تاریخ انتشار :شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰
۰
plusresetminus
قبل از آن‌که طرح و پوششی وارد بازار شود، مسئولان خود را به خواب زده‌اند؛ حال که بر تن اکثریت جامعه چیزی شده که در بازار است، به چه چیزی می‌خواهیم نهی از منکر کنیم.
امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکرِ عجیب این روزها
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ داستان این روزهای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر، داستان غریبی است و گاهی اوقات بیش از آن‌که غریب باشد، عجیب می‌شود.

حال که در اسفند‌ماه بسر می‌بریم و حال و هوای خرید بیش از گذشته جان دارد، بد نیست که به نکته عجیب بودن این روزهای امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر اشاره کنیم.

تصور کنید بانویی بخواهد برای سال جدید مانتویی برای خودش خرید کند، او علاقه‌مند است به این‌که مانتویی داشته باشد با بلندی متوسط و ظاهری که بتواند در آن آرامش داشته باشد و در عین حال رعایت حفظ شئون اسلامی را نیز با پوشایدن این لباس داشته باشد.

کافی است که به بازار برویم،جای دوری نرویم به همین خیابان شریعتی خودمان سر بزنیم دیگر شصتمان خبر‌دار می‌شود که آنچه امسال به قول معروف مد شده چیست.

حال این‌که آن‌چه مد شده با ذائقه دختران و بانوان یکی باشد یا خیر مهم نیست بلکه مهم این است که از کاروان مد عقب نباشیم و هرآنچه که در بازار است خریداری کنیم.
به واقع اگر کسی به دنبال یک مانتوی شکیل و زیبا به غیر از انچه که مد شده باشد، یا پیدا نمی‌کند و یا انچه که می‌بیند لباسی بدون زیبایی و یا جنس و کیفیت درجه چندم است.

تا اینجای داستان سوال این‌جا است این جبر است که ما را مجبور به خرید مد می‌کند یا خواب مسئولان شهر ؟

گاهی آنچه مد می‌شود کاملا با پوشش دینی مغایرت دارد اما داستان عجیب و غریب امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر تازه از اینجا است که شروع می‌شود.

 طي نامه شماره ۶۱۸۸۸ مورخ ۸۵/۵/۲۹ بخشنامه اي به كليه وزارتخانه‌ها، سازمان‌هاي مستقل و وابسته به موسسات دولتي ارسال نموده است و تمامي دستگاه‌ها را نسبت به تشكيل « شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر»و تقويت و حمايت آن با هماهنگي ستاد مركزي احياء امر به معروف كشور موظف نموده است.

حال سوال اینجا است، وزارت فرهنگ و ارشاد در زمانی‌که لباس‌ها طرحی می‌شود یعنی قبل از آن‌که به بازار ورود پیدا کنند، در کجای داستان به خواب مانده و جا مانده است.
طیفی از لباس‌های بدن‌نما، پاره و پوره با برخی طراحی‌های عجیب و غریب وارد بازار می‌شود و از طرفی مخاطب چاره‌ای جز خرید آن‌چه عرضه می‌شود ندارد.

بعد از آن‌که پوشش‌های نامناسب به تن زنان و دختران شهر نشست‌ به دنبال این می‌رویم که با آن‌ها گفتگو کنیم که این پوشش مناسب یک جامعه اسلامی نیست!!

سوال این‌جاست که دختران و زنان شهر این پوشش را انتخاب کرده‌اند یا مسئولان شهر این‌گونه لباس‌هایی به خورد زنان و دختران داده‌اند.

قبل از آن‌که طرح و پوششی وارد بازار شود، مسئولان خود را به خواب زده‌اند؛ حال که بر تن همه شهروندان یا می‌توان گفت اکثریت آن چیزی شده که در بازار است، به چه می خواهیم امر کنیم و از چه چیزی نهی؟؟؟
سخن کوتاه و زبان را بسته می‌کنیم بر این همه تدبیر، بگذار بگویم این روزها امر به معروف تنها عجیب نشده بلکه غریب هم شده است.
انتهای خبر/پسند

  https://armanekerman.ir/vdcjm8ev8uqetoz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین