تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۵
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: تا قبل از سال جدید حداقل ۱۰ هزار قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت باید به مردم استان کرمان واگذار شود.
واگذاری ۱۰ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ‌به مردم ‌کرمان ‌
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان عصر امروز در شورای مسکن استان کرمان با بیان اینکه وضعیت الحاق زمین به شهرستان‌ها برای طرح نهضت ملی مسکن ارائه شود، اظهار داشت: باید مشخص شود که تامین زمین، آماده‌سازی زمین و واگذاری‌ها چگونه است و این موارد در استان به صورت شهر به شهر باید گزارش داده شود.

وی با بیان اینکه این هفته حدود ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان واگذار شد است که جای تقدیر دارد، گفت: با این اقدام امیدواری خوبی در بین مردم ایجاد شده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این واگذاری‌ها در واقع یک دارایی به مردم اضافه کرد و انرژی مثبت خیلی خوبی بود، بیان کرد: زمین‌هایی که واگذار شده و هیچ کار روی آن انجام نشده است باید قرارداد واگذاری آن فسخ شود و زمین باید برای ساخت و ساز در اختیار مردم قرار داده شود.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال جدید حداقل ۱۰ هزار قطعه زمین در حوزه‌های نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت باید به مردم واگذار شود، گفت: تاکنون هم تعدادی از این زمین‌ها واگذار شده است.

فداکار با اشاره به اینکه در واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت بسیار اهمیت دارد، افزود: در دهه فجر باید حدود سه هزار قطعه زمین در شمال استان کرمان به مردم واگذار شود که این موضوع حتماً باید پیگیری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در این وسعت زمین به مردم واگذار نشده است، ادامه داد: این اقدام یک انقلاب در حوزه واگذاری زمین است که در این دولت انجام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در عمده شهرهای استان کرمان واگذاری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام و زیرساخت‌های لازم نیز فراهم می‌شود، گفت: اولویت در واگذاری زمین به طرح جوانی جمعیت و خانواده‌های چهار فرزندی است.

رضا حافظی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تا کنون برای ۱۳ هزار و ۶۳۶ نفر متقاضی تخصیص پروژه‌ها در شمال استان کرمان داشتیم، اظهار داشت: تا امروز ۴ هزار و ۲۷۰ واحد اتمام سقف و اسکلت انجام شده است.

وی با بیان اینکه الحاق زمین در ۷ شهر استان کرمان و در ۱۲ نقطه در قالب اراضی صنعت شهر در دست اقدام است، گفت: قرار است شهرک جدید مسکونی در این مناطق احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۱۳ هکتار اراضی الحاقی مصوب در شمال استان کرمان داریم، بیان کرد: برخی از این اراضی در حال واگذاری به مردم است.

وی با بیان اینکه پروژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سه فاز در حال انجام است که تحویل متقاضیان شود، افزود: جلسه قرارگاه ملی مسکن فردا در تهران برگزار و در این جلسه گزارشی از وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان ارائه می‌شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: تسنیم https://armanekerman.ir/vdcdjj0fnyt0s56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما