تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۵۶
۰
plusresetminus
فداکار گفت :ازدواج یک مسئله فرهنگی است و همه دستگاه‌های مربوطه در این موضوع باید پای کار بیایند، نگاه مبتدی و سطحی نگری به آن قابل قبول نیست.
عمده مسائل مربوط به ازدواج در حوزه فرهنگی است/ازدواج یک مسئله فرهنگی است و همه دستگاه‌های مربوطه پای کار بیایند
به گزارش راه آرمان:  ظهر امروز محمدمهدی فداکار در ستاد ساماندهی جوانان استان کرمان با محوریت ازدواج گفت: عمده مسائل مربوط به بحث ازدواج فرهنگی است و مسائل فرهنگی و اجتماعی هر منطقه را باید در نظر گرفت.

وی افزود: بانک‌ها در راستای پرداخت هرچه سریع‌تر وام ازدواج به زوج‌های کرمانی انجام دهند و گزارش بانک‌ها داده شود تا موضوع را در شورای بانک‌ها مطرح کنیم و هم‌افزایی داشته باشیم.

استاندار توضیح داد: ازدواج یک امر خیر است و سمن‌هایی که در حوزه ازدواج فعالیت می‌کنند در واقع کار خیر انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی ازدواج و معرفی ظرفیت‌ها و سمن‌های فعال، ادامه داد: بالا رفتن سن ازدواج در سطح جامعه پیامدهایی دارد و اگر ازدواج در زمان خود اتفاق نیفتد، مسائل مختلفی به دنبال دارد، بنابراین باید برای ازدواج به موقع فرهنگ‌سازی کرد.

استاندار کرمان اذعان کرد:ازدواج یک مسئله فرهنگی است و همه دستگاه‌های مربوطه در این موضوع باید پای کار بیایند، نگاه مبتدی و سطحی نگری به آن قابل قبول نیست.

استاندار تصریح کرد: افزایش سن ازدواج شایسته جامعه اسلامی نیست، اینکه مطرح می شود مشکلات اقتصادی وجود دارد، قابل قبول نیست چون که شاهد هستیم ازدواج در سطح قشر ضعیف جامعه به‌ موقع  انجام می‌شود در حالی‌که مشکلات اقتصادی در این قشر بیشتر است.

وی بر لزوم کار فرهنگی در حوزه ازدواج تاکید کرد و گفت: عمده مسائل مربوط به ازدواج فرهنگی است زیرا عده‌ای از جوانان دلیل ازدواج نکردن خود را دلایلی مثل ادامه تحصیل و گاهی مسائل غیرمنطقی بیان می‌کنند که این امر ضرورت کار فرهنگی برای شکست تابوها را نشان می‌دهد. همچنین مسائل حقوقی زوجین باید آموزش داده شود.

فداکار در پایان افزود: بیماری و شرایط کرونا در کاهش برگزاری مراسم بسیار موثر بود جوانان بدانند که در برگزاری جشن عروسی به قیمت‌های گزاف خوشبختی نمی‌آورد، و ازدواج یک فرآیند است و خانواده نقش مهمی در این فرآیند دارد و خانواده‌ها باید در این زمینه دغدغه فرزندان خود را داشته باشند.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdciuvazut1aru2.cbct.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین