تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۲
۰
plusresetminus
در نشست خبری تکمیل چرخه تشخیص و درمان سرطان اعلام شد؛

کرمان مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا در درمان سرطان

علی جمعه‌زاده مدیر گروه فیزیک‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: دستگاه توموتراپی از جدیدترین دستگاه‌های پرتودرمانی روز دنیا در بیمارستان شفای کرمان در حال نصب است.
کرمان مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا در درمان سرطان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» سید میثم موسوی معاون دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان صبح امروز در نشست خبری تکمیل چرخه کامل تشخیص و درمان سرطان در منطقه جنوب شرق با اشاره به این‌که دستگاه توموتراپی آخرین نسل از دستگاه‌های درمان سرطان در جهان است، گفت: دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان هفتمین مرکزی است که در کشور توانسته این دستگاه را خریداری کند.

وی با بیان این‌که نزدیک به چهارماه در تلاش بودیم تا موافقت وزارت بهداشت و معاونت درمان را کسب کنیم، توضیح داد: دستگاه توموتراپی هفته قبل از کمرگ رد شد و هم‌اکنون در بیمارستان شفا در حال نهایی سازی زیر ساز فنی آن هستیم.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به این‌که هزینه خرید دستگاه ترموتراپی  سه میلیون یورو بوده است، عنوان کرد: ‌بی‌شک در خرید این دستگاه همت وجود داشته و من به نوبه خودم از حمایت احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان و پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم. 
 
وی با اشاره به این که بیماران با تعرفه دولتی درمان خواهند شد، تاکید کرد:در یک مرکز خصوصی استفاده از چنین دستگاه‍‌هایی برای درمان تومور سر و گردن حدودا ۶۰ میلیون هزینه بر خواهد بود اما اکنون استفاده از این دستگاه برای درمان سرطان با تعرفه دولتی در بیمارستان شفا و هزینه کل دوره درمانبسیار پایین و نزدیک صفر است.

در ادامه علی جمعه‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به عنوان یک کرمانی و مدیر گروه فیزیک‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تحویل دستگاه توموتراپی به بخش پرتودرمانی بیمارستان شفا را تبریک می‌گویم.

وی افزود: از خرداد سال۹۸ درگیر مقدمات گرفتن این دستگاه بودیم از این رو تلاش‌های شبانه‌روزی مسئولین دانشگاه و به خصوص رئیس دانشگاه جای تقدیر دارد.

جمعه‌زاده توضیح داد: دستگاه توموتراپی سال سوم دستگاه‌های پرتودرمانی در دنیا هستند و این دستگاه از کمپانی آمریکا و از جدیدترین دستگاه‌های پرتودرمانی دنیا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص این دستگاه توضیح داد: این دستگاه تنها دستگاه پرتودرمانی دنیا است که دارای تکنیکی است که بیمار و تخت همزمان داخل تونل می‌شود و ۳۶۰ درجه تومور سرطانی را مورد تهاجم قرار دهد و با کیفیت بسیار بالا درمان انجام می‌شود.

وی افزود: برمبنای مقاله‌های منتشر شده این دستگاه دارای نتایج شگفت‌انگیزی برای درمان تومورهای سر و گردن است و از مزیت‌های دیگر آن می‌توان به انجام جدیدترین تکنیکهای درمانی روز دنیا است و می‌توان بگوئیم تمام بیمارانی که در گذشته نیاز به درمان داشتند مجبور بودند به شهرهای دیگر بروند دیگر نیاز به تحمل رنج سفر را نخواهند داشت.

جمعه‌زاده بیان کرد: تقریبا ۶۰ درصد بیماران  مبتلا به سرطان نیاز به پرتودرمانی دارند و این تکنیک می‌تواند در حین و بعد از شیمی‌درمانی، قبل و بعد عمل جراحی انجام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این‌که خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، سیستان بلوچستان دارای دستگاه توموتراپی نیستند، ادامه داد:  بخش پرتودرمانی شفا با سابقه 25 ساله و از با سابقه‌ترین بخش درمان سرطان در کشور است در گذشته دومین دستگاه از نوع نپتون در کرمان نصب بود و اکنون اولین دستگاه توموتراپی در جنوب‌شزق کشور در این بخش ار بیمارستان شفا در حال نصب و بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: درمان سریع سرطان در کودکان، بهره‌برداری از این دستگاه برای آموزش رزیدنت، تکنیک پیشرفته جی بی ار تی، حفظ بافت‌های سالم و حساس در هنگام پرتودرمانی از جمله مزیت‌های دستگاه توموتراپی است.

جمعه‌زاده با بیان این‌که کرمان به زودی قطب درمان سرطان در جنوب‌شرق کشور خواهد شد، توضیح داد:  به زودی مراکز دیگری در شهر کرمان از جمله خیریه یاس و کمک نیز در حال نصب دستگاه پیشرفته درمان سرطان هستند از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه‌ پت اسکن در تشخیص سرطان، دستگاه سی‌تی سیمولاتور در حوزه تصویربرداری پرتودرمانی و دستگاه تصویربرداری پرتودرمانی اشاره کرد.

انتهای پیام/پسند https://armanekerman.ir/vdcip5azrt1apv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین