تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۴
۰
plusresetminus
رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان:

در رسیدگی به حق و حقوق مردم با احدی تعارف ندارم

همزمان با دومین روز از هفته قوه قضائیه، رئیس دادگستری شهرستان کوهبنان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه بود و اقدام به ارائه گزارش عملکرد یکساله دستگاه قضایی در کوهبنان پرداخت.
در رسیدگی به حق و حقوق مردم با احدی تعارف ندارم
به گزارش خبرنگار «راه آرمان»  از شهرستان کوهبنان ؛ همزمان با هفته قوه قضائیه محمد مهدی میرزایی رئیس دادگستری کوهبنان در جمع نمازگزاران با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای قوه قضائیه گفت: پس از  عزل بنی‌صدر ترورها شروع شد که از آن جمله ترور مقام‌ معظم رهبری و انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی بود، به لطف خداوند متعال رهبر عزیزمان جان سالم به در بردند و هم اکنون جهان اسلام از وجود ایشان استفاده می‌کند.

وی ابراز داشت: منافقین به دلیل بیان حقایق و روشنگری، کینه شهید بهشتی را به دل گرفتند لذا در سال ۱۳۶۰ حادثه ترویستی هفتم تیر رقم خورد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: من در جریان سیل کوهبنان که باعث بروز خسارت شد،
بر حسب وظیفه در منطقه سیل‌زده حضور پیدا کردم و در جریان خساراتی که به تعدادی از منازل مسکونی شهرک امام رضا علیه السلام وارد شده بود قرار گرفتم و حقایق را بیان نمودم و در این خصوص خبری از طرف  اینجانب  رسانه‌ای شد.

وی بیان داشت: من در دفاع از حق و حقوق مردم لحظه ای کوتاه نمی آیم و با کسی تعارف ندارم، چرا که من در خط سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی که همان خط ولایت ورهبری  است؛ حرکت می کنم . لذا قضیه سیل کوهبنان تا حصول نتیجه از سوی دستگاه قضایی پیگیری و رسیدگی خواهد شد.

میرزایی افزود: در یک سال گذشته درشعب دادگستری کوهبنان  ۲۷۲۶ فقره پرونده رسیدگی و منجر به صدور رای شد، همچنین ۱۱۴۲ فقره پرونده در شورای حل اختلاف ، ۱۳۸ فقره پرونده در اجرای احکام  حقوقی، ۶۵۲ فقره در اجرای احکام کیفری، احکام  آن اجرا و مختومه شده  است.

وی ابراز داشت: در حالی که متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در کشور ۹۵ روز است، میانگین  رسیدگی
در این دادگستری ۸۱ روز است .

وی بیان داشت : ابلاغ الکترونیک  در شهرستان کوهبنان ۹۴درصد صورت گرفته، که برای توسعه این مسیر  بنابراین همگان باید در سامانه ثنا ثبت‌نام کنند تا ان‌شاءالله به ۱۰۰درصد برسد و رسیدگی به دعاوی زودتر و کوتاه‌تر صورت گیرد.
 
رئیس دادگستری کوهبنان افزود: در رسیدگی به پرونده‌ها مشکلات عدیده‌ای داریم که برخی بدلیل تنظیم کارشناسی  نشده قرار دادهاست، مردم از وجود کارشناسان حقوقی بهره ببرند تا دچار مشکلات نشوند .

 میرزایی در پایان گفت: بیش از ۵ سال است که در کوهبنان حضور دارم و به مردم خدمت می‌کنم، شاهد همکاری خوب مردم بوده‌ام که از مردم کوهبنان تشکر می‌کنم و به جهت اینکه در روزهای آتی باید در شهرستان شیراز ادامه خدمت بدهم از شما مردم بزرگوار استدعا دارم مرا حلال کرده و از دعای خیر محروم نکنید.

انتهای خبر/ کوهبنانی https://armanekerman.ir/vdccxpqs12bq118.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما