تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۱
۰
plusresetminus
با دستور وزیر ارتباطات، به قولی که رئیس‌جمهوری به مردم روستاهای محروم کرمان برای فراهم کردن امکان ارتباطی داده‌ شده بود، جامه عمل پوشانده شد و ۱۸ روستای محروم و صعب‌العبور، که فاقد هرگونه امکانات ارتباطی بودند به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
۱۸ روستای محروم و صعب‌العبور کرمان به شبکه ارتباطی متصل شدند
به گزارش راه آرمان؛ به نقل از سیتنا؛ ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در سی و یکمین سفر از دور نخست سفرهای استانی به استان کرمان رفت و در جریان این سفر، راهی «تنگ شاه»، یکی از دور افتاده‌ترین و محروم‌ترین روستاهای این استان شد.

رئیس‌جمهوری در روستای تنگ شاه برای رسیدگی به مشکلات مردم این روستا پای صحبت آن‌ها نشست و برای عملیاتی شدن‌شان دستوراتی را صادر کرد.

پس‌ازاین مصوبه و در پی تحقق وعده برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم برای اتصال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات تا شهریور سال 1402 و با دستور ویژه عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال این روستا و سایر روستاهای محروم و صعب‌العبور استان کرمان به شبکه ارتباطی به‌طورجدی در دستور کار قرار گرفت.

زارع پور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم را در شرایطی تحویل گرفت که حدود چهار هزار روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد هرگونه امکان اتصال به شبکه ملی اطلاعات و 3500 روستا دارای امکان اتصال کم کیفیت به شبکه ملی اطلاعات بوده‌اند. بیشتر این روستاها نیز جزو روستاهای صعب‌العبور بوده و ارائه امکانات ارتباطی با دشواری‌های بسیاری همراه بوده است. به همین علت اپراتورها تاکنون تمایلی برای احداث سایت ارتباطی در این روستاها از خود نشان نداده‌اند.

روستای تنگ شاه از توابع شهرستان عنبرآباد، با جمعیتی بالغ‌بر390 نفر و 98 خانوار از محروم‌ترین روستاهای استان کرمان بوده با سرمایه‌گذاری صددرصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق نصب دکل 42 متری و راه‌اندازی سرویس 3G/4G به شبکه متصل شده‌اند.

همچنین به غیر از روستای تنگه شاه، ۱۷ روستای صعب العبور و محروم دیگر در شهرستان‌های بردسیر، جیرفت ، عنبرآباد، ریگان، شهربابک و قلع گنج استان کرمان با راه اندازی سایتهای جدید و به صورت ماهواره ای و بر بستر نسل سوم شبکه‌های تلفن راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/م
  https://armanekerman.ir/vdcc1oqss2bqio8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین