تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
۰
plusresetminus
با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور؛

طرح جهاد آب‌رسانی به روستا «کبوترخان» رفسنجان افتتاح شد

آئین افتتاح طرح جهاد آبرسانی به روستا کبوترخان و حومه رفسنجان صبح امروز با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد.
طرح جهاد آب‌رسانی به روستا «کبوترخان» رفسنجان افتتاح شد
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از خانه‌خشتی؛ پروژه آب‌رسانی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام از امروز در منطقه کبوترخان رفسنجان به بهره‌برداری رسید و مردم شهیدپرور این روستا از آب شرب سالم بهره‌مند شدند.

آئین افتتاح طرح جهاد آب‌رسانی به روستا کبوترخان و حومه رفسنجان صبح امروز با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

این طرح با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان به بهره‌برداری رسید و شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه و اجرای خطوط انتقال برق، خرید و اجرای ۳۰ کیلومتر لوله سایز ۳۱۵ و ۲۵۰ پلی‌اتیلن و ساخت و احداث ۳۱ باب حوضچه است.

هزار و ۳۸۲ خانوار در قالب ۵ هزار و ۱۳۶ نفر جمعیت از نعمت این آب بهره‌مند می‌شوند.

سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آئین افتتاحیه این طرح و در جمع مردم کبوترخان رفسنجان اظهار کرد: طرح جهاد آب‌رسانی از سال گذشته توسط قرارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام با کمک خیر و آب و فاضلاب و به همت گروه‌های جهادی در استان کرمان آغاز و این طرح هم‌اکنون به‌صورت کشوری در حال اجراست.

وی افزود: بیش از هفت هزار روستا در سراسر کشور و ۶۶۹ روستا در استان کرمان در قالب این طرح از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

سردار نظری با بیان اینکه با اعتبارات وزارت نیرو و حمایت استاندار کرمان این طرح آغاز شد گفت: ۲۵ درصد کل پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا و ۷۵ درصد توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به پیشرفت ۶۰ درصدی طرح خاطرنشان کرد: در صورت تزریق اعتبارات تا پایان ۱۴۰۳ کل پروژه‌ها به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: امروز آب شیرین به دست مردم منطقه کبوترخان رسیده و با تلاش گروه‌های جهادی ۳۰ کیلومتر شبکه انتقال صورت گرفته است.

وی افزود: برای اینکه پایداری در این منطقه به حد اعلا خودش برسد و انشعابات مشکل افت فشار نداشته باشند، سه مخزن با متراژ سه هزار مترمربع در حال احداث است.

سردار نظری گفت: در فاز دوم طرح مشکل تنش ‌آبی هزار و ۶۰۰ روستا حل خواهد شد تا دیگر روستایی نباشد که مشکل آب داشته باشد.

وی بیان کرد: ۶۵ درصد کل پروژه‌های آب‌رسانی قرارگاه استان در شهرستان رفسنجان است و در این سال‌ها در این حوزه توجه جدی نشد.






انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcfcedytw6dmja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما