تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
۰
plusresetminus
رئیس اتاق اصناف جیرفت از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در این شهرستان خبر داد.
تشدید طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز و ماه رمضان در جیرفت
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری «راه‌آرمان» به نقل از ایسنا سعدالله شریفی  پور با اشاره به بازدیدهای روزانه از واحدهای صنفی گفت: در آستانه نوروز و فرارسیدن ماه مبارک رمضان، طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از اوایل اسفندماه جاری آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد که در این طرح روزانه بیش از ۱۰۰ مورد بازرسی توسط پنج تیم از واحدهای صنفی شهرستان انجام می‌شود.
 
وی پایش وضعیت بازار را در روزهای پایانی سال ضروری عنوان کرد و افزود: این بازرسی‌ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیت‌های نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری شهرستان و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها انجام می‌شود.

 رئیس اتاق اصناف جیرفت ادامه داد: تعداد هشت بازرس در قالب تیم‌های دو نفره و همچنین همکاری با کارکنان تعزیرات حکومتی شهرستان، وضعیت نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات اولویت دار در سطح عرضه را به صورت ویژه رصد کرده و عملکرد واحدهای صنفی در ایام نوروز و رمضان را زیر ذره بین دارند.

 وی از فعالیت کشیک‌های نوروزی خبر داد و  اظهار کرد: کشیک‌های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در طول اجرای طرح حتی ایام تعطیل، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحدهای صنفی برخورد می‌شود.

شریفی‌پور افزود از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۳۰ پرونده تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی همکاری شهروندان  را در  اجرای طرح نظارت بر بازار خواستار شد و گفت: شهروندان و مسافران نوروزی نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم صدور صورت حساب و ... را از سوی واحدهای صنفی، به شماره تلفن ۰۳۴۴۳۳۱۶۵۵۲ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف گزارش کنند.

انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcevx8zzjh8xzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین