تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۳۸
۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از پیامدهای اغتشاشات، ایجاد مشکلات اقتصادی است؛ اغتشاشات ارزی کاملا طراحی شده در ابعاد گسترده و ورود به حوزه تجارت و نقل و انتقال، بخشی از پیامدهای جریانات اخیر است.
چالش‌های حوزه ارز و تغییر قیمت‌ها، پیامد ناشی از اغتشاشات اخیر است
محمد‌رضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی «راه آرمان» به تاثیر اغتشاشات اخیر بر اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت:آمریکا و اروپا به دلیل ضربه‌های متعددی که از جمهوری اسلامی خورده‌اند و با توجه به اثرگذاری ایران در معادلات منطقه‌ای، به دنبال نابودی اصل نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.


هدف آمریکا تنها نابودی جمهوری اسلامی است


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تمام رفتارهای گستاخانه اروپا و آمریکایی‌ها که در طول این سال‌ها شاهد آن بودیم، در راستای این است که کشوری به نام ایران وجود نداشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش واضح آمریکا در اغتشاشات اخیر کشور اظهار کرد: تاکنون سابقه نداشته که در کشوری اغتشاش شود و سایر کشور‌ها با نماینده اغتشاش‌گران جلسه گذاشته و او را در سازمان‌های بین المللی معرفی کنند؛ نشست مکرون با مسیح علینژاد، اظهارات رئیس جمهور کانادا و سایر روش‌هایی که به کار بردند، اوج گستاخی آمریکا و اروپا در جریان اغتشاشات اخیر ایران بود.

وی با تاکید براینکه پشت پرده تمام این ماجراها هدف بزرگی به نام براندازی نظام بوده است، خاطرنشان کرد: حال که تکلیف ما با دشمن و نیت او مشخص شده، برای رفع مشکلات باید از ظرفیت‌های درونی خودمان استفاده کنیم، کمااینکه در دوران دفاع مقدس، تمام این کشورها با صدام همراه بودند، بنابراین ما اگر به ظرفیت‌های درونی خود اتکا نمی کردیم، پیروز نمی شدیم.

جمهوری اسلامی از دام تحریم ها عبور کرده است


 کارشناس مسائل اقتصادی ابراز کرد: با نگاهی به ابعاد و هجمه تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده، می توان فهمید که هیچ کشوری در دنیا بیش از شش ماه این حجم از تحریم را تحمل نمی کند؛ ریچارد نفیو، ایران‌شناس و طراح تحریم‌های هوشمندانه علیه جمهوری اسلامی است که پس از ارائه بسته تحریمی علیه ایران در ریاست جمهوری اوباما، اعلام کرد که جمهوری اسلامی در 6 ماه آینده مقابل آمریکا زانو خواهد زد.

پورابراهیمی تصریح کرد: الان یازده سال از آن زمان گذشته و این فرد که در دولت جدید آمریکا مسئولیتی ندارد، طی گزارشی اعلام کرده بود که ازنظر ما دوره تحریم‌ها علیه ایران تمام شده و جمهوری اسلامی خود را با تحریم‌ها انطباق داده و فروپاشی آن تحقق نخواهد یافت،بنابراین پیشنهاد می دهد، که با برداشتن تحریم‌ها، ایران را مجددأ به فضای غیرتحریمی عادت دهید و مجددا تحریم‌های سخت‌تری اعمال کنید.


اغتشاشات؛ نقشه جدید دشمن برای فروپاشی ایران


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها متوجه شده‌اند جمهوری اسلامی از دام آن‌ها به هر سختی که بود، عبور کرده‌اند، اذعان نمود: پس از شکست دشمنان ما در جنگ اقتصادی، طراحی جدید آنها علیه ایران، اغتشاشات میدانی بود و با برنامه‌های سنگینی که در این زمینه داشتند، برنامه‌ریزی قاطع کرده بودند که جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند..

وی بیان کرد: به فضل الهی دشمنان ما دراغتشاشات ناکام ماندند، اگرچه در این جریان هزینه سنگینی به کشورتحمیل کردند و برخی افراد داخلی هم با برخی سخنان خود یا حتی سکوت در مقابل این موضوع، آب به آسیاب دشمن ریختند که فراموش نخواهیم کرد.

پورابراهیمی گفت: بخشی از پیامدهای اغتشاشات، ایجاد مشکلات اقتصادی است؛ اغتشاشات ارزی کاملا طراحی شده در ابعاد گسترده و ورود به حوزه تجارت و نقل و انتقال، بخشی از پیامدهای جریانات اخیر است.

وی تاکید کرد: ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم اما اعتقاد داریم با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود، می توانیم از این موانع عبور کنیم؛ هرچند نباید اشتباهات خودمان را نادیده بگیریم و اغتشاشات اخیر باعث چالش‌هایی در حوزه ارز و تغییر قیمت شده است و اگر این شرایط ایجاد نمی شد، شاید در نیمه دوم همین امسال می توانستیم شاهد بهبود زندگی اقتصادی مردم باشیم.

وی با اشاره به شدت تحریم‌های اعمال شده از سمت دشمنان کشور بیان کرد: هنر اصلی باید مقابله با تحریم ها باشد؛ اگر درمقابل دشمن دستمان را بالا برده و تسلیم شویم، اثر تحریم‌ها صددرصد می شود و حتی اقداماتی مانند برجام به آن، اثر فزاینده می دهد؛ باید در مقابل تحریم‌ها با برنامه پیش رویم.


تسلیم شدن در برابر استکبار یعنی تعطیلی کامل پروژه‌های کشور

 نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی به ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس برای اولین بار توسط جمهوری اسلامی پس از شش سال تلاش اشاره کرد و گفت: سه چهار سال پس از آغاز این کار، مدیر پروژه به ما اعلام کرد که در تامین مالی و بحث قطعات دچار مشکل شده‌اند؛ در خصوص تامین مالی در کمیسیون‌های مربوطه توانستیم مشکل را برطرف کنیم؛ در بحث قطعات نیز مسئولین پروژه با دانشگاه تهران و صنعتی شریف برای تولید قطعات در ایران هماهنگی‌های لازم را انجام دادند. 

پورابراهیمی عنوان کرد: چندماه پس از آن، طبق گزارشاتی که به ما رسید، تمام قطعات وارداتی که برخی از آنها به دلیل تحریم ها با کمبود مواجه شده بود، توسط جوانان ایرانی ساخته شد و در حقیقت می توان گفت؛ ادامه خطوط انتقال آب با تلاش همین جوانان میسر شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر در مقابل دشمن و تحریم‌ها تسلیم شویم، شاهد تعطیلی پروژه‌های کشور هستیم، اما می توانیم با مراجعه به مراکز علمی و شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از دانش افراد فنی، نمونه‌ها و قطعات مورد نیاز را در داخل کشور با قیمت پایین‌تر تهیه کنیم.

انتهای خبر/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcgtx9qyak9wz4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین