تاریخ انتشار :شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵
۰
plusresetminus
مدیرکل سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمان گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی بخشی از این تجهیزات که منابع آن نیز تأمین شد، خریداری شده است.
خریداری بخشی از تجهیزات امدادی معادن ذغال‌سنگ
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» و به نقل از روابط عمومی سامان صنعت، معدن و تجارت کرمان، پنجمین جلسه شورای معادن استان به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان و باحضور محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مهدی حسینی‌نژاد دبیر شورای معادن و رئیس سازمان صمت و سایراعضاء درمحل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این جلسه اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده منابعی برای بحث تأمین تجهیزات امداد و نجات در معادن ذغال‌سنگ استان در نظر گرفته شده و با کمک دانشگاه علوم پزشکی بخشی از این تجهیزات نیز خریداری شده است.

 حسینی‌نژاد عنوان کرد: فعالیت‌های اولیه و آماده‌سازی در معدن مس زاغ‌دره شهرستان بافت با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) آغاز شده است که برای بهره‌برداری نیاز به ایجاد زیرساخت‌های آب و برق دارد.

وی پیشنهاد کرد: بخشی از حقوق معادن برای انتقال خط برق به معادن شهرستان‌های استان مانند راور، بافت و اُرزوئیه اختصاص یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان ادامه داد: استان کرمان بیش از ۵۰ درصد از حقوق دولتی معادن را در کشور وصول و به خزانه واریز می‌کند اما سهم استان برگشت داده نمی‌شود که باید تلاش کنیم سهم بیشتری از این حقوق به استان برگردد.

وی ادامه داد: یکی ازمصوبات این جلسه بحث خط انتقال برق ازشهرستان زرند برای شهرستان راور و در راستای توسعه شهرستان راور صورت گرفت و دستور کار بعدی شورا بررسی مشکلات ذغال‌سنگ که به یکی ازچالش‌های مهم به‌واسطه عدم سرمایه‌گذاری در این حوزه و مشکلات مالی شرکت ذغال‌سنگ استان در استان تبدیل شده که باکمک تمام ارکان استان دنبال رفع این مشکلات هستیم که با کمک صندوق بازنشستگی فولاد بحث تأمین منابع را داشته باشیم.

حسینی‌نژاد اذعان کرد: در استان کرمان ۱۳۰ میلیون تن ذخیره‌های قطعی اثبات شده و ۲۹ پروانه بهره‌برداری استخراج ذغال سنگ با ظریفت سالانه دو میلیون تن داریم، متاسفأنه به‌علت فرسوده‌بودن ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی و یاشرایط زمین‌شناسی مناطق ذغال‌سنگ و سایرمشکلات سالانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزارتن بیشتر استخراج نداریم.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: ما در استان تکمیل زنجیره بعدی کُک را داریم و همین استخراج کم ذغال‌سنگ باعث شده زنجیره بعد هم با درصد خیلی پایینی کار خودش را ادامه دهد، علی‌رغم اینکه استان نیاز دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcbgwb88rhbf8p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما