تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۴
۰
plusresetminus
محمدمهدی زاهدی گفت: دانشگاه نقدمحور که خط و خطوط سیاسی و علائق شخصی را دخالت نمی دهد بلکه عالمانه روشنگری می کند و بدون حب و بغض مسائل را به معرض تماشای توده های مردم قرار می دهد به سمت تمدن سازی حرکت می کند.
دانشگاه نقد محور، خلاق و نوآور، دانشگاه تمدن ساز است/ بسیج اساتید اندیشکده جنگ ارزی ایجاد کند
به گزارش راه آرمان؛ دکتر محمدمهدی زاهدی در همایش گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: باید تناسب و مختصات دانشگاه تمدن ساز و حکمت بنیان را در حکمرانی مطلوب که زمینه ساز تمدن سازی اسلامی است؛ تبیین شود.
 
وی افزود: نقش دانشگاه تمدن ساز در شکل گیری آینده کشور و منطقه؛ ویژگی های این دانشگاه تمدن ساز برای تمدن نوین اسلامی و ظهور امام زمان(عج)؛ نقش بسیج اساتید به عنوان یک جریان متعهد و نخبه که می تواند پیشران باشد چیست؟
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح توده مردم به اصلاح نخبگان جامعه بستکی دارد همانطور که امام راحل دانشگاه کارخانه آدم سازی معرفی کردند توضیح داد: جریان نخبگی کشور مسئولیت اصلی برای حکمرانی مطلوب را بر عهده دارد و دانشگاه مبدا همه تحولات است؛ اساتید بسیجی باید تببین و تحکیم حکمرانی مطلوب را انجام دهند.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی دانشگاه باید معماری را برای تمدن نوین اسلامی نشان دهد یعنی زیرساخت را ارائه دهد که بر عهده جریان نخبگی دانشگاهی است.
 
وی ضمن برشمردن ویژگی های دانشگاه تمدن ساز و حکمت بنیان اظهار کرد: دانشگاه نقدمحور که خط و خطوط سیاسی و علائق شخصی را دخالت نمی دهد بلکه عالمانه روشنگری می کند و بدون حب و بغض مسائل را به معرض تماشای توده های مردم قرار می دهد به سمت تمدن سازی حرکت می کند.
 
محمدمهدی زاهدی افزود: از دیگر ویژگی های دانشگاه تمدن ساز؛ خلاقیت و نوآوری است یعنی در کنار تولید مقاله نیازمحوری، مساله محوری، مدنظر باشد؛ محوری که بخشی از آن ارتباط با صنعت و اثرگذاری در مسائل کشور باشد؛ دانشگاه تولید محور که هدایت جوانان به مشارکت فعال را به دنبال دارد.
 
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه میان رشته ای و فرارشته ای، دانشگاه معرفت ساز از دیگر ویژگی های دانشگاه تمدن ساز است؛ بسیج اساتید یک‌جریان نخبگی، علمی ومتعهد انقلابی است که باید در این تحول گرایی و سیر تکاملی نقش آفرینی کند.
 
وی با تاکید بر لزوم تلاش مضاعف برای فتح قله های علمی اذعان کرد: باید در علم و فناوری به مقام برتری برسیم که استکبار و ایادی آن نتوانند ما را تهدید کنند و سد راه اسلام ناب شوند؛ باید اقتدار علمی و نوآوری در همه عرصه ها را به معرض تماشای دنیا بگذاریم.
 
زاهدی با بیان اینکه یکی از جنگهای دنیا جنگ اقتصادی است تاکید کرد: آرایش جنگ اقتصادی باید در مجلس و دولت شکل گیرد زیرا اکنون اقتصاد ما مبتنی بر دلار و یورو است و این چیزی است که آمریکا می خواهد؛ بیش از ۱۰۰۰ کتاب در رابطه با جنگ ارزی در دنیا نوشته شده آیا اقتصاددانهای ما در این باره اطلاعات دارند؟
 
وی افزود: تبیین جنگ ارزی یک بحث جدی است لازم است بسیج اساتید یک اندیشکده ایجاد کند و کشور را از غفلت خارج کند.
 
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcjtaev8uqe8az.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین