تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰
۰
plusresetminus
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان:

همایش روز جهانی مسجد در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان از برگزاری همایش روز جهانی مسجد با معرفی و تجلیل از مساجد و ائمه جماعات برتر شهرستان خبر داد.
همایش روز جهانی مسجد در رفسنجان برگزار می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ حجت‌الاسلام سید مرتضی نقیب پور امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته جهانی مساجد در مسجد امام رضا(ع) رفسنجان برگزار شد، از جزئیات برگزاری دو همایش روز جهانی مسجد  و معرفی و تجلیل از مساجد و ائمه جماعات برتر شهرستان سخن گفت.

به گفته‌ وی این همایش‌ها در روزهای یکشنبه ۲۹ مردادماه از ساعت ۲۰:۳۰ به میزبانی مسجد امام رضا علیه السلام واقع در خیابان معراج شهر رفسنجان و جمعه سوم شهریورماه در مسجد فاطمه‌الزهرا روستای داوران برگزار خواهد شد.

نقیب‌پور ملاک سنجش مساجد را معماری بنا، فعال بودن هیأت امناء مسجد، ظرفیت نمازگزاران، دارا بودن پایگاه بسیج، مرکز نیکوکاری و کانون فرهنگی مسجد و همچنین دارای بخش موقوفه عنوان کرد.

در همایش روز مساجد قرار است پنج مسجد برتر و پنج روحانی برتر معرفی و تجلیل شوند.

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در سطح مساجد محلات اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۴۰ مسجد مجهز به لوازم ورزشی شدند.

نقیب‌پور به اجرای طرح هر مسجد یک خانه قرآن اشاره و بیان کرد: به خانه‌های قرآن خارج از محدوده‌ی مساجد مجوز راه‌اندازی داده نمی‌شود.

وی همچنین از راه اندازی و کسب مجوز ۲۰ هیأت نوجوانان در سطح شهرستان در محرم امسال خبر داد.

تقدیر از هنرمندان عرصه مسجد نیز از دیگر برنامه‌های این همایش است که محسن سجادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان در این نشست خبری به آن اشاره کرد.

سجادی بر تقویت اهتمام به قرآن و مساجد به عنوان دو رکن مهم در بحث فرهنگ تاکید کرد.

به گفته‌ وی از ۳۶۵ مسجد در سطح شهرستان رفسنجان ۹۵ مسجد کانون مساجد فعال دارند.

برپایی نمایشگاه آثار هنری مرتبط با مساجد، تقدیر از کهن‌سال‌ترین موذن، تقدیر از کانون‌های فعال مساجد و قرآن و عترت و همچنین تقدیر از کاشی‌کار مسجد جامع شهر رفسنجان از دیگر برنامه‌های همایش روز جهانی مسجد در این شهرستان است.
 
خبر از مریم مرادی
انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdcfvvdy1w6dmma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما