تاریخ انتشار :شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۳
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه بازدید سرزده از حوزه های امتحانات نهایی در شهر جیرفت گفت: ۲۵ هزار و 630 دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند.
۲۵ هزار و 630 دانش‌آموز کرمانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
به گزارش راه آرمان؛ رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در این بازدید افزود: امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم استان کرمان در شاخه نظری از یکم خرداد ماه جاری در 232 حوزه امتحانی آغازه و بیست و هشتم خرداد ماه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: گفت: 25 هزار و 630 دانش آموز پایه دوازدهم استان امسال امتحان نهایی دارند که این امتحانات به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

رضایی افزود: امتحانات پایه ششم به صورت هماهنگ منطقه ای (با سوالات واحد، برنامه معین و به طور همزمان از سوی آموزش و پرورش منطقه و در مدرسه)، به صورت توصیفی برگزار می شود، نتایج آزمون های کتبی، در کنار سایر ابزارهای کیفی – توصیفی برای توصیف عملکرد و تصمیم گیری نهایی در خصوص ارتقای دانش آموزان،  بهبود و جبران ضعف ها، پیشنهاد و اجرای مداخلات جبرانی آموزشی استفاده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در دوره متوسطه اول بر اساس مصوبه ستاد امتحانات استان، بازه ی زمانی برگزاری آزمون های این دوره در تمامی پایه ها از 31 اردیبهشت آغاز شده و تا 18 خرداد 1401 ادامه دارد، امتحانات پایانی برای پایه هفتم و هشتم به صورت داخلی و آموزشگاهی برگزار می شود، برای پایه نهم سوالات به صورت هماهنگ استانی و به صورت رمز شده به شهرستان ها و مناطق ارسال می شود و در 1214 مدرسه در سطح استان با برنامه معین و به صورت همزمان و با سوالات واحد از سوی اداره کل این آزمون ها برگزار می شود و تصحیح اوراق در مدرسه صورت می گیرد.

 
رضایی خاطرنشان کرد: در این سال ها، سؤالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم با حفظ کامل شرایط امنیتی، به صورت فایل رمز شده و یک روز قبل از امتحان ارسال می شود و رمز سؤالات با فاصله ی زمانی یک ربع تا ده دقیقه  قبل از شروع آزمون در اختیار رئیس حوزه اجرا قرار گرفته و سوالات در حوزه ی آزمون چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر به کارگیری نیروهای مجرب و متعهد در حوزه های اجرای امتحانات نهایی پایه دوازدهم، 10 ناظر استانی هم نظارت دقیق بر فرآیند امتحان به حوزه های اجرا را بر عهده دارند و اوراق امتحانی دانش آموزان پایه دوازدهم نظری هم به صورت تجمیعی و در 13 حوزه تصحیح  می شود.

انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcae0n6a49nuu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما