تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۵
۰
plusresetminus
در یکصدوبیست‌و‌نهمین جلسه عمومی شورای شهر کرمان بررسی شد؛

از ساخت سرویس بهداشتی در گلزار شهدا تا تصمیم‌گیری‌ در خصوص توافق‌نامه‌ها

صبح امروز یکصدوبیست‌و‌نهمین جلسه عمومی شورای شهر کرمان با موضوعاتی چون ساخت سرویس بهداشتی با کمک قرارگاه خاتم در محدوده گلزار شهدا و تصمیم‌گیری جدید در مورد توافق‌نامه‌ها توسط شورای شهر، برگزار شد.
از ساخت سرویس بهداشتی در گلزار شهدا تا تصمیم‌گیری‌ در خصوص توافق‌نامه‌ها
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» یکصدوبیست‌ونهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان صبح امروز با موضوعات متعدد برگزار شد.

درخواست مدیرکل املاک و راهداری کرمان از شهرداری
یکی از موضوعات مورد بررسی در این جلسه درخواست مدیرکل املاک و راهداری کرمان از شهرداری بود، در این درخواست مطرح شده که پنج درصد عوارضی که قرار است راهداری بابت صدور بلیط و جابجایی مسافر به شهرداری پرداخت کند در ایام سالگرد شهادت حاج‌قاسم بخشیده شود و راهداری در این رابطه معاف شود اما این موضوع در شورا شهر به تصویب نرسید.

ساخت سرویس بهداشتی در محدوده گلزار شهدا توسط قرارگاه خاتم
موضوع دیگر ساخت سرویس‌های بهداشتی در حوالی مسجد صاحب‌الزمان توسط قرارگاه خاتم بود، در این خصوص شهرداری درخواست الصاق آن به قرارداد دیگری که با قرارگاه خاتم دارد را داشت.

در این رابطه چناریان رئیس کمیسیون بودجه مطرح کرد: از آن‌جا که پروژه‌ها از سوی استانداری در حال اجرا است طبیعتاً الحاق این موضوع به قرارگاه خاتم منطقی نیست و باتوجه‌به این که ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته نشده است، پذیرفته نیست.

شهردار کرمان: ردیفی به نام سرویس‌های بهداشتی در بودجه شهرداری وجود دارد

سعید شعرباف شهردار کرمان در این مورد توضیح داد: در مورد این مصوبه ردیفی به نام سرویس‌های بهداشتی در بودجه داریم، در جلسه کمیته عمرانی گلزار شهدای کرمان در سه ماه پیش که با حضور فداکار استاندار کرمان همراه بود، درخصوص مکان‌یابی و تایید سرویس‌های بهداشتی که قرار بود تا در مراسم سالگرد چهارم شهید سلیمانی به بهره‌برداری برسند، بحث شد.

وی بیان کرد: مشاور قبلی و فعلی مکان‌یابی سرویس‌های بهداشتی را انجام داده‌اند در کنار این موضوع از شرکت خاتم نیز کمک خواسته شد و با این‌که ساخت سرویس بهداشتی در مسیر اقدامات خاتم نبود اما استاندار خواست که وارد این کار شود.

شعرباف با اشاره به این‌که ردیفی به‌نام سرویس‌های بهداشتی در بودجه شهرداری وجود دارد، توضیح داد: به لحاظ قانونی ایرادی ندارد که با مجموعه خاتم ترک تشریفات ببندیم اما نامه‌ای نوشتیم که قرارگاه خاتم در یک قرارداد جداگانه به قیمت تمام شده ساخت سرویس بهداشتی را بپذیرد تا اگر در شورای شهر این موضوع نیز پذیرفته شد در قالب اصلاحیه‌ای بتوانیم ساخت را آغاز کنیم تا در سال ۱۴۰۳ کار اجرا شود.

شهردار کرمان با بیان این‌که قرار بود سرویس‌های بهداشتی در جاهای دیگری در شهر ساخته شود، عنوان کرد: ساخت سرویس بهداشتی قرار بود که به سالگرد چهارم برسد اما هم‌چنان بر زمین مانده است و هم‌اکنون ساخت سرویس بهداشتی پشت مسجد فیروزی به انتها رسیده و فقط دو مورد در حال تکمیل تجهیزاتش است.

رئیس کمیسیون عمران: : ساخت سرویس‌های بهداشتی در پارکینگ گلزار شهدا به بدترین شکل ممکن بود

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی در ادامه به نقد مکان سرویس‌های بهداشتی در پارکینگ اشاره کرد و گفت: متاسفانه در بدترین مکان و به بدترین شکل سرویس‌های بهداشتی در پارکینگ گلزار شهدا ساخته شد.

کمساری رئیس کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری با انتقاد از ساخت سرویس بهداشتی در پارکینگ گلزار شهدا نیز گفت: مثل این می‌ماند در وسط چهارراه یک سرویس بهداشتی ساخته شود این کار به‌دلیل دسترسی راحت، محوطه پارکینگ را از بین برد.

چناریان با اشاره به مصوبه کمیسیون به شرح آن پرداخت و گفت: در این مصوبه آمده است که شهرداری اعلام کند تصمیم‌گیری برای ساخت سرویس بهداشتی بر اساس کدام مصوبه شورای شهر بوده است و در صورت عدم پیش‌بینی هزینه‌ها در بودجه مصوب با انجام هزینه مربوطه موافق نیست اما اکنون با توضیحات شهردار فکر می‌کنم در واقع در بودجه سال ۱۴۰۲ برای ساخت سرویس بهداشتی ردیف وجود دارد بنابراین ساخت سرویس بهداشتی در محدوده گلزار شهدا یکی از الویت‌ها گلزار است.

وی ادامه داد: در واقع محدوده پردیسان قائم و فضای گلزار شهدا در ایام سال یکی از نیازهای ضروری وجود سرویس بهداشتی است که دارای الویت است تنها نگرانی در جانمایی و تعیین مکان سرویس بهداشتی دقت شود اما از نظر ساخت موافق هستیم.

مویدی رئیس کمیسیون خدمات شهری بهداشت در ادامه گفت: دوستان با ساخت سرویس مخالف نیستند، اما باید در نظر گرفت که بودجه مربوط به سطح شهر بوده است اما این‌که در یک نقطه پرداخت شود، آیا از نظر فنی و مهندسی درست خواهد بود یا خیر.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان درنهایت این مصوبه در شورای شهر با چهار رای موافق، چهار رای ممتنع و سه رای مخالف همراه بود و این موضوع به تصویب نرسید.

تصمیم‌گیری‌های جدید درخصوص توافق‌نامه‌هایی که با شهرداری در گذشته بسته شده است

اما موضوع دیگری که در یکصدوبیست‌ونهمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان با چالش همراه بود، تصمیم‌گیری‌های جدید درخصوص توافق‌نامه‌هایی که با شهرداری در گذشته بسته شده است و حال افراد بنابه دلایلی درخواست صدور حکم جدید از سوی شورای شهر را دارند.

محمد امینی‌زاده رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان از جمله افرادی بود که با تصمیم‌گیری در این رابطه به کلی مخالف بود.

امینی‌زاده در این رابطه معتقد بود که این‌کار از عدالت دور است، وی بیان کرد: اکنون شورا به‌صورت موردی درخصوص این موضوعات تصمیم‌گیری می‌کند، یک مورد را نقدی، مورد دیگر را نقدی به نرخ روز دیگری را از منطقه دو به منطقه سه می‌بریم خواهش می‌کنم این قصه تعیین تکلیف شود، این موضوع در شأن شورا نیست بلکه ما باید تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در سطح کلی امور را داشته باشیم.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌آید شورا باید نسبت به این موارد تصمیم‌گیری کلی کند، هر هفته با این موضوعات درگیر هستیم این موضوع سبب می‌شود چون در گذشته اصلاح چنین پرونده‌هایی را پذیرفته‌ایم به همین منوال ادامه دهیم.

رئیس کمیسیون حقوقی تاکید کرد: در هر صورت یک توافق انجام شده و باید به آن پایبند بود این تصمیم‌گیری‌ها موضعی و موردی‌اند اما چرا در حال تکرار است، در جلسه گذشته سه مورد این‌چنینی داشتیم و در این جلسه نیز سه مورد دیگر تکرار شده است، معتقدم باید در این رابطه تصمیم‌گیری جدی شود.

امینی‌زاده تاکید کرد: هر قاعده‌ای که خاص یک نفر باشد دور از عدالت است، وقتی عدالت است که هر کسی‌که در سال‌های گذشته با شهرداری قرار داد بسته است بیاید آن را به روز کند، نه این‌که شورا برای هر فردی به‌طور جداگانه و با احکامی گوناگون مثل به‌روز شدن توافق‌نامه، نقدی، نقدی شدن به همراه نرخ تورم، به روز شدن و ... تصمیم‌گیری کند این مصداق بارز خلاف عدالت است.
 
نادری رئیس شورا کرمان در این رابطه گفت: بنا نداریم که در مورد تمام توافق‌نامه‌ها تصمیم‌گیری و اصلاح شود اما گاهی توافق‌نامه‌ای نوشته می‌شود و فرد نمی‌تواند به حقش برسد، در این رابطه حتی اگر موردی بررسی شود، کار عادلانه‌ای است در غیر این‌صورت باید درخصوص ظالمانه بودن آن اعتراض داشت اما این‌که صرفاً توافق‌نامه‌ای درست انجام شده و به دلایلی اجرایی نشده بخواهیم تصمیم‌گیری موردی و عادلانه کنیم اشکالی ندارد.

وی تاکید کرد: از آنجا که معصوم نیستیم ممکن است توافق‌نامه دارای ایراد باشد، وقتی می‌توان آن را اصلاح کرد چه اشکالی دارد اما باید به این سمت رویم که آیین‌نامه‌ها اصلاح شود تا دچار چنین مشکلاتی نشویم.

در ادامه مویدی توضیح داد: بررسی توافق‌نامه به‌صورت موردی خلاف عدالت نیست بلکه تظلم‌خواهی مردم است پیشنهاد عادلانه این است که شورا به دفاع حق مردم بپردازد چرا که ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم.

انتهای خبر/پسند
  https://armanekerman.ir/vdcfjcdyyw6dmya.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین