طلب و ظلم ستیز فهرج در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: ابتکار بی نظیر حضرت امام (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس دشمنان اسلام و قدس شریف را حقا و واقعا غافلگیر کرد.

وی افزود: حضرت امام (ره) با این اقدام استراتژیک به رژیم صهیونیستی و حامیانش فهماند که زین پس نه قدس و نه مردم قدس بلکه هیچ مظلوم و محرومی در سرتاسر جهان تنها نیست و ما از همه مظلومان تا آخرین قطره خون مان دفاع می کنیم.

آقاملایی تاکید کرد: امام مسئله ی فلسطین را به یک مسئله ی جهانی و اسلامی تبدیل کرد و با ادامه ی راه امام توسط حضرت امام خامنه ای امروز روز قدس به روزشماری برای محو اسراییل از این کره ی خاکی تبدیل شده است.

خطیب جمعه فهرج در ادامه به در پیش رو بودن سالروز شهادت علامه مطهری و بزرگداشت روز معلم اشاره و بیان کرد: شهید مطهری پهلوان میدان جهاد تببین بود و امروز همه معلمان باید راه این شهید را که راه بیداری اسلامی بود را ادامه بدهند.

آقاملایی در بخش دیگری ازبیاناتش به ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس اشاره و اظهار کرد: امروز دنیا بویژه انگلیس بدانند نمیتوانند با مکر و حیله حقایق تاریخی را عوض کنند چرا که خلیج فارس، فارس بوده است و فارس تا ابد میماند.

امام جمعه منوجان: تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفری امام جمعه موقت بخش آسمینون منوجان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت:امروز اجماع سازی در میان جامعه فلسطینی درباره مقاومت به عنوان تنها راه آزادسازی فلسطین بیش از هر زمان دیگری است با امضای سازش نامه اشلو از سوی سازمان آزادیبخش فلسطین در سال ۱۹۹۲ و تغییر راهبرد این سازمان از مقاومت مسلحانه به گفتگوی سیاسی برای حل بحران جامعه فلسطین دچار دوگانگی و اختلاف‌نظر شد.
وی افزود: ولی ناکامی جریان سازش در ۲۸ سال گذشته در شهرک سازی وسیعی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مردم را به این نتیجه رسانده که این راهکار جواب نمی دهد و اکنون اکثر مردم راهکار مقاومت را حمایت می‌کنند و تنها راه پایان دادن به تجاوز به فلسطین را مقاومت می‌دانند.

حجت الاسلام محمد جعفری بیان کرد: فلسطین قضیه انسانی اسلامی است در این میان حادثه فلسطین واکنش به یک بحران بزرگ و تلخی انسانی و اسلامی است که هیچ انسانی نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

وی افزود: جامعه فلسطین همانند دیگر جوامع جهان در سرزمین خود زندگی می کردند که ناگهان مجموعه از مهاجران صهیونیست اروپایی با کمک قدرت های استعمار به آن ها یورش بردند و سرزمین آنها را غصب کردند و نتیجه این تجاوز این است که نیمی از جامعه فلسطینی در نتیجه کشتارها و ارعاب از سرزمین خود بیرون رانده شدند ،حدود هفتاد و شش سال پیش تاکنون در شرایط غیر انسانی در خارج از سرزمین خود به سر می‌برند و نیمه دیگر تحت اشغال و مقررات تبعیض نژادی در سرزمین خود قرار دارند.

خطیب موقت نمازجمعه آسمینون (نودژ) تاکید کرد: اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل و به تبع آن تاکید بی شمار رهبر معظم انقلاب در بزرگداشت این روز دستاورد‌های بی شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه داشتن آرمان قدس داشته است که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از عدم فراموشی مسئله مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان اشاره کرد اکنون با توطئه‌های رژیم صهیونسیتی در به فراموشی سپردن آرمان قدس و فلسطین است و تنها بر عهده فرد مسلمانان بلکه بر عهده هر انسان آزاده و حق‌طلب در اقصی نقاط جهان است .

وی افزود:به گونه‌ای که می‌توان گفت بیداری اسلامی کنونی در جهان اسلام از مهمترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است برگزاری هرچه باشکوه تر می‌تواند زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و همدستان منطقه ای آن گردد و ما هم امروز به ندای رهبر کبیر انقلاب و ندای سکان‌دار انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) لبیک می گوییم و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و تمام آزادیخواهان جهان به گوش دشمنان اسلام خصوصا رژیم جعلی صهیونیستی خواهیم رساند.

امام جمعه موقت آسمینون(نودژ) با تبریک نهم اردیبهشت روز شوراها و همچنین هفته معلم ،ضمن گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز کارگرعنوان کرد:کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و جامعه کارگری از وفادارترین جوامع به انقلاب و نظام بودند استقلال کشور وابسته به کار و کارگر است و اکنون باید زحمات این عزیزان ارج نهاده شود و حقوق آنها سرموقع پرداخت شود و باید هوای آنان را داشته باشیم.

امام جمعه کوهبنان: لازمه رساندن ذکات فطره قبل از فرا رسیدن عید به دست نیازمند

همزمان با روز جهانی قدس نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام مرتضی جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی ، علما و روحانیون ، مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد بزرگ و تاریخی حضرت امام (ره) کوهبنان برگزار شد.

حجت الاسلام  مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: زکات فطره را بهتر است انسان قبل از نماز عید فطر به دست نیازمندان برساند.

وی تاکید کرد: در روز جهانی قدس یادگار حضرت امام (ره) قرار داریم که یاد و خاطره شهدا خصوصا سردار دلها را گرامی می داریم.  

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: مردم با حضور پر شور و گسترده در مراسم روز قدس حمایت خود از مردم فلسطین و انزجار خویش از رژیم کودک کش اسرائیل را به نمایش گذاشتند .
 
وی ابراز داشت: نماز عید فطر در مصلای حضرت امام خمینی (ره) اقامه خواهد شد لذا نمازگزاران مهر و زیر انداز به همراه داشته باشند.

خطیب جمعه کوهبنان تصریح نمود: در روز شوراها قرار داریم که این روز را خدمت اعضای شوراهای شهر و روستا تبریک می گوییم و از خدمات شورای شهر کوهبنان تقدیر می کنیم. 

وی یادآور شد: در آستانه روز جهانی کار و کارگر قرار داریم ما دست کارگران را با تاسی از نبی مکرم اسلام (ص) بوسه می زنیم که در جبهه اقتصادی طبق منویات مقام معظم رهبری در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: روز ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به دست اندرکاران تعلیم و تربیت تبریک می گوییم و یاد استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می داریم.

امام  جمعه ارزوئیه: اشغالگری اسراییل یک حرکت نژاد پرستانه محض همراه با غارت از ملت مظلوم فلسطین است 


حجت الاسلام والمسلمین سید یوسف منصوری امام جمعه شهرستان ارزوئیه ضمن توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تبیین مسئله قدس پرداخت و افزود: روز قدس اتفاقی در سراسر جهان رقم خورد یک اتفاق بی نظیراست ، اولین مساله در جریان فلسطین این است که امروز اسراییل یک لکه ننگ بزرگ درتاریخ جهان است اینکه حقوق بشر دم از دموکراسی می زند یک ملت مظلوم از سرزمین خودشان طرد می شوند و یک عده خاص اسرائیلی و یهویی با زور ورود به یک منطقه و کشور به این منطقه که یهودی ها کشور ندارند ، یک حرکت نژاد پرستانه محض همراه با انواع جور وجفا و غارت بر ملت مظلوم فلسطین روا می دارند.

خطیب نماز جمعه ارزوئیه گفت: این حرکت ابتدا بدست انگلیس ها استارت خورد وبعد از آن آمریکایی ها و بعد آن این غاصب ها باحمایت امریکا این حرکت را انجام میدهند ، قضیه فلسطین صرفا مساله فلسطینی نیست بلکه مساله دنیای اسلام است و یک فریضه واجب است برتک تک مسلمانان که از مجاهدین فلسطینی حمایت کنند.

امام جمعه ارزوئیه افزود: این وجوب از دوجهت اولا نسبت به زمین مسلمین وظیفه دارند چون که قبله اول مسلمین سرزمین فلسطین است و مسجدالاقصی ، وجهت دوم از حیث استغاثه برادران و خواهران مسلمان است وهمه مسلمانان برادری را باید حفظ کنند ، راه حل مساله فلسطین یک راه بیشتر نیست،آن راه مجاهدت و ایثار و جهاد اسلامی است.ودیگر هیچ راهی جز این نیست.

حجت الاسلام منصوری گفت: ان شاءالله بزودی زود شاهد نابودشدن و ازبین رفتن این غده سرطانی برروی کره زمین باشیم حرکت عظیم شمامردم بزرگوار ارزوئیه که با جهان اسلام انجام داده اید بسیار ازشمند است جادارد از همه عزیزانی که این مراسم با دهان روزه و هوای‌گرم شرکت کرده اید تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه ارزوئیه به ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت شهید مطهری که مصادف باروز معلم است اشاره کرد و گفت: شهید مطهری ۴ویژگی داشت که باید در معلمین مارشد پیداکند ، جریان شناسی ، اسلام شناسی ، زمان شناس باشد ، دشمن شناس و دشمنی شناس باشد ، دشمن شناسی ساده است اما مهم دشمنی شناسی است اینکه ما بتوانیم راههای دشمنی را بشناسیم.

امام جمعه فاریاب:یک معلم موفق باید الگویش شهید مطهری باشد،در دشمن شناسی و جریان شناسی، اشتباه نکند.

خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان فاریاب توسط حجت‌الاسلام گروهی امام جمعه اقامه شد.

خطیب نماز جمعه فاریاب ابتدا ضمن گرامیداشت روز قدس بیان کرد: امروز روز قدس است، در قرن بیست و یکم ، دنیا به افتخار معمار انقلاب اسلامی از فلسطین دفاع کردند، پیامبر اکرم فرمودند هر کس شب را به صبح برساند، و به فکر مسلمین نباشد، مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام گروهی اظهارکرد: حمایت ما از مسلمانان جهان، عراق، فلسطین، سوریه، افغانستان و . . . نشات گرفته از این سخن پیامبر است ،این شعارها یعنی تقویت مسلمین که خروجی آن اقتدار مسلمانان است،تنها راه نجات فلسطین، مقاومت مسلحانه است، فروپاشی این غده سرطانی نزدیک است.

 امام جمعه فاریاب با اشاره به مذاکرات هسته ای بیان کرد:در مذاکرات هیچ نکته ابهامی وجود ندارد جز یک مانع  و آن بهانه جویی های آمریکاست، آمریکایی ها می گویند سپاه پاسداران تروریست است هدفشان این است که در بحث نظامی ایران را محدود کنند.

حجت‌الاسلام گروهی ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره استادشهید مطهری ابراز کرد:شهید مطهری انسانی مجاهد، متفکر، مبارز و به روز که با توجه به نیاز جامعه، قلم به دست می گرفت، وی نماد جهاد تبیین است،اینکه شهادت ایشان، به نام روز معلم است پیام دارد،  پیامش این است ،یک معلم موفق باید الگویش شهید مطهری باشد،در دشمن شناسی و جریان شناسی، اشتباه نکند.

 خطیب نماز جمعه فاریاب با گرامیداشت روز کار و کارگر مطرح کرد:پیامبر اکرم (ص) فرمودند کسی که برای معیشت خانواده اش می کوشد، مانند رزمنده ای است که در راه خدا میجنگد،دستی است که پیامبر بوسید و گفت آتش جهنم آن را لمس نمی کند.

وی در ادامه افزود: برای دومین بار، معدن طلای فاریاب مورد دستبرد قرار گرفت،نیروهای نظامی، فرماندار و همه کسانی که در این زمینه مسئولند، جدیت نشان دهند
این مساله برای شهر شهیدان، لکه ننگ است،این کارها باعث می شود، سرمایه گذاران رغبتی برای فعالیت در این شهرستان نداشته باشند، تا هفته آینده این مساله حل شود.

امام جمعه فاریاب در پایان اظهار کرد: مسئولین و مردم همکاری کنند تا مشکل آب روستاها حل شود،این امر مستلزم همکاری دوجانبه است.

امام جمعه قلعه گنج : روز قدس نماد بیداری ملت هاست /  دانشگاه مولد تولید علم و فکر است

ظهر امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ حجت الاسلام والمسلمین«رضا احمدی نیک»امام جمعه شهرستان در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج ضمن سفارش به تقوای الهی گفت :یکی از مصادیق تقوا رعایت اصل صداقت و اداء امانت در زندگی هست،در خطبه معروف متقین اولین صفتی که از اهل تقوا حضرت بدان اشاره می کند راستگویی و صداقت است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی نیک افزود : همانطور که می دانید نه تنها خدای تعالی بندگان را نهی از کذب و دروغ می نماید و به تبع آن دستور به صدق در گفتار می‌دهد بلکه بالاتر از آن امر می فرماید که با صادقان باشید

امام جمعه قلعه گنج با اشاره به فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه در دیدار با دانشجویان و نمایندگان آنها گفت: هویت بخشی کار بزرگ انقلاب برای دانشگاه بوده و هست چرا که جمهوری اسلامی است دغدغه دانشگاه را داشته باشد و اینکه  دانشگاه امروز با دانشگاه قبل از انقلاب و یا اوایل انقلاب قابل مقایسه نیست

 
امام جمعه قلعه گنج : امروز روز جهانی قدس است قدس یکی از مهم‌ترین پرسش هایی است که باید برای نسل جدید و آحاد مردم تبیین گردد که اساساً مسئله فلسطین و چه ربطی به ما دارد اولاً یک مسلمان باید زندگی مسئولانه داشته باشد و بر اساس مبانی دینی و شرعی و تکلیف مسلمانی نمی‌تواند نسبت به مسائل و مشکلات دیگران بی تفاوت باشد پیامبر اکرم فرمودند هر کس شب را به صبح برساند و به امور مسلمین بی‌تفاوت باشد مسلمان نیست

خطیب جمعه قلعه گنج در پایان عید سعید فطر و نقش و اهمیت جایگاه شورا های اسلامی شهر و روستا ها و روز معلم و همچنین روز جهانی کارگر را تبریک گفتند

امام جمعه راور: ملت فلسطین در عین مظلومیت در شرایط اقتدار قرار دارد

حجت الاسلام علی زمانی امام جمعه راور در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان پس از سفارش به تقوای الهی گفت: سلام و درود خدا بر همه کسانی که امروز با صلابت آمدند و فجر آفریدند و باعث به تحیر در آوردن و به ذلت نشاندن دشمنان شدند.

وی ادامه داد: سلام و درود خدا بر کسی که کلام امیرالمومنین(ع) را از لا به لای کتاب‌ها بیرون آورد و ندای او را امروز در زندگی اجتماعی ما به تحقق پیوست یعنی حضرت امام(ره)، و کلامی که در لا به لای کتاب‌ها مانده بود به فکر و گفتمان تبدیل شد.

امام جمعه راور افزود: کلام و وصیت امیرالمومنین(ع) این بود که؛ کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً، برای دشمنان و کسانی که ظلم می کنند خصم باشید، امیرالمومنین(ع) نفرمودند دشمن باشید بلکه بالا تر از دشمن، خصم باشید یعنی مدعی باشید و گریبان دشمن را بگیرید، یعنی همینکه امام(ره) فرمود روز قدس بیایید و با کلامتان و حضورتان فریاد مرگ بر اسرائیل بر آورید بر این دشمن بشریت و ظالمی که هیچ کجا از ظلمش دریغ نمی کند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان از تعبیری بسیار حکیمانه استفاده کردند و فرمودند: "فلسطین هم مظلوم است و هم مقدر"، حقیقتا ملت فلسطین مظلوم است چون ۷۴ سال مردم فلسطین را از خانه و کاشانه شان آواره کردند و بسیاری از کشورها به دنباله روی از آمریکا این مظلومت را نادیده گرفتند و کشورهای مسلمان آنطور که باید حمایت نکردند.

حجت الاسلام زمانی بیان کرد: ملت فلسطین در عین مظلومیت در شرایط اقتدار قرار دارد زیرا جوانان فلسطینی با قدرت در برابر دشمنان ایستاده اند و ملت فلسطین در حال انجام کارهای بزرگی هستند، زیرا رژیم صهیونیستی را به درماندگی رسانده اند و نمیگذارند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه راور گفت: اما دیگر مسلمانان در برابر این مظلومیت و اقتدار دو تکلیف دارند، اول برداشتن این مظلومیت، ملت های مسلمان باید مانند شهید عزیز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عمل کنند و حمایت عملی کنند و نگذارند ظلم به این ملت افزایش پیدا کند.

او افزود: تکلیف دوم افزایش اقتدار است، اسرائیل بداند دارد نفس های آخرش را می کشد و ملت فلسطین و ملت مسلمان محیای اقامه نماز در قدس می شوند.


امام جمعه بردسیر:  ایران هراسی به جای اسرائیل هراسی و عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل ترفند دشمن برای تغافل ماست

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن قدردانی از حضور پرشور و باشکوه مردم بردسیر در راهپیمایی روز قدس گفت: مهمترین مساله مشترک تمام مسلمانان جهان قدس است.

وی در تبیین مبارزه و مقاومت مردم فلسطین گفت: هر کشوری یک هویت ملی و یک هویت مذهبی دارد و هر کس  بخواهد این هویت را از او بگیرد آرام نمی ماند و مردم فلسطین نیز به خاطر آزادی هویت ملی و مذهبی خود که مسجد الاقصی و سرزمین فلسطین است مبارزه می کنند.
 
خطیب جمعه بردسیر در جواب چرایی حمایت ما از مردم فلسطین و بزرگداشت روز قدس افزود: دین ما از ما می خواهد که زندگی مسئولانه ای داشته باشیم و  هم از نظر انسانیت و هم از نظر اسلامیت نسبت به ساسر مسلمانان بی تفاوت نباشیم بنابراین حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با استکبار یک وظیفه همگانی است.

وی تصریح کرد: اگر به حامیان اسرائیل نگاهی بیاندازیم به برنامه های پشت پرده ی این رژیم غاصب  مانند برپا کردن داعش و نظیر این گروه ها، برای برهم زدن آرامش منطقه و از بین بردن مسلمانان  پی خواهیم برد.

وی بیان کرد: اگر از فلسطین غفلت کنیم از اسلام غفلت کرده ایم و تمرکز اسرائیل نیز بر فراموشی فلسطین است و می خواهد مساله فلسطین اولویت آخر جهان اسلام باشد.

حجت الاسلام کرمانی، ایران هراسی به جای اسرائیل هراسی و عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل را از نکات دیگر تمرکز  اسرائیل و پشتیبانانش دانست و افزود: امروز فلسطینیان‌ پذیرفته اند که هویتشان در خطر است و اسرائیل آسیب پذیر است و ما هم امیدواریم  به زودی شاهد اضمحلال استکبار به خصوص اسرائیل غاصب باشیم.

وی ضمن تبریک روز شوری،  شوراها را  یک واسطه ی منتخب مردمی دانست که با ایجاد ارتباط بیشتر و بهتر بین مردم و دولت، خدمات بهتری به مردم ارائه شود و در رفع مشکلات مردم گام های موثرتری برداشته شود.

امام جمه بردسیر همچنین روز کارگر و روز معلم را به  این دو قشر تاثیر گذار جامعه تبریک گفت و افزود: چرخ اقتصاد کشور به دست کارگران و چرخه تعلیم و تربیت که زیربمای هر جامعه ای است به دست معلمان. است که باید قدردان این دو قشر جامعه باشیم و مسئولان ارشد در این روزها که با نام این عزیزان مزین شده است برای رسیدگی به مشکلات و تحقق وعده هایشان به آنها اهتمام داشته باشند.

وی در پایان روز عید سعید فطر را پیشاپیش به همه مسلمانان و‌روزه داران تبریک  گفت و ضمن بیان ویژگی ها و فضیلت این عید بزرگ بر پرداخت زکات فطره که یک واجب همگانی است تا قبل از برگزاری نماز عید تاکید کرد.

امام جمعه رفسنجان: آزادی قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است          

 حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع راهپیمایان روز قدس با تاکید بر بحث دشمن شناسی، اظهار کرد: حضرت علی (ع) در آستانه شهادت پیامی به همه مسلمانان رساندند که دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید،هیچ تردیدی نیست که اسرائیل غاصب بیش از ۷۰ سال بر مردم مظلوم فلسطین ستم کرده است.

امام جمعه رفسنجان افزود: راه حل قطعی اسرائیل، نابودی این غده بدخیم سرطانی از سرزمین اسلامی مردم فلسطین است اما تا نابودی، درمان فعلی و لازم، مقاومت مسلحانه است و خود اسرائیل هم اعتراف کرده است که تحریم، تخریب زیرساخت ها و تهاجم نظامی در مقابل ایران جواب نمی دهد.

وی عنوان کرد: در یک جنگ شش روزه چندین کشور دست به دست هم دادند و نتوانستند در مقابل اسرائیل مقاومت کنند، اما زمانی که مردم غزه و دست لبنان از تسلیحات پر شد پیروزی های پی در پی در این کشور مشاهده شد.

عسکری افزود: این همان توصیه های حضرت امام راحل است که فرمودند “باید دست مسلمانان پر شود و مقاومت باید مسلحانه باشد تا زمینه نابودی این ملعون از سرزمین های اسلامی فراهم شود”.

وی با تاکید بر اینکه روز جهانی قدس روز زنده نگه داشتن محور وحدت امت اسلامی است، گفت: در آمریکا و اروپا ملت ها علیه ظلم ها و تهاجمات اسرائیل راهپیمایی می کنند و این نشان می دهد روز قدس روز وحدت جهان اسلام، نمایش امت اسلامی در موضوع فلسطین است و حمایت از آزادی قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است.

امام جمعه رفسنجان با محکوم کردن عملیات تروریستی در افغانستان به شهادت رسیدن جمعی از دانش آموزان، خاطرنشان کرد: تروریست ها در سایه ضعف حکومت طالبان در افغانستان جنایت می کنند و در پس این جنایت ها هدف ایجاد تفرقه و توطئه علیه مسلمانان شیعه و سنی است.

عسکری با بیان اینکه همه مسلمانان باید متوجه باشند که دشمن به دنبال ایجاد اختلافات فرقه ای، مذهبی و دینی در بین ملت های مسلمان است، گفت: همه باید توجه داشتند تا در زمین دشمن کار نکنند. همه در زیرپرچم محمد رسول الله با هر مذهب وعقیده ای که هستند، باید در صلح و آرامش زندگی کنند.

وی با گرامیداشت روز جهانی کارگر، گفت: کارگران سربازان جبهه اقتصادی و کارفرمایان افسران این میدان مقدس هستند، باید به حقوق و معیشت کارگران به صورت صحیح و سنجیده رسیدگی شود اینکه حقوق کارگر افزایش یابد ولی تورم وجود داشته باشد، فایده ای ندارد.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت مقام معلم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی که از معلمین به عنوان افسران سپاه برای پیشرفت کشور یاد نمودند؛ گفت: باید مقام معلم تکریم شود و هم چنین دولت باید معیشت و دغدغه های این قشر را رسیدگی نماید.

وی افزود: سمت ابویی در آموزه های دینی برای معلم است و طبق روایت های اسلامی، جایگاه معلم هم مانند جایگاه پدر باید تکریم شوند.

امام جمعه انار:  یکی از تلاش‌های دشمن برای ستیز با امنیت ملی،  تحریف نام خلیج‌فارس است

حجت‌الاسلام منتظری در خطبه‌های نماز جمعه امروز  با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: بزرگداشت روز قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است که همه انسان‌های آزاده و همه مسلمانان باید برای بزرگداشت آن اقدام کرده و تا محو رژیم صهیونیستی این روز را باشکوه‌تر از همیشه برگزار نمایند..

حجت‌الاسلام منتظری گفت:حضور در این راهپیمایی ها موجب می‌شود که مسئله قدس هرگز فراموش نشود و ملت فلسطین احساس تنهایی نکنند.

وی ادامه داد: بیداری اسلامی که اکنون در جهان اسلام ایجاد شده ، از مهم‌ترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است.

امام‌جمعه شهرستان انارپیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت:
امریکایی ها همچنان بهانه‌جویی می‌کنند و قصد تحمیل مذاکرات جدید پیرامون سلاح‌های موشکی و موضوعات منطقه‌ای دارند.

وی تاکید کرد: نمایندگان ایران انقلابی در مذاکرات که از فرزندان شجاع و انقلابی مردم ایران هستند در مقابل  زیاده‌خواهی‌های شیطانی تسلیم نخواهند شد  و به چیزی کمتر از رفع تحریم‌ها رضایت نخواهند داد.

خطیب جمعه انار افزود: یکی از تلاش‌های دشمن برای ستیز با امنیت ملی،  تحریف نام خلیج‌فارس است خلیج‌فارس با وجود قدیمی‌ترین اسناد تاریخی که به بیش‌از ۴۵۰ سال قبل‌از میلاد حضرت مسیح برمی‌گردد نامش خلیج‌فارس بوده و خواهد بود.

وی در ادامه افزود:باید به دشمنانی که دنبال تحریف نام خلیج همیشه فارس هستند گفت که  ما اهل ستیزه‌گری نیستیم ولی اهل حفظ هویت خود، استقلال خود وعزت خود  هستیم.
هر کس که بخواهد عزت ملت ایران را پایمال و ملت ایران را تحقیر کند و بخواهد دست سلطه را بر این ملت بزرگ دراز کند ملت ایران با غیرت خود و  ایمان خود   این‌دست را قطع خواهد کرد.
حجت‌الاسلام منتظری ضمن گرامیداشت هفته کاروکارگر گفت:مقام کارگر آن‌قدر عظیم است که پیامبر اسلام دست کارگر را می‌بوسد و این حرکت پیغمبر یک تعارف نیست بلکه تعلیم است و می خواهد از کار و کارگر تجلیل شود.

امام جمعه شهرستان انار با گرامی‌داشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین به‌خوبی میدان‌داری کرد.

وی افزود:آثار استاد شهید مطهری از مهم‌ترین و مؤثرترین آثار در تبیین دین اسلام است.

امام جمعه شهرستان انار با گرامیداشت روز معلم گفت:
معلمین می‌توانند نقش مؤثری در تبیین واقعیت‌های انقلاب اسلامی داشته باشند حجت‌الاسلام منتظری گفت:
اگر کشور بخواهد به سرافرازی ، رفاه و غنا  و به تفوق علمی نائل شوند و اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده  عاقل ،خردمند و متفکر تحویل جامعه‌ی بشری بدهد باید زیرساخت اصلی که تعلیم باشد را درست کند.

  حجت‌الاسلام منتظری گفت:تراز معلم در رفتار و کردار  ، التزام انقلابی به اسلام ناب محمدی است.

امام‌جمعه شهرستان اناربا گرامیداشت روز شوراها گفت :
شوراهای شهر روستا می‌توانند نقش بسیار مهمی در عمران ، آبادانی و بسیاری از خدمات رفاهی برای مردم شهر و روستا ، داشته باشند.

امام جمعه رابر: یکی از دستاوردهای امام خمینی نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین المللی بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های نماز جمعه روز قدس با اشاره به امروز 27 ماه مبارک  رمضان ، جمعه پایانی ماه مبارک  رمضان روز قدس است گفت: روز قدس که یادگار حضرت امام رضوان الله تعالی علیه استدر این روز فریاد مسلمانان بلند است علیه غاصبان، که خون بی گناهان را روی زمین می ریختند و سرزمین آنها را غصب کردند .
وی افزود: اعلام  روز جهانی قدس از سوی رهبر کبیر انقلاب و به تبع آن تأکید خلف صالحش مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)بر بزرگداشت این روز دستاوردهای بی شماری را برای مردم مظلوم فلسطین و منطقه و زنده نگه داشتن آرمان قدس داشته است.
خطیب جمعه رابر یکی از دستآوردها را جلوگیری از عدم فراموشی مسئله قدس و مظلومیت مردم فلسطین در افکار جهانیان خواند و عنوان کرد: از دیگر  دستآوردهای مهم امام (ره) در اعلام روز قدس، نجات ملت فلسطین و قدس شریف از تنهایی و انزوای زجر دهنده بین المللی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس در میان مردم و جوانان فلسطین به مثابه دمیدن روح کالبد بیرمق انتفاضه و ایجاد فصلی جدید و تغییر بنیادین در شکل و ماهیت مبارزه علیه رژیم صهیونیستی بود.
وی ادامه داد: بیداری که در جهان اسلام حاکم است از مهمترین نتایج و دستاوردهای روز جهانی قدس است .
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی برگزاری این راهپیمایی باشکوه شما در شهرستان رابر و سایر بلاد می تواند زمینه ساز نبودی رژیم صهیونیستی و هم دستان منطقه ای آنان گردد.
وی ضمن قدردانی از حضور گرم همه روزه داران عزیزی  که به شکوه و عظمت راهپیمایی افزوند گفت: امیدوارم خداوند به همه شما جزای خیر عنایت فرماید .
خطیب جمعه رابر با بیان چرایی روز قدس اظهار کرد: یکی از مهمترین پرسش هایی است که باید برای نسل جدید تبیین گردد. در جنگ بدر که مشرکین قصد نابودی جامعه اسلامی را داشتند بسیاری از مسلمانان بر پایه اعتقادات اسلامی خود در برایر برادر یا پدر یا خویشاوندان مشرک خود قرار داشتند و به آنها جنگیدند  و خویشاوندی های خونی را کاملا نادیده گرفتند این حوادث نشان داد مناسب اجتماعی در جامعه اسلامی با جامعه جاهلی بسیار متفاوت است.
وی افزود: نبی بزرگوار اسلام (ص) می فرمایند: هر کس شب را به صبح برساند و به امور مسلمی بی تفاوت باشد مسلمان نیست و این نشان از این رابطه مستحکم دینی است که مسلمانان را نسبت به یکدیگر مسئول می کند و آنان را عضو یک خانواده بزرگ امت اسلامی می شمارد .
خطیب جمعه رابر بیان کرد: امروز جامعه فلسطینی 13میلیون جمعیت دارد بیش از نیمی از این جمعیت در آوارگی در خارج از سرزمین فلسطین زندگی می کنند و مردم غزه در محاصره و مردم کرانه زیر یوغ اشغال اند.
وی تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین از ساده ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن یک کشور مستقل در سرزمین خود محروم هستند .
خطیب جمعه رابر افزود: مهمترین ویژگی این نامعادله این است که در یک طرف آن رژیم صهیونیستیبا حمایت گسترده همه کشورهای غربی قرار دارد و در طرف مقابل آن، جامعه فلسطینی تک و تنها است .
وی ادامه داد: این شرایط غیر انسانی ایجاب می کند که مسلمانان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه مظلوم فلسطین به این ظلم بزرگ پایان دهند و زمینه احقاق حوق مردم مظلوم فلسطین را فراهم سازند.
حجت االاسلام علی علیدادی سلیمانی با بیان اینکه روز قدس فقط  یک  مسأله   فلسطینی و عربی نیست، گفت: یک درد و رنج جانگاه انسانی و بشری است و ثالثاً یک موضوع بین المللی اسلامی است لذا تا محور رژیم صهیونیستی این روز قدس باشکوه تر ازهمیشه برگزار می شود .
وی ادامه داد: روز قدس امسال در شرایطی برگزار می شود که بسیاری از معادلات به نفع ارمان آزادی سازی فلسطین تغییر یافته است و رژیم صهیونیستی شیشه عمرش را در حال شکسته شدن می بیند و به فضل الهی این صدای شنیدن این شیشه عمر را هم دستانش در منطقه خواهند شنید .
خطیب جمعه رابر با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطرو تقان این روز با روز شهادت استاد مرتضی مطهری که روز معلم نامگذاری شده است گفت : یاد و خاطره استاد معلم شهید مطهری را گرامی می داریم.
وی گفت : نماز عید سعید فطر در همین مکان مسجد مصلای بزرگ حضرت زهرا (سلام الله علیها) راس ساعت 7:30صبح برگزار می شود امید است با حضوری باشکوه داشته باشد .


امام جمعه عنبرآباد: مردم از برخی عملکردهای اعضای شورای شهر عنبرآباد ناراضی هستند/جامعه کارگری جزء وفادارترین جوامع به انقلاب و نظام هستند/معلمی یک سمت خدایی است/ حمایت از قدس، اولا یک وظیفه انسانی و ثانیا یک وظیفه شرعی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: طبق وعده قرآن، هر عمل نیک، پاداش ده برابری نزد خداوند متعال دارد. 

وی با اشاره به ۱۱ اردیبهشت‌ روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگر یک عنصر ارزشمند در جامعه است، ستون فقرات اقتصاد است و استقلال کشور به کار و کارگر است و حقیقتاً جامعه کارگری جزء وفادارترین جوامع به انقلاب و نظام هستند، چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است لذا این‌که رسول مکرم اسلام دست یک کارگر را می‌بوسد یک تعارف و یک نمایش نیست بلکه یک تعلیم و یک درس است.

امام جمعه عنبرآباد همچنين با اشاره به ۱۲ اردیبهشت‌، سالروز شهادت آیت‌الله شهید مطهری با بیان اینکه مایه خوشحالی است که در نظام جمهوری اسلامی یک روز را به نام معلم داریم گفت: شهید مطهری مصداق و نمونه کامل یک آموزگار فداکار و وظیفه‌شناس بود گرچه متأسفانه در فرهنگ رو به زوال غرب معلمی را صرفاً یک شغل می‌دانند اما فرهنگ ناب اسلام معلمی را فراتر از این تعابیر قلمداد می کند و معلمی را یک سمت الهی و خدایی می داند.

وی با بیان این مطلب که معلمی شغل بسیار ارزشمندی است ابراز داشت: معلم کسی است که فکر و اندیشه و عقل و قلب انسان را احیا می‌کند و جهت می‌دهد او کسی است که جامعه را می‌سازد و به فرمایش مقام معظم رهبری: "یک کشور اگر بخواهد به سرفرازی برسد، به رفاه و غنا برسد به علم و دانش برسد اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند و متفکر تحویل جامعه‌ی بشری دهد باید زیربنای اصلی یعنی تعلیم از دوران کودکی و نوجوانی را درست کند و این شأن معلم است.

حجت‌الاسلام بامری با تبریک روز شوراها گفت: شورای شهر، مکان معنوی و فرصتی است برای خدمت کردن و هرکسی که راه پیدا می کند و اعتماد مردم را جلب می کند باید دین خودش را به مردم جامعه، شهر و منطقه اش را باید اداء کند.  

وی گفت: مردم از برخی عملکردهای اعضای شورای شهر عنبرآباد ناراضی هستند و متاسفانه دودستگی و اختلاف باعث پس رفت می شود که باید با وحدت عملی و هم گرایی در مجموعه، کارها صورت بگیرد در غیر اینصورت اعتماد سوزی و فرصت سوزی پیش خواهد آمد.


امام جمعه عنبرآباد افزود: امروز روز قدس است بهره ببریم از سفارش امیرالمؤمنین علیه‌السلام که فرمود: ظالمین را بشناسید و با ظالم دشمن باشید و مبارزه کنید و مظلوم را حمایت کنید و یاری کنید امروز بزرگترین مصداق ظالم و مظلوم کیستند؟ و دشمن‌ترین دشمنان یعنی صهیونیست‌های خبیثی که کمتر از دو درصد جمعیت جهان را تشکیل دادند دشمنانی که به چیزی کمتر از نابودی اسلام و مسلمین راضی نیستند باید مبارزه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بامری امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: بدانید بیش‌از سه میلیارد کمک نظامی سالانه آمریکا به اسرائیل است کمکی که خرج انواع بمب و موشک می‌شود که بر سر مردم مظلوم فلسطین ریخته می شود و چه دقیق ناخدای کشتی انقلاب حضرت امام خامنه‌ای در اهمیت روز قدس فرمود: "هر فردی در روز قدس بیرون بیاید برای دفاع از قدس حقیقتاً کمک کرده‌است برای حفظ کشور و امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی"

وی افزود: حضور ما در روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برهم‌زننده نقشه تفرقه‌افکنانه نظام سلطه است همان‌طوری که ما بنیاد سلطنت چندین هزارساله سفاکان را با همین حضور با همین شعارها با همین عزم و اراده برچیدیم ان‌شاءالله همین روز قدس و فریاد مرگ‌بر اسرائیل هم کاخ عنکبوتی اسرائیل را برخواهد چید.

حجت الاسلام بامری افزود: امروز همه دنیا بدانند که مسئله فلسطین و قدس مسئله همه مسلمین است نه‌فقط فلسطین لذا این غده سرطانی را باید برداریم و ریشه کن کنیم، چرا که حمایت از قدس، اولا یک وظیفه انسانی است و ثانیا یک وظیفه شرعی نیز هم است.

امام جمعه عنبرآباد در پایان خاطرنشان کرد: اسرائیل بداند که ما منتظر کشیده شدن شمشیر انتقام هستیم تا به امر ولی‌فقیه زمان رهبر معظم جهان اسلام سرهای شما را به‌صورت منظم روی سینه‌های ترسویتان بگذاریم و کمی از انتقام بدن تکه‌تکه شده‌ی حاج‌قاسم عزیز، ابومهدی المهندس، عماد مغنیه، فخری زاده، سردار حجازی و شهدای هسته‌ای و کودکان مظلوم لبنان و فلسطین و یمن را از شما بگیریم و آن روز به حول و قوه الهی بسیار بسیار نزدیک است.

انتهای پیام/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdcepp8zfjh8wni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین