تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۲۷
۱
plusresetminus
تحلیلگر مسائل سیاسی کشور گفت: با‌توجه به سرمایه‌گذاری ضدانقلاب بر عدم شرکت مردم، ایجاد بحران مشارکت و مشروعیت، همچنین سرخوردگی شدید از اغتشاشات متوالی و بی‌حاصل، موضوع انتخابات مهم‌تر است.
هشدار رهبر انقلاب به سرمایه‎‌گذاری دوباره دشمن در انتخابات
به گزارش راه آرمان؛ روز گذشته شاهد دیدار پرشور مردم پرافتخار استان کرمان که در آستانه سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و برای اولین‌بار در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، بودیم، همین امر سبب شد تا با کارشناس مسائل سیاسی کشور در خصوص منویات رهبر انقلاب به گفتگو بنشینیم.

مهدی تقوی‌رفسنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به تحلیل منویات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمان و خوزستان پرداخت.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور عنوان کرد: معظم‌له بااشاره به ویژگی‌های بارز مردم کرمان هم‌چون نخبه‌پروری، نجابت اخلاقی، ایمان صادقانه، سلامت فکری و پیشگامی در نهضت اسلامی این خصوصیات را زمینه‌ساز تربیت شخصیت‌های بزرگی چون شهید سلیمانی دانستند که برای جوانان این استان و تمام کشور مایه مباهات و موجب افتخار خواهد بود.

وی ادامه داد: تأکید رهبر انقلاب به جوانان بر استفاده حداکثری از این میراث نسلی و تاریخی برای جبران نقایص و عقب‌ماندگی‌های کشور و رساندن ایران به جایگاه شایسته تمدن‌ساز بود،.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: بی‌تردید هویت عمیق فرهنگی مردم این استان که در سخنان معظم‌له نیز به آن اشاره شد؛ زمینه‌ساز انسجام، همبستگی و حرکت‌های سازنده این خطه پهناور برای دستیابی به پیشرفت و تعالی است که باید به‌عنوان یک نقطه قوت مهم مدنظر مسئولان و دست‌اندرکاران استان واقع گردد.

تقوی رفسنجانی اظهار کرد: سخنان رهبرانقلاب را در این دیدار می‌توان در دو قسمت مورد تحلیل قرار داد، بخش اول اختصاص به بزرگترین رویداد آتی کشور یعنی انتخابات دارد که بنا به اهمیت آن همانند سال‌های گذشته مورد تأکید اکید ایشان بود و دیگری تحولات منطقه‌ای و مربوط به کشور غزه بود.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور اذعان کرد: البته بدیهی است در این دوره از انتخابات باتوجه به سرمایه‌گذاری ضدانقلاب بر عدم شرکت مردم، ایجاد بحران مشارکت و مشروعیت، همچنین سرخوردگی شدید از اغتشاشات متوالی و بی‌حاصل، موضوع انتخابات از درجه اهمیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار باشد.

تقوی‌رفسنجانی افزود: به‌طور کلی تحلیل محتوای سخنان رهبری معظم نشان می‌دهد که ایشان از یک‌سو با تأکید بر جایگاه مجلسین شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اداره کشور و ضمانت بخشیدن به دو رکن اساسی نظام یعنی جمهوریت و اسلامیت تنها راه‌حل مشکلات کشور را از رهگذر انتخاب صحیح افراد مسئول و نشاندن آنان در مناصب خدمتگزاری دانستند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان افزود: از سوی دیگر به آثار سلبی انتخابات یعنی جلوگیری از دو بلای بزرگ دیکتاتوری و هرج‌ومرج که می‌تواند در شرایط نبود انتخابات و یا برگزاری یک انتخابات ضعیف دامن‌گیر ملت شود پرداختند.

وی عنوان کرد: این بخش از سخنان خطاب به مردم ایران است که بادقت در آثار مثبت شرکت پرشور در انتخابات و آثار منفی مشارکت ضعیف یکبار دیگر حماسه حضور را در این دوره از انتخابات به نمایش گذاشته و ضمن کمک به ساختن ایران آباد و سرافراز نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی و ناکارآمد سازند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: سخنان رهبر انقلاب توصیه‌هایی به جناح‌های سیاسی و احزاب فعال در کشور بود که باید بسترساز انتخابات پرشور از طریق رقابت سالم و در اختیار گذاشتن گزینه‌های متعدد و متنوع شود.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در انتها توصیه ایشان به نامزدها هم بر این مؤلفه‌ها تأکید داشت که با پرهیز از دروغ‌گویی، تهمت، وعده خلاف، تلاش برای رعایت اخلاق و دیانت در ایام منتهی به برگزاری انتخابات موجبات خوش‌بینی و ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات را فراهم سازند.

قسمت دوم سخنان رهبری اختصاص به مساله بین‌المللی و اسلامی غزه داشت که باتوجه به اینکه مساله اول جهان اسلام مسأله فلسطین و به‌غایت رسیدن جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم غزه است فصل مشبعی از سخنان ایشان را در این دیدار به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcao0n6m49nea1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین