تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴
۰
plusresetminus
محسن برازوان گفت:  تمرکز اجرای طرح جایگزینی خودروهای برقی با خودروهای احتراقی در زمینه حمل و نقل شهری است و هدف تولید تاکسی های برقی است.
خودکفایی نسبی ایران در تولید خودروهای برقی با ارز آوری بالا/  تمرکز اجرای طرح خودروهای برقی در سیستم حمل و نقل شهری است
 محسن برازوان، مدیر عامل شرکت کارمانیا در گفتگو با "راه آرمان " از خودکفایی نسبی در تولید خودروهای برقی با ارز آوری بالا جهت استفاده در سیستم تاکسی رانی و پیشتاز بودن در این زمینه خبر داد و گفت: تولید خودروهای برقی کار مشترک ایران و چین است و به زودی تولید خودروهای برقی از خودروی های احتراقی سبقت خواهند گرفت.
 

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی های نخبگان انرژی های تجدید پذیر تا سال ۲۰۳۰ تولید خودروهای بنزینی متوقف خواهد شد و خودروهای برقی  و دوستدار محیط زيست جایگزین آنها می شود.

مدیر عامل شرکت خودرو سازی کارمانیا اذعان کرد: خودروهای های برقی قطعا جایگزین بهتری در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی نسبت به خودروهای احتراقی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که برای جایگزین شدن خودروهای برقی آیا زیر ساخت ها و جایگاه شارژ برای آنها فراهم شده است یا خیر؟! افزود: در حال حاضر ما زیر ساخت های لازم در استفاده از خودروهای برقی را نداریم که با عقد قرارداد و تفاهم نامه با شهرداری ها، ناوگان حمل و نقل عمومی این خودرو ها به تدریج در کشور گسترش خواهند یافت.

برازوان اذعان کرد: با رشد تولید خودروهای برقی،  همزمان زیر ساخت های لازم توسط دولت نیز فراهم می شود تا جایی که حتی به خودکفایی در تولید و استفاده از خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ برسیم.

مدیرعامل خودروسازی کارمانیا تاکید کرد: با پرداختن به این طرح در دراز مدت صرفه جویی های ارزی خواهیم رسید،  و در حال حاضرقطعات مورد نیاز خودروهای برقی از چین  به صورت (ckc) واردشده و در این شرکت مونتاژ می شوند.

وی با بیان اینکه علم ساخت قطعات را در اختیار داریم گفت:  به مرور زمان و اندیشه متخصصان داخلی  در زمینه تولید قطعات خودرو در این شرکت تولید صورت خواهد گرفت ورود خواهیم کرد  زیرا باطری این خودور تنها قطعه ای است که ساخت آن در داخل  کمتر به آن پرداخته شده است و بقیه قطعات به راحتی در توان تولید کنندگان داخلی هست و در آینده ای نزدیک شاهد به خودکفایی کامل خودروهای برقی خواهیم بود.

برازوان تاکید کرد:  تمرکز اجرای این طرح در زمینه حمل و نقل شهری است و هدف تولید تاکسی های برقی است، که  هنوز زيرساخت های لازم جهت شارژ این خودروها در ایران فراهم نشده است.

مدیر عامل شرکت خودروسازی اذعان کرد: تنها نقطه اغازین این حرکت در سالم سازی ناوگان شهری وجود جایگاه های شارژ و همراهی شهرداری ها در اجرای این طرح است که می تواند سبب رشد تولید و کاهش الایندگی ها باشد.
 
وی در خصوص مزایای این خودروی بازار مشترک گفت:  مدت زمان شارژ این خودروها به برق خانگی چیزی حدود ۶ تا ۸ ساعت است که محاسبه ی هزینه ی آن مبلغی حدود ۳ هزار تومان می شود  که با این مقدار نیرو می‌تواند ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلیومتر را پیمایش کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  با ایجاد زيرساخت های مناسب می‌توان ایستگاه های فست شارژ را در شهر ها راه اندازی کرد که با نیم ساعت شارژ خودرو همین مسیر را پیمایش کند و البته فشاری هم به سیستم برق کشور وارد نخواهد کرد.

انتهای پیام / طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcdf50fxyt0xs6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین