تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۹
۰
plusresetminus
جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دو‌ بخش برادران و خواهران در روستاهلیل‌رود شهرستان رابر برگزار شد.
جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی در هلیل‌رود برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ جشنواره بازی‌های بومی محلی روستایی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دو‌ بخش برادران و خواهران در روستای هلیل‌رود شهرستان رابر با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان رابر و دهیاری‌ها بخشداری هنزا برگزار شد.

 شهرام هوشمند رئیس هیئت ورزش روستایی بازی‌های بومی و محلی شهرستان رابر در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره بازی‌های بومی و محلی همراه با برپایی سیاه‌چادر اجرای موسیقی محلی ساز و دهل و پخت نان محلی و مشک‌زنی و معرفی محصولات و ظرفیت‌های روستایی باهدف ایجاد شور و نشاط و افزایش روحیه اجتماعی و ارتقای سلامتی برگزار شد.

 وی افزود: در این جشنواره که با محوریت ورزش همراه با برگزاری مسابقات مختلف از جمله قلعه قوس، طناب‌کشی، طناب‌زنی، چوب‌کشی، دال پلان و دارت بود.

 هوشمند گفت: بازی‌های بومی و محلی روستایی در این مناطق کم‌رنگ شده است که با اجرای این برنامه‌ها، آئین‌ها، رسوم و بازی‌های سنتی احیا می‌شود چرا که یادآور سنت‌های گذشتگان است.

 در پایان این جشنواره به نفرات برتر مسابقات جوایزی اهدا شد.



انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcgxn9qnak9ww4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما