تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷
۰
plusresetminus
در سفر یک روزه استاندار به شهرستان کهنوج؛

طرح واگذاری ۱۷۰ هکتار زمین به اهالی کهنوج آغاز شد

واگذاری عرصه ۱۷۰ هکتاری به یک هزار و ۴۳۷ نفر از اهالی شهرستان کهنوج در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن و به عنوان نخستین واگذاری زمین در استان کرمان آغاز شد.
طرح واگذاری ۱۷۰ هکتار زمین به اهالی کهنوج آغاز شد
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» استاندار کرمان روز سه‌شنبه در آیین واگذاری ۱۷۰ هکتار زمین به اهالی کهنوج گفت: این شهرستان نخستین منطقه در استان است که واگذاری زمین را انجام می‌دهد و هفت هزار قطعه تا نوروز در استان کرمان نیز به واجدین شرایط واگذار می‌شود.

محمدمهدی فداکار ادامه داد: هزینه‌های زیرساختی این محوطه‌ها بخشی از سوی استان، بخشی از طریق وزارت مسکن و بخشی وزارت نیرو انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: مردم بیشترین هزینه را در حوزه مسکن دارند و واگذاری زمین می‌تواند دستیابی به مسکن را سهل‌تر کند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان در این رابطه گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی در این مقطع کار بزرگ و انقلابی برای مردم منطقه انجام شده که در این راستا ۱۷۰ هکتار زمین به یک هزار و ۴۳۷ نفر از اهالی کهنوج در قطعات ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری واگذار می‌شود.

ابراهیم امیری افزود: این اراضی به ۳۶۶ نفر که خانواده‌های چهار فرزندی هستند بدون قرعه‌کشی واگذار می‌شود و یک هزار و ۴۰۰ نفر خانواده‌های سه فرزندی هستند که واگذاری زمین با قرعه‌کشی برای آنها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قرار است ۵۹۴ قطعه نیز در قالب نهضت ملی مسکن به اهالی کهنوج واگذار شود که فاز اول آن ۱۳۰ هکتار است که به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: قطعات دیگری نیز در داخل شهر کهنوج به واجدان شرایط واگذار می‌شود که فاز سوم طرح موسوم به هزار و ۵۰۰ واحدی شامل ۵۰۰ واحد است که در آن مرحله نیز واگذاری زمین با قرعه‌کشی انجام می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایرنا
  https://armanekerman.ir/vdcjooevmuqetmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما