تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۸
۰
plusresetminus
حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: عید قربان زمان رهایی از تعلقات و اسارت نفس است در این روز همه ما باید اسماعیل وجود را یعنی هر آنچه که موجب شده تا به زندگی دلبسته شویم، ذبح و قربانی کنیم.
عید قربان زمان رهایی از تعلقات و اسارت نفس است/ یکی از وظایف ما مقابله با توطئه های دشمنان است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری راه آرمان؛ صبح امروز ۱۹ تیر ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز عید قربان در مسجد جامع قلعه گنج، با تبریک این عید سعید، گفت: امام جواد (ع) در حدیثی که سعادت دنیا و آخرت در آن جمع است می فرماید: همواره باید صبر و استقامت در زندگی داشته باشید، با فقر هم آغوش باشید (کنایه از زندگی ساده و دوری از تشریفات)، شهوت را رها کنید، با هوای نفس مخالفت کنید و عالم محضر خدا است مادامی که در محضر خدا هستیم از خطا و عصیان دوری کنیم.


امام جمعه قلعه گنج با اشاره به برخی از سخنان بسیار مهم پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به حاجیان کنگره عظیم حج، بیان کرد: نکته اول در خصوص فریضه عظیم حج است که کارکردها و برکات عظیم فردی و اجتماعی دارد از جمله آنها این است که حجم مظهر تجلی وحدت امت اسلامی می باشد.


وی با بیان این مطلب که حج دارای ۲ پایه اساسی است، ابراز کرد: وحدت و معنویت که اگر این ۲ همراه شوند امت اسلامی را به اوج عزت و سعادت می رسانند.


حجت الاسلام احمدی نیک خاطرنشان کرد: یکی از شیوه ها و ترفندهای دشمنان اسلام در طول تاریخ این بوده که ۲ عنصر و پایه اساسی حج را سست کنند یعنی وحدت و معنویت را از بین ببرند.

 
امام جمعه قلعه گنج تصریح کرد: قدرت های استکباری امروز به شدت از قدرت و حرکت یکپارچه امت اسلامی هراس دارند و نگران هستند بنابراین تمام امکانات خود را برای مقابله با این حرکت اسلام مسلمانان بسیج کرده اند.


وی ادامه داد:  وجود جوانان پر انگیزه و با نشاط در جهان اسلام برای ساختن آینده و غلبه بر قید و مکر دشمن یکی دیگر از برکات وحدت و معنویت است که این را باید قدر بدانیم.


حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: عید قربان زمان رهایی از تعلقات و اسارت نفس است در این روز همه ما باید اسماعیل وجود را یعنی هر آنچه که موجب شده تا به زندگی دلبسته شویم، ذبح و قربانی کنیم.


امام جمعه قلعه گنج اظهار کرد: حضرت محمد (ص) می فرمایند: هرکس نیتش صادق باشد اولین قطعه از خون قربانیش کفاره همه گناهان او است.


وی اضافه کرد: قربانی برای حج تمتع واجب می باشد و قربانی برای کسی که زنده است بسیار تاکید شده و مستحب است که انسان برای خودش قربانی کند.


حجت الاسلام احمدی نیک عنوان کرد: انسانی که فوت شده و از دنیا رفته قربانی ندارد اما می شود گوسفندی ذبح کرده و برای او خیرات کرد.


امام جمعه قلعه گنج با اشاره به همایش ائمه جنوب استان که در جیرفت برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه و همایش یک امر طبیعی است و از سلسله همایش ها بوده و هیچ ربطی به استان شدن جنوب کرمان نداشته و مسئله استان شدن جنوب کرمان در حوزه وزارت کشور است.

انتهای پیام/کلات گنج https://armanekerman.ir/vdcgz79quak9xq4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما