تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۹
۰
plusresetminus
تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور گفت: در مواجهه با این راهبرد باید از ابزارهای در دست دشمن برای خنثی‌سازی و ناکارآمد نمودن اقدامات آنها که همان قدرت رسانه است، بهره‌مند شد.
دشمنان با حربه یأس و ابزار رسانه، ایران را از کاروان پیشرفت دور نگه داشته‌اند
مهدی تقوی رفسنجانی در گفتگو با سرویس اقتصادی «راه آرمان» در تحلیل منویات مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام خمینی گفت: امام امت در سخنرانی اخیر خود  به تشریح ابعاد شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی و مؤلفه‌های قدرت در موفقیت جنبش اجتماعی به رهبری ایشان پرداختند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: در واقع این سخنان پاسخی به یک سوال اساسی و مهم است که چگونه یک انسان الهی بدون در اختیار داشتن ابزارهای قدرت مادی، رسانه و حمایت قدرت‌های خارجی توانسته است چنین تحول عظیمی را در تمامی لایه‌ها و سطوح داخلی و بین‌المللی برپا کند؟

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تاکید کرد: به همین منظور معظم‌له به دو مؤلفه «ایمان» و «امید» به عنوان مهمترین نرم‌افزار جنبش اجتماعی ایران به رهبری خمینی کبیر اشاره‌  کردند، قدرت ایمان در ابعاد و  متعلقات مختلف آن همچون اکسیری است که توانایی انجام دشوارترین کارها را میسر می‌کند.

وی افزود: همان ایمانی که دوران سخت رسالت رسول اکرم (ص) را در مکه، به دوران اقتدار و عظمت حکومت اسلامی در مدینه مبدل شد، بی‌تردید امام خمینی(ره) نیز به تآسی از پیشوا و مقتدای خود با توسل به قدرت لایزال ایمان به مبداء، ایمان به هدف، ایمان به راه و ایمان به قدرت اجتماعی مردم از شعب ابی‌طالب‌ها و لیله‌المبیت‌ها و فشارهای سیاسی مشرکان قریش زمان خویش عبور کرد.

تقوی رفسنجانی قدرت ایمان پیامبر را مثال زدنی نام برد و گفت: پیامبر به جایگاهی دست پیدا کرد که در آن زمان کمتر کسی توان درک و تحلیل چنین تحول شگرفی را در ساختار قدرت و برهم زدن نظم جهانی داشت.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: اکسیر دیگری که امام خمینی و بت‌شکن زمان از آن برای دستیابی به هدف به بهترین نحو استفاده کرد، بهرمندی از مؤلفه امید در خود و امیدبخشی در اطرافیان خود بود، طبیعتا ابزار مهم حرکت به هر مقصدی داشتن میزان لازم امید برای نیل به هدف است.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) تاکید کرد: بدیهی است هدف والای سرنگونی کاخ ظلم و جایگزینی بنای حاکمیت دین امیدی به بلندای هدف را می‌طلبد که این در طول تاریخ غیبت در کسی جز شخصیت مترقی خمینی کبیر یافت نشد و سلوک سیاسی معنوی آن امام قلب‌ها، درس‌آموز انسان‌های دیگری در تاریخ معاصر شد که تکیه‌گاه اقدامات تحولی خود را بر مبنای مؤلفه‌های پیش گفته قرار دهند.

وی استناد کرد: امروزه نیز خلف صالح آن پیر سفرکرده بر همین مبنا ضمن تحلیل شخصیت معنوی بنیانگذار نظام اسلامی آحاد جامعه اسلامی را بر حفظ و تقویت نیروی لایزال ایمان و امید در ابعاد چهارگانه مبدا، مقصد، راه و مردم دعوت می‌کند همچنانکه خود به عنوان مقتدای جامعه تاکنون با این ابزارهای بی‌مانند به زعامت و هدایت کشتی امت پرداخته‌اند.

تقوی رفسنجانی تاکید کرد: تردیدی وجود ندارد همچنانکه این ملت در نابودی نظام شاهنشاهی و تحقق انقلاب اسلامی به تأسی از رهبر کبیر انقلاب از ابزار امید و ایمان بهره وافی و لازم را بردند به همین منوال و بلکه با عزمی راسخ‌تر از قبل برای عبور از مشکلات فعلی کشور و بهبود اوضاع اقتصادی، دستیابی به پیشرفت، عزت‌ملی و تامین منافع ملی ایران به عنوان نقطه مشترک خواست و مطالبه عمومی جامعه ‌بیش از هرچیز به دو اکسیر پیش گفته نیاز دارد.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور اذعان کرد: طبق فرمایشات معظم‌له، هر کس به هر شکل و در هر لباسی چه عمدا  و چه سهوا به تضعیف ایمان و امید مردم به مقاصد عالیه کشور بپردازد بدون شک بزرگترین خیانت را در حق این کشور،مردم، آیندگان و نسل‌های بعد این ملت روا داشته است، بر همین اساس دولت و مجموعه ارکان نظام باید قبل از هرچیز به تقویت نرم‌افزار لازم پیشرفت به عنوان پیش‌نیاز تحقق ایران قوی بپردازند.

استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان گفت: نکته مهم دیگر در سخنان رهبر انقلاب تفاوت شرایط گذشته و حال در اداره کشور بود، بر این اساس امام امت به مقایسه مقتضیات دوران حیات امام (ره) و دوران فعلی پرداخته و استفاده از شیوه های۴۰سال پیش را ناکارآمد و غیرمعقول خواندند.

وی مدعی شد: این نوع نگاه مترقي خواهانه به اداره کشور در اندیشه مقام معظم رهبری نیز برخاسته از ذات اسلام و توجه آن به مقتضیات زمان در همه حوزه‌های فردی و اجتماعی است، بنابراین بهره‌گیری هوشمندانه از تمامی مؤلفه‌های قدرت سخت و نرم همچنین دستیابی به آخرین دانش‌ها و فناوری‌های روز جهان و استفاده مشروع از آن برای پیشرفت کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی در منظومه فکری رهبر جامعه از ضروریات امر و بخش اجتناب‌ناپذیر این راه مقدس است.
 
تقوی رفسنجانی اذعان کرد: خنثی‌‌سازی ترفندهای دشمنان و رویارویی خردمندانه با همه نقشه‌ها و توطئه‌های دنیای استکبار صرفا با روزآمد کردن شیوه اداره کشور در حوزه‌های اقتصادی،دفاعی،فرهنگی و...امکان‌پذیر است.

استادیار دانشگاه ولیعصر‌(عج) رفسنجان ادامه داد: در این راستا یکی از اقدامات همیشگی دشمن در عقب نگه داشتن ایران از کاروان پیشرفت ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم بویژه جوانان بوده است.در مواجهه با این راهبرد باید از همان ابزارهای در دست دشمن برای خنثی‌سازی و ناکارآمد نمودن مجموعه اقدامات آنها بهره‌مند شد.

وی با بیان این مطلب، از آنجا که مهمترین ابزار موثر برای القای روحیه یأس و ناامیدی از سوی دشمن  هژمونی رسانه‌ای بویژه در حوزه رسانه‌های مجازی است، گفت: به نظر می‌رسد راهکار مناسب برای مقابله با این ترفند نیز ایجاد یک  قدرت رسانه‌ای قوی و متناسب با نیاز روز جامعه در سطوح داخلی، منطقه‌ای و جهانی به عنوان منبع مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی باشد.

تقوی رفسنجانی افزود: به نظر می‌رسد تلاش برای پیشرفت در تمامی حوزه‌ها بویژه حوزه‌های اقتصادی و دفاعی از طریق دستیابی به علوم و فنون روز بدست جوانان پرتلاش ایرانی در کنار تقویت امید و ایمان در جامعه به عنوان دو مؤلفه سخت‌افزار و نرم‌افزار با بهره‌مندی از ابزار رسانه به منظور تبلیغ و تبیین دستاوردهای انقلاب، خنثی‌سازی ترفندهای دشمن تا مرحله  فتح قله‌های پیشرفت و تحقق تمدن نوین اسلامی بهترین گزینه پیش روی این ملت سترگ و تاریخ‌ساز خواهد بود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcfvjdytw6dm1a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین