تاریخ انتشار :يکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲
۰
plusresetminus
با پیگیری‌های دستگاه قضایی صلح و سازش بین دو طایفه سهرابی و نارویی در رودبار جنوب برقرار شد.
صلح و سازش بین ۲ طایفه در رودبار جنوب برقرار شد
به گزارش راه آرمان، با پیگیری و میانجی‌گری دستگاه قضایی رودبار جنوب و جمعی از مسئولان و معتمدین محلی، درگیری بین دو طایفه سهرابی و نارویی به صلح و سازش منجر شد.

امید بلوچ جعفری دادیار دادسرای عمومی و انقلاب در شعبه یک رودبار جنوب در این مراسم اظهار کرد: طی مراسمی با حضور مسئولان قضایی رودبار جنوب، معتمدین محلی و عموم مردم در راستای احیای سنت حسنه صلح و سازش، اختلافات بین این دو طایفه خاتمه یافت.

این مقام قضایی افزود: پس از ارجاع پرونده نزاع دو طایفه مذکور به دادسرای عمومی و انقلاب رودبار جنوب به همراه ریش سفیدان و معتمدین محلی در برگزاری جلسات مستمر و ارائه توصیه‌های لازم به اصحاب دعوی، طرفین طی مراسمی با حضور مسئولان قضایی و اجرایی و سران طوایف، طرفین در پیشگاه قرآن کریم، هم قسم شدند که کینه و کدورت‌های پیش آمده را از بین ببرند و در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی کنند.

امید بلوچ جعفری دادیار دادسرای عمومی و انقلاب در شعبه رودبار جنوب در بخش دیگری از سخنان خود، صلح و سازش بین این دو طایفه را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولان و اعضای شورای حل اختلاف و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضایی در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست قوه قضائیه مبنی‌بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و استفاده در فسخ خصومات و اصلاح ذات‌البین، دستگاه قضایی رودبار جنوب با جدیت و ملاحظه ظرفیت‌های قانونی این موضوع را در دستورکار ویژه خود قرار داده است.

منبع: رودبار ما

انتهای خبر/پورحیدر https://armanekerman.ir/vdcb9zb80rhbfwp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما