تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۴
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: برای پروژه ۱۰۸ هکتاری در کرمان، تامین زمین شده است که از امروز فاز اجرایی آن آغاز می‌شود.
آغاز عملیات اجرایی ۱۰۸ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن در شهر کرمان
به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» محمدمهدی فداکار صبح امروز در اولین جلسه شورای مسکن استان کرمان عنوان کرد: گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که باید در اسرع وقت وبا اولویت بررسی شوند مشکلاتی است که شرکت تعاونی‌های ساخت مسکن مهر با آن روبه‌رو بوده‌اند و عملا تولید با اختلال روبه‌رو شده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: شرکت تعاونی‌هایی که در پروژه مسکن مهر در کهنوج از گذشته باقیمانده‌اند و چند تعاونی نیز در استان با این مشکل روبرو هستند باید تعیین تکلیف شوند و تا هفته آینده گزارش عملکرد به استانداری ارائه گردد.

وی  با اشاره به شورای ملی مسکن که به صورت ویدئو کنفرانسی با ریاست جمهوری برگزار شده بود، گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن راهکارهایی ارائه شده است و عملا ۱۵ پیشنهاد در کاهش نرخ تورم برای ساخت مسکن به رئیس دولت داده شده است که اگر به مرحله اجرا درآیند، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

فداکار با بیان اینکه مشکل حاشیه‌نشینی را به صورت مفصل دیده‌ایم، اظهار کرد: در خصوص حاشیه‌نشینی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و کارهای زیادی نیز صورت گرفته است، بنابراین مشکل شهرک همت معضل نیست بلکه مهمترین مشکل ما در شهرک ۱۴ معصوم بوده که عملا بلاتکلیف است زیرا نه به عنوان شهر و نه به عنوان روستا با ۱۰ هزار جمعیت شناخته نشده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته وظایف دستگاه‌های خدمات رسان در خصوص این منطقه مشخص شده است.


استاندار کرمان با اشاره به تامین زمین برای پروژه ۱۰۸ هکتاری در کرمان، عنوان کرد: با آغاز اجرایی این پروژه که بعد از محله شهید همت قرار دارد  عملا این محله را در لوای خود پوشش خواهد داد و  مشکلات عدم ارائه خدمات عمومی شهری در آن نیز حل می‌شود.

فداکار به بافت فرسوده شهر نیز اشاره کرد و  گفت: گرچه زیرساخت‌ها در بافت فرسوده وجود دارد و با اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیاری از مشکلات در شهر حل و منطقه آباد می شود، اما معارض بودن بافت فرسوده با برخی دستگاه گره در کار حرکت سریع می‌اندازد که باید رفع شوند.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات جدید از سوی نهادهای خدمت‌رسان گفت: ستاد اجرایی فرمان امام و کمیته امداد امام خمینی در سال جدید  با مشکل اصلاح قیمت روبرو شده‌اند و این یک مشکل ملی است که به زودی رفع خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به تغییر رتبه استان در عرصه نهضت ملی مسکن عنوان کرد: ساخت و سازهای جدید استان امروز بر روی سامانه کشوری بارگذاری می‌شود و رتبه کرمان حتما تغییر پیدا خواهد کرد و از جایگاه ۱۹ در حال حاضر به چند جایگاه بالاتر تغییر خواهد کرد.

وی با بیان‌ اینکه احتمالاً  مشکل تامین زمین استان طی یک تا دو ماه آینده  حل خواهد شد، گفت: امروز ساخت و ساز در دو منطقه در شهرستان سیرجان آغاز می‌شود و عملا ایجاد زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در هفت منطقه از استان شروع می‌شود.

فداکار با بیان اینکه حدود ۶۶۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن در جنوب استان کرمان، طراحی شده است، گفت: در شهر بم ۷۳ هکتار، در بافت ۱۲۵، در خورسند ۲۵ هکتار، ۸۴ هکتار در شهربابک، ۱۰۸ هکتار در کرمان و ۲۴ هکتار در ریگان، عملیات آماده سازی و ساخت مسکن اجرایی خواهد شد و  عملیات ساختمان‌سازی در سیرجان در زمینی به وسعت حدود ۱۲۰ هکتار نیز شروع می‌شود.

فداکار در پایان تاکید کرد: هر مقدار زمین مازاد که در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارند، باید برای پروژه نهضت ملی مسکن در اختیار راه‌ و شهرسازی قرار گیرند مگر اینکه آن دستگاه دلیل توجیهی برای آن داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه ۴ شرکت گهرزمین، مس سرچشمه، تخت گنبد سیرجان و ارگ جدید بم برای ورود به پروزه های نهضت ملی مسکن پیشنهاداتی ارائه کرده‌اند، گفت: پیشنهاد این شرکت‌ها  در خصوص ساخت مسکن، برای کارکنانشان در قالب شهرک‌های صنعتی است که ما نیز موافقیم، بنابراین‌ لازم است به آنها زمین واگذار شود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcbsfb8arhbfwp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین