تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲
۰
plusresetminus
مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از تحت پوشش قرار دادن ۲۵۰۰ زوج نابارور که منجر به باروری ۴۰ زوج شد، خبر داد.
۴۰ زوج نابارور تحت پوشش کمیته امداد دوران بارداری را طی می‌کنند
به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» صبح امروز مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) کرمان به دیدار محمد مهدی فداکار استاندار کرمان رفته و از عملکرد یک ساله خود گزارشی ارائه کردند.

ناصر عسکری‌نژاد در این دیدار، با امدادگر خطاب کردن استاندار کرمان گفت: ما همیشه در همه میدان‌ها امدادگری شما را در رفع مشکلات استانی به وضوح دیده‌ایم و عنایت ویژه‌ای نیز به مجموعه امداد داشته‌اید و مجموعه ۱۰۳۴ نفری امداد به عنوان سربازان شما در سراسر استان در ۳۷ اداره اجرایی مشغول به کار بوده و توفیق خدمت گذاری به ۱۱۸ هزار خانوار تحت پوشش امداد را دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان کرمان تاکید کرد: از ۱۱۸ هزار خانوار تحت پوشش ۱۱۱ هزار نفر معیشت بگیر هستند و مابقی در قالب خدمات تک محوری و یا حمایتی خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه مددجویی ما ۴۴ درصد در بخش جنوب استان به علت محرومیت بالا در این منطقه قرار دارند و ۱۸ درصد نیز در شرق و ۳۸ درصد در شمال استان پراکنده شده و در حال دریافت خدمات از سوی کمیته امداد امام هستند.

ناصر عسکری‌نژاد اذعان کرد: در مجموعه همکاران امداد ۵۲۴ پرسنل ما به صورت رسمی و مابقی به صورت قرار دادی در حالت خدمت رسانی هستند اما در اصول پرداخت‌ها حقوق و مزایا به هم نزدیک هستند و اختلاف عمیقی ندارند و در بسیاری از دفاتر نیز رئسای ادارات هم از افراد قرار دادی انتخاب شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ اعتبارات را در راستای توانمندسازی مددجویان سعی کرده‌ایم پرداخت کنیم.

وی اذعان کرد: سامانه امداد هوشمند و سها را راه اندازی کردیم که بر اساس ثبت درخواست در سامانه کمک های حمایتی تعلق می‌گرفته است که بیشترین تخصیص را هم داشته‌ایم تا در خصوص لوازم ضروری نیازهای مددجویان رفع شود.

ناصر عسکری نژاد به مرکز ناباروری بشری کمیته امداد اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۲۵۰۰ زوج نابارور در این مرکز ثبت نام کرده‌اند، حدود یک میلیارد و پانصد هزار تومان تا کنون پرداخت شده است و خوشبختانه با همراهی مراکز درمانی افضلی پور  نزدیک به ۴۰ زوج از محل همین حمایت‌ها منجر به بارداری شده است.

مدیر کل کمیته امداد تاکید کرد: ۱۵ میلیارد تومان سرانه حق بیمه با اولویت زنان سرپرست خانوار را پرداخت کرده‌ایم که در سال گذشته ۴۰۰ نفر از محل پرداخت همین حق بیمه‌ها را بازنشست کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ۵۱ هزار دانش آموز و ۳۴۰۰ دانشجو را حمایت می‌کنیم که از این تعداد ۴۰۰ نخبه را پرروش داده و به صورت ویژه آنان را حمایت می‌کنیم.

عسکری نژاد به مبحث اشتغال اشاره کرد و گفت: مفتخریم که در کشور نزدیک به نیمی از اشتغال را در بدنه دولت ایجاد کرده‌ایم، در حالی که آمار ما ۲۴ هزار نفر است تا کنون ۲۲ هزار و ۴۰ نفر شغل محقق شده است و در سامانه رصد هم ثبت نشده‌اند و ۸۱ درصد محقق شده است و ۱۱۰۰ میلیارد تبصره ۱۶ بوده است.

مدیر کل کمیته امداد به پرونده‌های آماده دریافت تسهیلات اشتغال اشاره کرد و گفت: ما در سال جدید به صورت دو برابری پرونده‌های اشتغال را به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم تا منایع به محض تخصیص به افرادی که تکمیل پرونده داشته‌اند در اولویت پرداخت باشند تا هم جذب صورت گیرد و هم پرونده‌های اشتغال پیشقدم باشند.

وی ادامه داد: ۴۲ میلیارد تومان ما پرداخت هزینه حمایتی در راستای شغل پایدار داشته‌ایم و برای مشاغلی بود که به هر دلیلی تولیدش دچار خدشه می‌شد، که این عوامل اعم از چک برگشتی، بازماندن از پرداخت اقساط، نداشتن مواد اولیه و ... بود را در اولیت حمایت قرار دادیم، تا واحد زمین نخورد و از گردونه خارج نشود.

ناصر عسکری تاکید کرد: دومین استان تولید مسکن برای مددجویان در سطح کشور هستیم و در سال جاری ۲ هزار و ۲۱۳ خانه را ساخته و تحویل داده‌ایم.

وی در پایان از استاندار کرمان خواست تا از کالا های تنظیم بازار سهمیه‌ای به خیریه های امداد تعلق بگیرد تا در ایام عید این محصولات به دست خانواده‌های نیازمند نیز برسد.


انتهای خبر /طهماسبی



  https://armanekerman.ir/vdcg3w9qnak9wq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین