تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
۰
plusresetminus
شهباز حسن پور معاون کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به مدیران استان مهلت می دهیم تا ۱۰ روز آینده ۱۰ بانک عامل و مجموعه ای که اعتبارات را جذب کرده است معرفی کنند تا  مورد تشویق  قرار گرفته و ۱۰ مجموعه هم که متخلف هستند نیز برای ارجاع به قوه قضایی معرفی شوند تا برای تخلف آنها پرونده پیگیری تشکیل شود
مهلت ۱۰ روزه به مدیران استان کرمان برای معرفی متخلفان تبصره ۱۸/  ۳۳۱ میلیارد تومان از اعتبارات پرداخت شده است
به گزارش راه آرمان  نشست مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه هشت با حضور مدیر کل دفتر مطالعات آینده پژوهی و وزارت امور اقتصاد و دارایی در هتل آسمان کرمان برگزار شد. 

صادق سلطانی نژاد مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمان  در این نشست، گفت: مشکلات تبصره ۱۸ که برای دستگاه ها وجود دارد اما رقم  ۱۲۰۰ میلیارد تومان که در خصوص طرح های اجرایی دستگاه ها بوده است معرفی شده است و مبلغ پرداخت ۳۳۱ میلیارد است و نسبت به میانگین کشوری رتبه خوبی داریم.

وی ادامه داد: تعداد ۷۶ میلیارد هم عقد قرار داد شده اما پرداخت نشده و تعدادی هم از سوی جهاد کشاورزی ارائه شده است که هنوز در ابتدای مرحله عقد قرار داد هستند.
سلطانی نژاد اذعان کرد: به سازمان جهاد شمال ۲۶ درصد و اداره کار دستگاه های زیر مجموعه ۲۲ درصد، پارک ۳۶ درصد کمیته امداد ۴ درصد در مجموع کشور ۲۶ درصد استان کرمان پرداختی داشته است .
وی تاکید کرد: بانک عامل صنعت و معدن  ۷۶ درصد و بانک توسعه۲۶ درصد  پرداختی داشته است که از نشان از عملکرد خوب این دوبانک دارد.

سلطانی نژاد در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات احصاء و به وزارت خانه ارائه شده است که منتظر اصلاح آن ها از سوی وزارت در سطح کشور هستیم.
محمد رضا پور ابراهیمی نیز در خصوص تبصره ۱۸ گفت: سال گذشته تبصره ۱۸ مطرح شد و ابتدای کار  این تبصره وضعیت نامناسبی داشت که در کمیسیون اقتصادی مصوب شد تا کارگروه ویژه ای برای بررسی تشکیل شود.

وی ادامه داد: جلسات مستمری برگزار شد و خوشبختانه کار  در اجرای مصوبه تبصره ۱۸ در کشور شتاب گرفته است ودر حال حاضر روند خوبی دارد و در خرداد ماه ۲۶ درصد از میزان اعتباراتی که باید جذب می شده به پرداختی ها صورت گرفته است.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه منتظر پیشنهادات دستگاه های اجرایی در خصوص تبصره ۱۸هستیم، گفت: یکی از مواردی که می توان پیشنهاد کرد؛ تاریخ جذب را افزایش دهیم یا اصلاح بخشنامه های دولتی است زیرا در بازارگاه باید اعتبارات در چرخه قرار گیرد و هم  اعتبارات و خرید های داخلی هر طرح ثبت شود بنابر این می تواند اندکی فرصت هم داده برای جذب اعتبارات وقت داده شود.
وی افزود: مصوبات ملی را به ما ارائه دهید تا بتوانیم در مجلس ارائه کنیم و رفع قوانین را در تصویب ماده قانونی اقدام کنیم اگر که نیاز به تغییرات ذیل قانون بودجه بود هم از طرف دولت اقدام خواهیم کرد.

شهباز حسن پور معاون کمیسیون اقتصادی مجلس در ا امه افزود:  با توجه به تغییر دولت متاسفانه مقاومت هایی در ابتدای امر در بدنه دولت از سوی وزارت کار  وجود داشت .

وی ادامه داد با ورود قاطعانه دولت بسیاری از مشکلات حل شد و راه جهادی و میدانی آغاز شد: گفت: اگر دستگاهی تخلف کرد برخورد خواهیم کرد و وزارت اقتصاد مجلس را همراهی کرد اما وزارت کار اجازه رفع برخی مشکلات را نمی داد اما مقاومت ها  را شکستیم که با حمایت خود دولت صورت گرفت.

حسن پور با بیان اینکه از وضعیت تبصره ۱۸ راضی نیستیم، تاکید کرد:  بر اساس بازدید های میدانی به صورت موردی از سوی رهبری تاکید شده بود برخی مشکلات تبصره ۱۸ رفع شده است و البته تکلیف ما بود تا مشکلات را از نزدیک بررسی و احصاء کنیم.


وی به برگزاری  ۳۵ جلسه استانی در تبصره ۱۸ اشاره کرد و افزود:  در کرمان تضامین بهزیستی قابل حل بوده اما پایین ترین پرداخت ها به این دو مجموعه بهزیستی و کمیته امداد بود که  می توانست حل شود اما حل نشد که باید به سرعت این مورد حل شود.

حسن پور تاکید کرد: به استان مهلت می دهیم تا ۱۰ روز آینده ۱۰ بانک عامل و مجموعه ای که اعتبارات را جذب کرده است معرفی کنند تا  مورد تشویق  قرار گرفته و ۱۰ مجموعه هم که متخلف هستند نیز برای ارجاع به قوه قضایی معرفی شوند تا برای تخلف آنها پرونده پیگیری تشکیل شود.

وی  با بیان اینکه خرسندیم که صنعت و معدن بالاترین رتبه پرداختی تبصره ۱۸ را داشت۶ است، در پایان خاطر نشان کرد: چطور یک بانک ۶۰ درصد پرداختی تبصره ۱۸ دارد و یک بانک ۱۰ درصد و یا صفر است بنابر این باید با آنها برخورد جدی شود تا بفهمند که کار اقتصادی کشور شوخی بردار نیست و با تعارف و خوش رویی با متخلفان برخورد نخواهد شد.

انتهای پیام/ طهماسبی
https://armanekerman.ir/vdcjtaevtuqe8mz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین