تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۰
۰
plusresetminus
علیرضا رحمانی نژاد گفت: واحد ها ی حق المل کار بازیافت مس که دارای عنوان تولید مات بلیسترمس است که  در جرگه فهرست های کد آیسیک شرکت گاز قرار گرفته است و اکنون شرکت گاز برای این واحد های تولیدی اقدام به افزایش قیمت گاز مصرفی بر اساس کد آیسیک کرده است که مورد اعتراض ۱۲۴ واحد در شهرهای رفسنجان و سیرجان شده است.
مهلت تامین اجتماعی به شرکت سد سازان سیرجان/بدهی ۴۵ میلیاردی دولت دوازدهم به پیمانکار/مهلت یک ماهه شرکت گاز به واحد های حق العمل کاری بازیافت مس برای اخذ مجوز
به گزارش" راه آرمان" شامگاه امروز جلسه رفع موانع تولید در محل معاونت سازمان صنایع وزارت صمت استان کرمان برگزار شد در این جلسه ۶ مصوبه از جنوب کرمان و ۸ مصوبه از شمال کرمان مورد بررسی قرار گرفت و مصوباتی برای رفع مشکل واحد های اولیدی صادر شد.

نماینده صمت جنوب کرمان ۶ دستور و مصوبه را از واحد های تولیدی، شرکت نخل طلایی هلیل و آرد درچین  که متقاضی در خواست امهال و در خواست تسهیلات جدید و شرکت آرد درچین در خواست امهال کل تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش  را ارایه داده بودند.
که با درخواست آنان موافقت شد و مهلت یک ماه برای این واحد ها صادر شد.
از دیگر شرکت هایی که در این جلسه از سوی جنوب مورد بررسی بود شرکت سد ساز سیرجان بود که با توجه به بدهی دولت به وی دچار مشکلات عدیده ایی با دارایی و تامین اجتماعی داشت.

نظری پیمانکار این شرکت اذعان کرد؛ که  ۳۰۰ نفر نیروی فعال  دارد که از سال ۹۲  دولت برای انجام پروژه ها هنوز به وی بدهکار است و تامین اجتماعی به ما سخت گرفته در حالی که از دولت طلب داریم.

وی مدعی بود:  دولت به ما پول نداده است و ۴ میلیارد دولت به ما بدهکاراست در حالی که ما  از سال ۹۰ از دولت طلب داریم که قرار بود به ما اسناد خزانه داده شود که هنوز  پولی به دست ما نرسیده است، باید چطور بدهی خود را بپردازیم.

نظری تاکید کرد؛ ما نیاز به وقت نداریم زیرا ما مقصر نیستیم  چون  پروژه داریم باید صبر کنند تا پروژه ها جلو بیافتند و پول برسد تا بتوانیم تعامل کنیم.

مهرابی معاون اقتصادی استاندار کرمان نیز در خواست پیمانکار شرکت سد سازان را پذیرفت و گفت: فعلا اجراییه به مدت ۳ ماه از سوی تامین اجتماعی فعلا صادر نشود تا در حوزه عمرانی این پیمانکار مشکلات را احصاء کند و از تاریخ ابلاغ تا مدت یک ماه به پیمانکار  برای رفع مشکلات عمرانی و مالیاتی وقت داده شود.

مهرابی ادامه داد: پیمانکار  سد سازان سیرجان ۴۵ میلیارد تومان صورت وضعیت قطعی شده دارد که به اداره کل مالیاتی و راه و شهرسازی ارایه شده که در این مهلت قانونی باید پیگیر رفع این مشکل شود.

در این جلسه درخواست شرکت سد سازان سیرجان نیز  در خصوص تقسیط جرایم بخشودگی مالیاتی مطرح شد که با مخالفت مهرابی معاون اقتصادی به علت اینکه خارج از توان جلسه رفع موانع تولید است.

مقرر شد در پایان  اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای، اداره کل راه و شهرسازی جنوب میزان پرداختی پیمانکار را در سال های ۹۷ و ۹۸ ظرف مدت یک هفته به صورت مکتوب به اداره کل امور مالیاتی استان اعلام نماید.

نماینده مالیاتی نیز عنوان کرد: چنانچه در سنوات مذکور پرداختی به شرکت انجام نشده باشد، جرایم قابل مطالبه نیست.

در ادامه جلسه رحمانی نژاد معاون صنعتی سازمان صمت به موضوع واحد های بازیافت مس اشار کرد و گفت:این واحد ها که دارای عنوان تولید مات بلیسترمس است که  در جرگه فهرست های کد آیسیک شرکت گاز قرار گرفته است و اکنون شرکت گاز برای این واحد های تولیدی اقدام به افزایش قیمت گاز مصرفی بر اساس کد آیسیک کرده است که مورد اعتراض ۱۲۴ واحد در شهرهای رفسنجان و سیرجان شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل صورت گرفته برای واحد های دارای عنوان تولید مات مس و بلیستر و مراجعه آنها به سازمان صمت در جهت رفع مشکل طی بررسی های صورت گرفته مشخص شد که در طی سال های پیش از این نام محصول بر حسب عناوین مرسوم و با تنوع بالا ثبت گردید و این در حالی است که واحد های موجود در استان عملا فرایند بازیافت مس را انجام می دهند.

وی افزود: این فرایند  کاملا به صورت حق العمل کاری بوده و مواد اولیه و محصول عملا متعلق به شرکت ملی صنایع می ایران است و جهت اطمینان از موضوع و جلوگیری از تضییع حق بیت المال و جلوگیری از اجحاف به واحد های تولیدی مکاتباتی با انجمن مس ایران و انجمن صنفی ریختگران ایران به عنوان مراجع مطلع فنی صورت  گرفته است.


رحمانی تاکید کرد: از بین ۱۲۴ واحد تنها ۲۰ واحد دارای مجوز و پروانه هستند و مابقی مجوز ندارند که هنوز اعمال قانون جدید گاز برای این واحد های دچار ابهام است.
نمینده محیط زیست استان نیز این واحد ها را  کانون آلایندگی نامید و گفت: مشکل این واحد ها در عدم دریافت مجوز رفع نکردن مشکلات زیست محیطی برای رفع آلایندگی ها است که اگر ایرادات رفع شوند مجوز تولید آنها صادر می شود.

مهرابی در پایان تاکید کرد:شرکت گاز دو ماه به این واحد ها فرصت دهد و افزایش قیمت انجام ندهد و این واحد ها نیز به مدت یک ماه برای کسب مجوز اقدام کنند و محیط زیست نیز در مدت ۱۰ روز کاری وضعیت واحد هایی می توانند نجوز دریافت کنند نظر قطعی را اعلام کند.

مهرابی در پایان خاطر نشان کرد: واحد هایی که اجازه اخذ مجوز از محیط زیست دریافت کردند سریعا برای گرفتن مجوز اقدام کنند و مابقی هم برای رفع آلایندگی ها طلق نظر محیط زیست باید سریعا اقدام کنند تا در لیست دریافت مجوز قرار گیرند.
انتهای پیام/طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcgxu9qqak9x34.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین