تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۲
۰
plusresetminus
سردارد محمد علی نظری گفت: برچیدن فقر، گسترش عدالت اجتماعی، اشتغالزایی و مهارت افزایی در کنار توانمند سازی باید مد نظر مسئولان امداد قرار گیرد و نباید به اصلاح ماهی خوری را آموزش دهیم بلکه باید به سمت آموزش صید ماهی حرکت کنید، تا افراد تحت پوشش توانمند شوند.
افزایش روحیه امیدآفرینی در جامعه از مسئولیت های کمیته امداد امام(ره) است
به گزارش "راه آرمان" صبح امروز ناصر عسکری نژاد  مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان و مدیران  زیر مجموعه با سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله استان دیدار کرد.


سردار محمد علی نظری در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، گفت: یکی از معجزات امام راحل در ابتدای انقلاب تشکیل نهادهای مردمی بود که سپاه و کمیته امداد جزو این نهادها بودند، کمیته امداد متولی رسیدگی به محرومین و سپاه نیز در کنار متولی گری همراهی و حمایت را از این قشر دارند.

وی ادامه داد:  روزی که امام راحل بسیج را شکل داد توصیه هایی داشتند که به آینده منوط بود، زیرا از منظر عامه بسیج برای حضور و پشتیبانی در جنگ طراحی شده بود اما بعد از جنگ نقش آن پر رنگ تر شد و امام راحل در این توصیه عنوان کرده بودند که این بسیج می تواند کشور را بیمه کند، و اکنون سخنان امام(ره) در عصر حاضر به وضوح مشاهده می شوند در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی خدمت رسانی و غیره بسیج بسیارخوب درخشیده است و این نشان از آینده نگری و حکمت امام راحل دارد.
 
 فرمانده سپاه ثارالله کرمان ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) اقدامات خوبی را در سال های بعد از انقلاب انجام داده است و رسالت اصلی این نهاد گسترش عدالت اجتماعی، توانمند سازی در راستای مقابله با فقر و جلوگیری از نارضایتی های بیشتر است و یکی از مهمترین کارهایی که کمیته امداد به کمک آن شتافته، تامین امنیت است.

وی با بیان اینکه افزایش روحیه امیدآفرینی و عدم  ایجاد نارضایتی مردم از دیگر رسالت های کمیته امداد  است، گفت: پس حمایت از محرومان و گسترش عدالت اجتماعی کار کوچکی نیست، زیرا تمام نهادهای اجرایی در کشور به دنبال این گسترش عدالت و رفع فاصله طبقاتی  فقر هستند، اما کمیته امداد به طور جدی بر طبق رسالت اصلی خود خدمت رسانی می کند.

سردار محمد علی نطری اذعان کرد: برای شناسایی افراد نیازمند واقعی باید شناسایی ها دقیق و به روز باشند تا روز به روز بعد از توانمند شدن، افراد  از بدنه کمیته امداد جدا شوند، و به صورت موازی هم کمک به محرومان صورت نگیرد بنابر این شناسایی باید دقیق باشند و بعضا شاهیدم که  نیازمندان واقعی هنوز هم در برخی جاها تحت پوشش نیستند که باید همت جدی برای شناسایی در این زمینه صورت گیرد.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان تاکید کرد: برچیدن فقر، گسترش عدالت اجتماعی، اشتغالزایی و مهارت افزایی باید مد نظر مسئولان امداد قرار گیرد و نباید به اصلاح ماهی خوری را رایگان  آموزش دهیم بلکه باید به سمت آموزش صید ماهی حرکت کنید، تا افراد تحت پوشش توانمند شوند.


وی تاکید کرد: در دوران کرونا باید مردم را هم از لحاظ تامین مواد بهداشتی و هم کمک های معیشتی حمایت می کردیم اما این مقطعی بود و نباید مبنا و چراغ راه باشد بلکه باید توانمند سازی سر لوحه کار کمیته امداد امام خمینی قرار گیرد و ما هم در کنار کمیته امداد خواهیم بود.


انتهای پیام/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcjooevouqe8iz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین