تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۷
۰
plusresetminus
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان:

۶۱۲ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در کرمان واگذار شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ۶۱۲ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت در اختیار خانواده‌ها گذاشته شده است.
۶۱۲ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در کرمان واگذار شد
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ رضا حافظی صبح امروز در شورای مسکن استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد با بیان اینکه تعداد ثبت‌نامی‌های طرح نهضت‌ ملی زمین و مسکن در استان کرمان به ۲۱۶ هزار و ۸۷۹ نفر افزایش یافته است، عنوان کرد: از این تعداد ثبت‌نام ۵۵ هزار و ۸۵۱ نفر نهایی شده و ۲۱ هزار و ۸۳۱ نفر افتتاح حساب انجام دادند.

وی با بیان اینکه در مجموع به ۱۳ هزار و ۲۹۰ متقاضی طرح نهضت ملی زمین و مسکن در استان کرمان پروژه تخصیص داده شده است، گفت: برای هشت هزار و ۹۶۴ نفر پروانه اخذ شده و چهار هزار و ۶۰۷ واحد اتمام اسکلت و سقف انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد ثبت‌نامی‌های طرح نهضت‌ملی زمین و مسکن در استان، در شهر کرمان است، افزود: ۳۶ درصد ثبت‌نامی‌های این طرح در شهر کرمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۷۸ هزار و ۱۷۵ نفر در شهر کرمان ثبت‌نام کردند که ۲۳ هزار و ۴۸۹ نفر تأییدنهایی شده و به سه هزار و ۱۸۶ نفر پروژه تخصیص داده شده است، ادامه داد: برای ۸۹۵ نفر اخذ پروانه انجام شده و ۱۱۶ واحد به مرحله اتمام اسکلت و سقف رسیده است.

حافظی با اشاره به اینکه تا امروز پنج هزار و ۹۳۹ هکتار زمین در شهرهای مختلف برای اجرای طرح نهضت‌ملی مسکن اختصاص داده شده است، گفت: ۷۲۲ هکتار زمین دیگر نیز در حال الحاق به محدوده شهر داریم که بخشی از آن در محدوده شهرک رضوان، ۲۰ هکتار و شهید همت، ۱۴۱ هکتار است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سیرجان در دهه فجر آماده افتتاح است، ادامه داد: در استان کرمان از حدود ۳۲ هزار واحد مسکونی مهر حدود ۲۹ هزار واحد تحویل داده شده که بخشی از واحدهای باقیمانده مشکلات قضایی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه بازآفرینی شهری از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۷ پروانه ساختمانی صادر شده که هزار و ۸۶ واحد مسکونی را شامل می‌شود، گفت: از این تعداد ۵۱۲ واحد در دهه‌فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۷۳۸ واحد مسکونی در سطح استان کرمان به صورت خودمالکی در‌حال‌ساخت است که نیاز است تسهیلات با نرخ کم در اختیار آنها گذاشته شود، افزود: ۴۶۷ هکتار از اراضی دولتی مولدسازی شده و در اختیار طرح نهضت‌ملی مسکن در استان کرمان قرار گرفته است.

حافظی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۱۲ قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری در اختیار خانواده‌ها گذاشته شده است، گفت: در استان کرمان تعداد این خانواده‌ها زیاد و رو‌به افزایش است.

تصویب وام مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان

مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه وام مسکن روستایی به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد تصویب شده است، اظهار داشت: این تسهیلات طی مدت ۲۰ ساله باید برگشت داده شود.

وی با بیان اینکه خط اعتباری ۹ بانک عامل نیز مشخص شده که یک ظرفیت خوب است، گفت: تامین زیرساخت‌ها در پروژه‌های طرح نهضت ملی ضروری است و متاسفانه در برخی مجموعه‌ها که به مرحله نازک کاری رسیده‌ایم، هنوز آب و برق پروژه تامین نشده است.

پروژه‌های نهضت ملی زمین و مسکن در استان کرمان نباید معطل آب و برق بماند
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز صبح امروز در شورای مسکن استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، بابیان اینکه پیشرفت پروژه طرح نهضت‌ملی مسکن در استان نباید متوقف شود، اظهار داشت: باید تلاش کرد که این طرح در استان کرمان با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت پیگیری این طرح در استان کرمان، بیان کرد: گزارشی از آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در جنوب و شمال استان کرمان تهیه و تحویل استانداری شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه واگذاری زمین‌های طرح نهضت‌ملی زمین و مسکن در استان باید قبل از دهه فجر انجام شود، گفت: اطلاع‌رسانی لازم در این ارتباط باید به مردم انجام شده و اعلام شود که چند هزار قطعه واگذار می‌شود.

وی با اشاره به پروژه طرح نهضت ملی مسکن کرمان که ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال اجرا است، افزود: کار جابه‌جایی مابقی زمین این طرح باید انجام و قیمت جدید ابلاغی نیز در این پروژه پیگیری شود.

فداکار با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌ها در طرح نهضت ملی زمین و مسکن بسیار اهمیت دارد که حتماً باید پیگیری شود، ادامه داد: پروژه‌های این طرح نباید معطل آب و برق بماند.

وی با اشاره به اینکه اختصاص زمین به طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت باید در اولویت قرار بگیرد، در پایان خاطر نشان کرد: بخشی از زمین‌های واگذاری در دهه فجر به جوانی جمعیت اختصاص داده شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: تسنیم https://armanekerman.ir/vdce7v8zejh8xzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما