تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۷
۰
۱
plusresetminus
زهرا مقبلی با بیان اینکه تامین و تهیه ملزمات ازدواج در شرایط فعلی بسیار مشکل است و باعث افزایش هزینه های ازدواج می شود، گفت: پایگاه مقاومت بسیج خواهران محبان زینب اقدام به راه اندازی مزون لباس عروس، سفره عقد و دیگر ..... ملزومات در طبقه بالایی یک مسجد کرده است.
از راه اندازی مزون عروس برای کاهش هزینه های ازدواج تا برگزاری جشن ازدواج برای ۲۹ زوج بی بضاعت
 زهرا مقبلی فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران معصومیه کرمان در گفتگو با "راه آرمان" در خصوص برپایی نمایشگاه های طرح اسوه عنوان کرد: پایگاه های مقاومت بسیج این حوزه در راستای عمل به منویات رهبری اقدام به برپایی نمایشگاه اسوه کرده است که اهم فعالیت های بسیجیان در سال ۱۴۰۰ به صورت نموداری و تصویری و با تشریح فعالیت ها توسط فرماندهان انجام می شود.


فرمانده بسیج خواهران در حوزه معصومیه ارزیابی عملکرد فرهنگی و اجتماعی پایگاه های بسیج، ایجاد شور و نشاط و رقابت سالم در بین بسیجیان را از مهمترین اهداف برپایی نمایشگاه های طرح اسوه دانست و افزود: در پایان این طرح با ارزیابی فرهنگی کارشناسان یک پایگاه از بین پایگاه های بسیج براساس شاخص ها به عنوان اسوه به مرحله پایانی راه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه اسوه در ۹ عرصه برگزار می شود، تاکید کرد: در این نمایشگاه نمونه کارهای بارزی که توسط پایگاه های مقاومت انجام شده است به نمایش عموم گذاشته می شود.



زهرا مقبلی ابراز کرد: نمایش توانمندی های بانوان بسیجی در زمینه صنایع دستی و سایر رشته ها از دیگر بخش های نمایشگاه اسوه است.

فرمانده بسیج حوزه خواهران معصومیه به دیگر کارهای این حوزه در عرصه خدمت رسانی و مباحث اجتماعی اشاره کرد و گفت: در راستای اشتغال آفرینی و احیاء اقتصاد خرد و خانگی، پایگاه مقاومت بسیج فضیلت کارگاه خیاطی با اشتغال مستقیم ۱۸ نفر و ۸ نفر غیر مستقیم( کار در منزل) راه اندازی کرده است.



وی با بیان اینکه تامین و تهیه ملزمات ازدواج در شرایط فعلی بسیار مشکل است و باعث افزایش هزینه های ازدواج می شود، گفت: پایگاه مقاومت بسیج خواهران محبان زینب اقدام به راه اندازی مزون لباس عروس، سفره عقد و دیگر ..... ملزومات در طبقه بالایی یک مسجد کرده است و یا به صورت رایگان برای افراد بی یضاعت و یا دریافت مبلغی ناچیز برای دیگران، لوازم مورد نیاز را کرایه می دهند.



زهرا مقبلی به دیگر وظایف انجام شده در قالب طرح های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در طول یکسال گذشته بیش از ۳ هزار بسته کمک معیشتی و اهدا بیش از ۵۰۰ طرح کمک مومنانه به صورت پوشاک و کفش، توزیع گوشت ۲۰ راس گوسفند اهدایی خیرین بین نیازمندان منطقه تحت نظارت حوزه مقاومت بسیج و تامین دارو و ملزمات درمانی صورت گرفته است.


وی حوزه مقاومت بسیج معصومیه را پیش قراول اجرای طرح ازدواج آسان نام برد و گفت: برای ۲۹ زوج بی بضاعت در مساجد با عنوان پیوند فاطمی مراسم جشنی برگزار شد و ۱۵ جهیزیه کامل و ۲۸ کمک جهیزیه نیز در این راستا تامین و توزیع شده است.


فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران معصومیه با بیان اینکه تمرکز ما بر اشتغال زنان سرپرست خانوار است، گفت:  ضمن شناسایی این افراد حمایت مادی در مسیر اشتغال این افراد صورت گرفته است، همچنین در خصوص ترک اعتیاد نیز هزینه ۶ میلیون تومانی برای ترک ۱۰ نفر پرداخت شده است.



زهرا مقبلی در پایان خاطر نشان کرد: از مهمترین فعالیت این حوزه راه اندازی «پویش پنجشنبه های مهربانی و مرام مهدوی» بوده است که در قالب طبخ و توزیع غذای گرم برای خانواده های نیازمند صورت می پذیرد.


انتهای پیام/ طهماسبی

  https://armanekerman.ir/vdccm4qsm2bqix8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سلام علیگم واقعا عالی بود خسته نباشید متشکرم
آخرین عناوین