تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۵
۰
plusresetminus
محمد امین زاده رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر کرمان گفت: با حصار کشی مقطعی در یک بازه زمانی(هفته مقاومت) آنهم در جهت تامین امنیت مردم و زائران گرچه چهره گلزار را زشت می کند، اما چون مقطعی است، موافق هستیم اما برای اجرای دائم حصار کشی ، این طرح باید مصوبات شورای شهر را داشته باشد.
حصار کشی دائم گلزار شهدا چهره نازیبایی به این مکان معنوی می دهد/  ابراز نارضایتی مردم از تغییرات در گلزار بین المللی کرمان
به گزارش "راه آرمان "هفتادمین نشست علنی شورای شهر کرمان با چند دستور کار که برخی منتج به تایید مصوبه شورا و برخی هم برگشت به کمیسیون نیز برگزار شد.

در ابتدای این نشست موضوع درخواست شهرداری کرمان در جهت تغییراتی در ردیف بودجه شهرداری کرمان به رای گذاشته شد که حواشی زیادی را با خود داشت.

در این در خواست اعلامی از سوی شهرداری عنوان شده بود که 8 میلیارد از بودجه ارامستان جدید کرمان کسر و 4 میلیارد آن به پروژه ساماندهی گلزار بین المللی شهدای کرمان و باغ رضوان اختصاص یابد که موافقان و مخالفان زیادی را با خود همراه کرد.


محمد امین زاده  رئیس کمیسیون حقوقی شورا که مخالف بخش هایی از این مصوبه بود، گفت:  در نامه اعلامی به شهرداری درخواست کسر از بودجه و تد ین ردیف بودجه جدید، عنوان شده است که برای حصار کشی دائم 1 میلیارد تومان و خاکبرداری و ایمن سازی 1 میلیارد و ممیزی 1 میلیارد و پیاده راه ابومهدی مهندس نیز 2 میلیارد ردیف بودجه اختصاص یابد، در حالی که با طرح حصار کشی دائم به جهت از بین بردن روحیه معنوی و زیبا سازی در این محدوده مخالف هستیم.


حسین چناریان عنوان کرد: این طرح حصار کشی توسط شورای تامین استان داده شده است که توجه به اجرای ابلاغات این شورا از اولویت هاست  بنابراین باید بودجه به ان اختصاص داده شود.


امین زاده در ادامه افزود: اینکه حصار دائمی باشد یا نباشد، مورد بحث است، اگر قرار است حصار دائمی کشیده شود و شورای تامین هم به شهرداری  دستور داده که دائم باشد، پس خودش هم باید بودجه آن را تامین کند، نمی شود به اسم لازم الاجرا بودن بدون توجه به نظر مردم که ما نماینده انها هستیم طرحی اجرایی شود در حالی که با حصار کشی مقطعی در یک بازه زمانی گرچه چهره گلزار را زشت می کند، اما چون مقطعی است موافق هستیم.


سیدمحمدصادق تقوی رئیس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر کرمان با اشاره به برخی تصمیماتی که بدون توجه به نظرات شورا در شهر گرفته می‌شود، گفت: برای خود من سوال است که چه‌قدر نظرات ما به عنوان نمایندگان مردم قابل بررسی و استناد است؟

وی افزود: طی یکی دو ماه اخیر، تخریب کوه شرق شهر برای نصب مخزن آب انجام شد و با وجود مخالفت بخش عمده‌ای از اعضای شورا، کار ادامه یافت.

عضو شورایس شهر اذعان کرد: دربارۀ حصارکشی دائم در اطراف گلزار شهدا، برخی اعضای شورا مخالفند ولی مصوبۀ شورای تامین است و باید انجام بشود بنابر این نقش  اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم چیست؟ آنچه از سوی اعضای شورا گفته می‌شود نظر مردم است که منتقل می‌شود.

تقوی تصریح کرد: این حد بی‌اعتنایی و بی‌توجهی یا کم‌توجهی به نظرات اعضای شورای شهر دردناک است زیرا نه تنها سخنان مردم بلکه صحبت های ما به عنوان نمایندگان مردم نیز به چشم نمی آیند.

عشرت کردستانی نیز  با بیان اینکه امنیت مردم اولویت هر فرد مسئولیت پذیری است، گفت: ما پاسخ گو به مردم هستیم و هر زمان که مشکلی ایجاد شود تنها نهاد مراجعه کننده و پاسخگو به مردم همین شورا است بنابر این اگر مخالفتی انجام می شود به علت تبعاتی  است که بعد ها مردم به این نهاد تصمیم گیر وارد می کنند، بنابر این بسیار باید دقت شود که طرحی مخالف با نظر مردم اجرایی نشود به طور مثال همین طرح های درحال اجرا در مسجد صاحب الزمان که هیچ کس نهاد پاسخ گوی آنها نبوده است.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر در پاسخ به اکثریت اعضا اذعان کرد: شورای تامین بالاترین حکم در جهت تامین امنیت را دارد که تبعیت از آن  الزامی است، و شهرداری به عنوان یک نهاد اجرایی مکلف به اجرای مصوبات شورای تامین است زیرا اگر تخطی کند، حکم ترک فعل برای وی محرز و تبعات قانونی را برای این نهاد به همراه دارد بنابر این با کلیات طرح موافقت شود اما نحوه اجرای حصار کشی به صورت دائم یا موفقت در کمیسیون های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

در ادامه به موضوع کسر ردیف بودجه از خرید  ماشین آلات شهرداری به مبلغ 2 میلیارد تومان  و اضافه به طرح مسقف سازی سوله هوا خوری زندان کرمان مطرح شد که با این طرح که از مصوبات شورای قبلی شهر کرمان بود نیز موافقت شد.

در این نشست موضوع اعتراض  کسبۀ حوالی بلوار قلعه‌محمود نیز به شور گذاشته شد زیرا این اصناف قصد کنار امدن با تغییرات شهری را ندارند و هر بار از هر طرحی که شروع شده است هستند،  یک قشر اعلام نارضایتی‌ کرده اند.  

از سال گذشته تاکنون، شهرداری کرمان در مقطعی با مخالفت گستردۀ کسبه در جریان طرح پیاده‌راه سازی خیابان تجلی که زحمت و مزاحمت زیادی برای آن‌ها به همراه داشت، مواجه شد.

غیرهمسطح‌سازی در سه‌راهی شرف‌آباد نیز منتقدان بسیاری در بین کارشناسان به همراه داشته است که همین انتقادات در نهایت منجر به توقف پروژه شد.

با شروع طرح ساماندهی ترافیکی میدان بیرم‌آباد نیز فریاد مخالفت ساکنان محلۀ سرآسیاب دربارۀ آنچه شهرداری انجام می‌داد، بلند شد و این طرح هم متوقف شد.

به این فهرست، می‌توان اعتراضات به پروژه‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده از جمله بام‌کرمان و مجتمع تجاری ساروج‌پارس و زیرگذر آزادی را نیز افزود که فقط با عدم همکاری مردم با این طرح ها یا متوقف و یا نیمه کاره رها شده اند.

در این نشست موضوع  اجرای طرحی در بلوار قلعه‌محمود توسط شهرداری مطرح شده است که باز هم  کسبه نگران شده و اعتراض خود را به برخی اعضای شورا اعلام کرده‌اند و جالب این بود که حتی شورا و کمیسیون عمران شورا هم از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر در این‌باره گفت: به‌تازگی شهرداری ، طرحی را در بلوار قلعه‌محمود قصد دارد که اجرایی کند در حالی که قرار بود این نوع طرح‌ها حتما پیوست‌های اجتماعی داشته باشند و تبعات اجتماعی و مسائلی که ممکن است بعد از  اجرای آن به دنبال داشته باشد، بررسی شود تا بدون لحاظ عواقب طرح‌ها، کاری صورت نگیرد اما کمیسیون عمران و شورای شهر کرمان از موضوع اجرای طرح در بلوار قلعه‌محمود بی‌اطلاع بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تعداد زیادی از کسبۀ محل گویا معترض بوده‌اند و با فتح الله مویدی در این‌باره تماس گرفته‌اند، بعد از این اعتراضات، قرار شد بررسی بیش‌تری ب صورت گیرد تا ناهماهنگی کمتری در جریان چنین طرح‌هایی ایجاد شود.

شایان ذکر است که بعد از ارائه توضیحات توسط رئیس کمیسیون شهری در نشست عمومی امروز شورای شهر مقرر شد تا این ظرح در جلسۀ روز شنبۀ کمیسیون عمران، شورا مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگانی نیز  از کسبه حاضر شوندتا تا تصمیم منطقی و عقلایی اتخاذ شود.

حسین چناریان در خصوص راه اندازی سامانه اطلاعات در سامانه نیروی انسانی به شهردار کرمان تاکید  و اذعان کرد: با توجه به اینکه زیر ساخت ها و بستر های لازم  بر اساس ماده 14 قانون درامدی وزارت کشور در خصوص ثبت درامدها اجرایی شده است هرچه سریعتر نسبت به ثبت در امد ها در سامانه اقدام شود.

انتهای پیام/ طهماسبی  https://armanekerman.ir/vdccexqse2bq1o8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین