تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۹
۰
plusresetminus
دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش بسیج حقوقدانان در مجتمع خانواده کرمان به مناسبت هفته قوه قضاییه و با حضور رییس کل محاکم عمومی و انقلاب، رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی این استان افتتاح شد.
افتتاح دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش بسیج حقوقدانان در کرمان
به گزارش راه آرمان؛ حجت الاسلام محمد امیرابراهیمی در آیین افتتاح دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش بسیج حقوقدانان در مجتمع خانواده کرمان گفت: خداوند عنایت خاصی به بندگان خود دارد و به یقین هر فردی که به بندگان خدا کمک کند، مورد عنایت ویژه خداوند قرار می گیرد و از این رو می توان گفت قضات و کارکنان دستگاه قضایی که مرجع مهم مراجعات مردم هستند، در صورت توجه به کرامت مراجعان و تلاش برای رفع مشکلات آنها مشمول توجه و عنایت خاص خداوند خواهند بود.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه دشمن تلاش مضاعفی برای فروپاشی خانواده دارد، تاکید کرد: همانگونه که قانون، دادگاه خانواده، قضات و کارکنان این حوزه را به صورت ویژه مد نظر قرار داده باید به جایگاه این دادگاه ها توجه و زمینه ای فراهم شود که با ارائه مشاوره ها و راهنمایی های تخصصی از جدایی زوجین جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه در دادگاه خانواده، صدور حکم هنر نیست زیرا به فروپاشی کانون خانواده می انجامد، اظهار داشت: قضات دادگاه های خانواده افرادی ماهر و مجرب هستند اما به دلیل ازدیاد پرونده ها نمی توانند در راستای صلح و سازش بین زوجین اقدام کنند از این رو ضمن تلاش در راستای کاهش ورودی پرونده ها باید از ظرفیت های موجود از جمله کانون صلح و سازش در راستای رفع مشکلات زوجین و پیشگیری از طلاق اقدام کرد.

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان، ضمن تاکید بر اینکه کانون های صلح و سازش با ارائه مشاوره های تخصصی روانشناسی، حقوقی و مذهبی می توانند مشکلات ریشه ای اختلافات خانوادگی را شناسایی کرده و با رفع آنها، از فروپاشی کانون خانواده جلوگیری کنند، عنوان کرد: بسیاری از مشکلات موجود در بین زوجین اگر به موقع و به درستی تشخیص داده شود، به آسانی قابل رفع است. 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به راه اندازی شعبه هشتم دادگاه خانواده اظهارداشت: با راه اندازی این شعبه ورودی پرونده ها به شعب دادگاه خانواده کاهش می یابد و زمینه ای فراهم می شود که قضات با وقت بیشتری نسبت به رسیدگی به پرونده ها اقدام کنند.

مسعود رفیعی نیز گفت: یکی از اهداف اصلی دشمن، فروپاشی خانواده است از این رو، ضربه زدن به بنیان های خانواده را در برنامه های خود قرار داده است.

رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در مجموعه دادگستری روزانه حجم گسترده ای از پرونده های حقوقی به کانون های صلح و سازش بسیج حقوقدانان ارجاع می شود و این کانون ها تلاش گسترده ای را در راستای ایجاد صلح و سازش انجام می دهند.

وی با اشاره به این مطلب که در سال جاری بیش از ۹۰ درصد پرونده های ارجاع شده به صلح و سازش انجامیده است، اظهار داشت: صلح و سازش، جایگاه والایی در مبانی دینی ما دارد لذا تلاش می شود پرونده ها قبل از طرح در محاکم به صلح و سازش بیانجامد.

رییس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به راه اندازی دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش بسیج حقوقدانان در مجتمع خانواده کرمان، عنوان کرد: در این دفتر روزانه یک وکیل مستقر شده و مشاوره حقوقی به مراجعه کنندگان ارائه می شود و در کنار وی، اعضای کمیته صلح و سازش در راستای اصلاح ذات البین و ایجاد سازش اقدام می کنند.

رفیعی یادآور شد: در گذشته بلافاصله پس از وقوع اختلاف بین زوجین، بزرگترها برای رفع اختلاف ورود می کردند اما این موضوع در حال حاضر کاهش یافته و از این رو بسیج حقوقدانان تلاش می کند که این نقش را ایفا کند.

رییس شعبه اول دادگاه خانواده کرمان نیز در سخنانی گفت: راه اندازی دفتر مشاوره حقوقی و کانون صلح و سازش، تاثیر بسزایی در آرامش بخشیدن به خانواده ها و جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده دارد.

حجت الاسلام محمد شفیعی افزود: لازم است عملکرد مراکز مشاوره در حوزه صلح و سازش در پرونده های طلاق مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/م https://armanekerman.ir/vdchkqnz623ni6d.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین