تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
۰
plusresetminus
سید مصطفی آیت اللهی موسوی با بیان اینکه طرح ساماندهی برای رفاه حال زائران و برگزاری هرچه بهتر مراسم سالگرد در دست اجراست، گفت: طرح جامع برای سومین سالگرد نخواهد رسید، البته در صدد هستیم که برای اول سال آینده طرح نهایی شود و کار به مرحله ی اجرا برسد.
طرح جامع گلزار شهدای  کرمان به سومین مراسم سالگرد نمی رسد/ طرح ساماندهی گلزار در حال اجراست
محمد زمانی رئیس ستاد ترویج مکتب مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با نزدیک شدن به سومین مراسم سالگرد سردار دل ها با معاون عمرانی استانداری و رئیس بنیاد شهید از روند اجرای طرح های ساماندهی گلزار شهدای کرمان بازید کرد.

سید مصطفی آیت اللهی موسوی  معاون عمرانی استاندار کرمان در گفتگو با راه آرمان در خصوص طرح جامع گلزار شهدای کرمان گفت: تقریبا از سال ۱۴۰۰ قطعی شد که طرح جامع  تهیه شود، قبل از آن  تهیه و تدوین طرح بر عهده شهرداری گذاشته شد تا  انجام دهد که طی چند جلسه بنا به رفت و برگشت طرح و ایراداتی که وارد شد، نهایتا با توجه به این که شهرداری کاری را انجام نداده بود، تصمیم بر این شد که مجموعه سپاه از طریق قرارگاه خاتم ورود پیدا کنند.

وی تاکید کرد: قرار گاه خاتم نیز مشاوری تعیین کرد که طرح جامع را تهیه کند و این اتفاق هم از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز شد، چند جلسه هم  مشاور با نهادهای مربوطه گذاشت و اطلاعات اولیه و درخواست ها را در طرح جامع گرفت و برای انجام، دست به کار شد .

موسوی تاکید کرد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۰، آبان ماه بود که شورای تامین مصوب کرد برای این که کار پیگیری و انجام شود معاونت عمرانی مسولیت کار گروه را عهده دار شود و کار را پیش ببرد و همین اتفاق هم افتاد .

معاون عمرانی استانداری کرمان ادامه داد: جلسات زیادی گذاشتیم  از آبان ماه سال گذشته تا کنون برگزار شد اما به دلیل تفاوت دیدگاهی که وجود داشت در نوع کاری که قرار بود انجام شود، کار به تعویق افتاد،  از سویی به سومین سالگرد سردار  نیز نزدیک می شدیم، طرح ساماندهی را اجرایی کردیم که هدف ما این بود تا نواقصی که وجود  را به صورت مقطعی برای مراسم سالگرد بر طرف کنیم.

موسوی با بیان اینکه بیشترین تمرکز ما فعلا روی طرح ساماندهی گلزار است،تاکید کرد: قرار شد بخشی از طرح جامع که مربوط به ابتدای کار مانند طرح ترافیکی و ساماندهی خود مجموعه و رفع نواقصی که خود گلزار داشت در فاز اول انجام شود، و طرح جامع  طبق آخرین  جلسه ای که ستاد ترویج مکتب مقاوت در دفتر امام جمعه برگزار کرد؛ تصمیم بر این گرفت که فعلا طرح جامع متوقف شود تا تکلیف خواسته های کلی جمع مشخص و به مشاور ابلاغ شود تا  کار را پیش ببرد.


معاون عمرانی استانداری کرمان اذعان کرد: در مرحله ی اول طرح ترافیکی منطقه را در جلسات مختلف کارگروه شهرداری، مشاوران و در شورای ترافیک مطرح شد و چندین نوبت نحوه اجرا و چگونگی آن مورد بررسی قرار گرفت و  مصوب شد که  طرح ساماندهی به اجرا در آید.

وی به برنامه زمانبندی اجرای طرح ساماندهی گلزار اشاره کرد و گفت: از  ۱۲ روز پیش کار شروع شده و در حال انجام است، معابری که نیاز دارند تا تعریض شوند و یا نیاز به آسفالت دارد، ایجاد فضاهایی برای پارکینگ پیش بینی و برنامه ریزی شده است، طرح از نظر تامین  آب نیز دچار مشکل بود که آب و فاضلاب را ملزم کردیم که کار را انجام دهد که در بازدید انجام شده، مشخص بود که  شرکت آب و فاضلاب لوله اصلی که ۲۵۰۰ متر لوله بود را انجام داده و برای سالگرد مشکل تامین آب نداریم.


موسوی گفت: برای حمام و سرویس بهداشتی در حال ساخت هستند، کانکس های اسکان موقتی نیز  برای زائران پیش بینی  شده  که نیاز و درخواست مجموعه گلزار بود  که در اختیار این مجموعه قرار گیرد اما  برای گاز کشی و برق دچا رمشکل بودند، ضمن اینکه خود گلزار هم در زمینه گاز کشی دچار نواقصی بود که شرکت گاز ورود کرده و بیش از ۷۰ درصد کار انجام شده است و تا  تا ۱۰ روز آینده کل کار گاز انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استانداری کرمان یکی از معضلات عدم اجرایی طرح جامع را مشکل آب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر و برای مراسم سالگرد مشکل آب نداریم و با مخارن آبی که تعبیه خواهد شد، مشکل حل می شود، اما برای طرح جامع تثبیت شد که آب و فاضلاب از هفته آینده کار را شروع کند و برای دراز مدت مشکل آب حل خواهد شد.


وی با بیان اینکه در خصوص چگونگی اجرای طرح جامع نیز پیشنهاداتی را به ستاد ترویج داده ام، گفت: ما منتظریم که طرح ها از سوی ستاد تایید شوند تا به چه شکل عمل کنیم که ان شا الله ورود کنیم و  طرح جامع را جمع کنیم البته طبیعی است که طرح جامع برای سالگرد نخواهد رسید البته  در صدد هستیم که برای اول سال آینده طرح نهایی شود  و کار به مرحله ی اجرا برسد.

موسوی تاکید کرد: در حال حاضر عمده کار حل مشکلات گلزار است تا برای سومین سالگرد مناسب باشد حتی برای راحتی زائران نیز فضای مورد نیاز پارکینگ هم در زمین های همجوار آستان قدس برای زائران نیز پیش بینی شده، زیرا شهرداری با آستان قدس هماهنگ کرده و آستان قدس هم اجازه آسفالت جاده در این محدوده را به شهرداری داده است.

معاون عمرانی با بیان اینکه یک پل عابر پیاده روی بزرگراه  جهت عبور ایمن افراد نصب خواهد شد، گفت:  مصوبه شورای ترافیک پل انجام شده و در مرحله مناقصه است و  به نظر می رسد با اقدامات انجام شده سالگرد خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی به سیستم های گرمایشی در گلزار اشاره کرد و گفت: در جهت سیستم گرمایش در خود گلزار هم پیش بینی ۵ بخاری شده که به زودی نصب خواهد شد و فضای برپایی یک خیمه را نیز پیش بینی کرده ایم که آماده است و برای امنیت بیشتر دوربین های نظارتی پیش بینی شده است که  ۳ عدد پایه  دوربین نصب شده است.

موسوی در پایان خاطر نشان کرد: مجموعه زنجیره دوربین های امنیتی تکمیل خواهد شد که عملا هدف ما این است که سالگرد را به خوبی برگزار کنیم، اما طرح جامع که بلند مدت است را نیز در دستور کار داریم و برای مشکل بارندگی و آب گرفتگی نیز شهرداری در اصلاح معابر  طرح هایی در حال اجرا دارد.

انتهای پیام/ طهماسبی



  https://armanekerman.ir/vdcc0xqse2bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین