تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۶
۰
plusresetminus
سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان مطرح کرد؛

لزوم تکمیل واکسیناسیون برای جلوگیری از موج جدید کرونا

سعید صحبتی گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به کرونا در استان و برای تقویت ایمنی افراد جامعه در برابر موج احتمالی جدید کرونا شهروندان نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند.
لزوم تکمیل واکسیناسیون برای جلوگیری از موج جدید کرونا
سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار "راه آرمان " در رابطه با اوج گیری مجدد ابتلا به کرونا گفت: موضوعی که در هفته های اخیر همه ی ما را نگران کرده، افزایش جدی موارد ابتلا به بیماری کرونا است.

وی توضیح داد: این روزها تعداد بیماران کرونایی در بخش سرپایی و بستری رو به افزایش بوده است که سرپایی مشهودتر است اما در بخش بستری هم افزایش جدی را شاهد هستیم، که نگران کننده است.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه برخی از افراد تنها یک دوز واکسن دریافت کرده اند که از زمان تزریق آن مدت زیادی گذشته است ادامه داد: بیم آن  می رود که ایمنی بخشی و اثر بخشی واکسن های تزریق شده کاهش پیدا کرده باشد و از طرف دیگر استفاده از ماسک در جامعه کاهش داشته است که جای نگرانی بسیاری برای سلامت جامعه دارد.

صحبتی تصریح کرد: یکی از سیاست ها و استراتژی  جدی برای تقویت ایمنی  افراد جامعه برای موج جدید احتمالی کرونا تکمیل واکسیناسیون است، و این مقوله  شامل افرادی که واکسن تزریق نکرده اند هم می شود.

نیمی از جمعیت استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده اند

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان  بیش از  ۲۵۰ هزار نفر هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده اند، گفت: حدود ۲۵۰ هزار نفر نیز فقط یک نوبت واکسن تزریق کرده اند و گروه های بعدی هم واکسن نوبت دوم را تزریق نکرده و تقریبا نصف افرادی که واجد شرایط بودند، در دریافت نوبت سوم کوتاهی کرده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان اذعان کرد: شرایط فعلی کرونا در سطح  استان نگران کننده است، همین امر سبب تاکید جدی هم از طرف وزرات خانه هم از طرف ستاد ملی کرونا برای تکمیل واکسیناسیون است، تکمیل به معنای دریافت دوز چهارم نیست، یعنی کسی که نوبت اول را تزریق کرده است باید روند نوبت های بعدی را با فاصله زمانی دریافت کند، و برای نوبت چهارم اقدام کنند.


انتهای پیام/ط https://armanekerman.ir/vdcgq79q3ak9xq4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین