تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
۰
plusresetminus
ارسلان میری گفت: در بازه زمانی ۱۷ روزه ۲هزارو ۴صد و هشتاد و هفت فقزه پرونده تخلف تشکیل و به مجموعه تعزیرات استان ارسال شده است که عدم درج قیمت کالا بیشترین عنوان تخلف درج شده است.
عدم درج قیمت کالا بیشترین پرونده تخلف را به خود اختصاص داده است/ ۲۴۸۷ پرونده در بازه زمانی ۱۷ روزه به تعزیرات ارسال شده است
به گزارش" راه آرمان"ارسلان میری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در بیستمین جلسه تنطیم بازار استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از عملکرداین نهاد در طرح اصلاح ساختار اقتصادی گفت: بیشترین عملکرد و بازرسی ها از سوی جهاد کشاورزی با همکاری صمت بوده است که ۶۶۸ دربازه زمانی از ۲۲ اردیبهشت ماه تا خرداد ماه طی ۱۷ روز پرونده تشکیل شده است.

وی در خصوص اکیپ های گشت و نظارت عنوان کرد: این عرصه ۱۶۶ درصد افزایش داشته است و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۵ گروه گشت و نظارت بر بازار وجود داشته است اما تعداد ۱۹۶ گروه گشتی در ۲ ماهه سال جاری فعالیت داشته اند که رشد خوبی را تجربه کرده است.

وی به افزایش ۱۳۴ درصدی بازرسی ها اشاره کرد و گفت: تعداد واحد های متخلف نیز ۱۲۳ رصد رشد داشته اند و محکومیت های پرونده متشکل بیش از ۵ میلیارد ریال بوده است که نشان از افزایش ۳۰۰ درصدی در این زمینه دارد.

میری به گشت های اعزامی توسط شعب تعزیرات استان اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی ۲۲ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد ماه ۲۳ بازرسی به صورت اختصاصی توسط این نهاد انجام شده است. 

وی ادامه داد:در سطح کرمان ۸۴ بازرسی صورت گرفته و این آمار متعلق به گزارشاتی است که از طریق سامانه ۱۳۵ به گشت های بازرسی ما با اولویت ابلاغ شده است.
مدیر کل تعزیرات استان کرمان به عملکرد واحد های بازرسی اشاره کرد و گفت:   بیشترین عملکرد متعلق به جهاد کشاورزی و با همکاری صمت بوده است که کرمان ۶۶۸ پرونده در بازه زمانی ۱۷ روزه ، بافت ۸۴ پرونده،کهنوج ۱۶۱ ،سیرجان ۱۱۴ عدد و شهربابک ۱۷۲ و بم ۴۸ ، زرند ۸۸ و رفسنجان ۶۹ و جیرفت ۶۶ ،ریگان ۱۵ بردسیر ۱۰ فقره پرونده به ثبت رسیده است.

وی تاکید کرد: جمعا از سوی صمت و جهاد کشاورزی ۱۴۹۵ پرونده از طریق سامانه سیمبا تشکیل وبه تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
میری مدعی شد: اتاق اصناف کرمان ۱۴۸،بافت ۱۹۸،کهنوج ۵،سیرجان۹۸،شهربابک ۱۱، بم۲، زرند ۱۰،رفسنجان ۱۷ وجیرفت ۱۴ پرونده تشکیل داده است.

مدیر کل تعزیرات اذعان کرد: نیروی انتظامی ۱۰۳ پرونده  در سطح استان تشکیل داده است و در شهرستان های بافت ۱۵، کهنوج ۷۸، سیرجان ۱۱، شهربابک ۴،بم ۶۳ ،زرند ۱۰، رفسنجان ۱۷، جیرفت ۱۴ پرونده در خصوص تخلفات بازار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علون پزشکی نیز در سطح استان ۲۱ پرونده تخلف را ثبت کرده است، گفت: شرکت نفت نیز پرونده هایی را مستقیما در خصوص گاز و سوخت تشکیل داده و ارسال کرده است جمعا از کل استان ۹۷ پرونده که بعضا متعلق به تخلف جایگاه های سوخت بوده  را اعلام کرده است.

  میری ادامه داد: در بازه زمانی ۱۷ روزه  مجموعا ۲۴۸۷ فقره پرونده تشکیل شده و به مجوعه تعزیرات حکومتی وارد شده است.
مدیر کل تعزیرات استان کرمان بیشترین تخلف در پرونده های متشکله را  به علت عدم درج قیمت کالا عنوان کرد و گفت: ۹۰۵ فقره عدم درج قیمت،گران فروشی ۶۰۱ فقره، عدم ارائه فاکتور ۳۹۹ فقره،عدم صدور فاکتور ۱۷۸ فقره و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ۱۳۳ فقره  و کالاهایی که در موضوع قاچاق  قرار می گیرند ۱۲۴ فقره بوده است.

وی به نوع کالاهایی که مورد تخلف بوده اند، اشاره کرد و گفت: حوزه نفت و گاز بیشترین حوزه تخلف را داشته اند و بعد از آن ، کفش و پوشاک، ماینر،  روغن خوراکی ، دام و احشام مورد تخلف بوده است.

ارسلان میری تاکید کرد: بیشترین اتحادیه های متخلف خواروبار مواد غذایی و کالاهای اساسی، پوشاک، مرغ فروشی و قصابان بوده است.

میری با بیان اینکه به جز پرونده احتکاری و کالای کلان،  مابقی پرونده ها را در اولویت بررسی قرار می گیرند، گفت: بیشترین مشکل تعزیرات نبود واحد مستقل شعب این سازمان در شهرستان هاست که از همه دستگاه ها درخواست همکاری داریم تا دستگاه ها از املاک خودشان به این سازمان اختصاص دهند تا تعزیرات در شهرستان ها خانه به دوش نباشند.

انتهای پیام/ طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcc1mqso2bqi18.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین