تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۷
۰
plusresetminus
با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین(ع) صورت گرفت؛

دیدار با خانواده شهید حمید چریک

حمید رضا حسین‌خانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین علیه السلام و هیئت همراه با خانواده شهیدبیت المقدس حمید ایرانمنش معروف به حمیدچریک دیدار کردند.
دیدار با خانواده شهید حمید چریک
به گزارش راه آرمان؛ به مناسبت ماه خرداد و آزاد سازی خرمشهر و پیروزی غرور آفرین رزمندگان اسلام،حمید رضا حسین خانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمومنین (ع)  از خانواده شهید بیت المقدس حمید ایرانمنش معروف (حمیدچریک)دیدار نمودند.

همسر شهید حمید ایرانمنش از خاطره آخرین سفر این شهید گفت: آقا حمید در آخرین سفرش  که به مرخصی آمدند، مهمان داشتیم ولی آن شب شهید بیشتر با بچه ها بازی می کرد؛ گفتم مهمان داریم شهید گفتند میخواهم بیشتر به بچه ها وقت بگذارم چند روز بعد رفتند و در عملیات بیت المقدس شهید شدند.

حمید ایرانمش در سال 1334 در کرمان به دنیا آمد. مادرش به علت تالمات روحی قادر به نگهداری او نبود. حمید کودکی را مدتی نزد دایه گذراند و سپس به پرورشگاه سپرده شد. یازده ساله بود که به آغوش گرم خانه بازگشت، اما گرمای این کانون پر محبت با فوت پدر و مادر دیری نپایید.
 
آغاز نوجوانی اش با زمزمه مخالفت علیه حکومت پهلوی توأم بود. حمید در آغوش جلسات مذهبی و کتاب های روشنگر گرم شد. همین بلوغ فکری او را به میدان مبارزات برای پیروزی انقلاب اسلامی کشاند. وقتی طنین فریادهای الله اکبر در آسمان ایران پیچید حمید دیگر احساس تنهایی نمیکرد.

سپاه خانه اصلی حمید شد و از همین جا برای مبارزه با احزاب آتش افروز به کردستان رفت. به خاطر شجاعت و جسارتش در مبارزه با این اشرار به او حمید چریک می گفتند. پس از بازگشت از کردستان به جبهه جنگ رفت و در عملیات مختلف شرکت می کرد.

او با شایستگی تمام فرمانده گردان شد و در عملیات بیت المقدس که به گازادی شهر خرمشهر منجر شد حمید با رزمی متوهرانه در حالیکه بیش از بیست گلوله به تنش نشسته بود به شهادت رسید.




 
انتهای پیام/ تاج الدینی
https://armanekerman.ir/vdci3yazzt1arz2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما