تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۸
۰
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، عوارض ۵۰ درصدی خرما حذف و روز گذشته نیز ۸ هزار تن خرما بدون عوارض از کشور صادر شد.
عوارض صادرات خرما حذف شد
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبر تحلیلی راه  آرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، سی و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با ۱۶ دستور کار مرتبط با واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به ریاست استاندار کرمان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل صمت استان و دیگر اعضا، صبح سه‌شنبه اول اسفندماه در محل سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

استاندار کرمان در این جلسه با تأکیدبر حمایت از صنعت‌گران و سرمایه‌گذاران گفت: تلاش استان بر حمایت و رفع مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاری است و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در جلسات رفع موانع موظف هستند تا پیگیر مصوبات باشند.

 صادرات خرما حذف شد

فداکار از حذف عوارض صادرات خرما نیز خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، عوارض ۵۰ درصدی خرما حذف و روز گذشته نیز ۸ هزار تن خرما بدون عوارض از کشور صادر شد.

استاندار کرمان با اعلام رسمی این تصمیم گفت: کشاورزان و نخلداران مراقبت داشته باشند که دچار خسارت نشوند.

شایان ذکر است؛ وضع عوارض سنگین بر صادرات خرما در ایام پایانی سال و در آستانه ماه رمضان موجب گلایه و انتقاد شدید کشاورزان و مسئولان کرمان شده بود که با پیگیری‌های استاندار کرمان این مشکل برطرف شد.

اقتصاد و معیشت مردم پنج شهرستان شرقی و برخی شهرهای جنوبی استان کرمان به محصول خرما وابسته است.

امیر حسن‌زاده معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار کرمان نیز در پایان این جلسه خاطر نشان کرد: برای صنایع پایین دستی باید به سمت شهرک‌های صنعتی رفت؛ یکی از این مجموعه‌ها شهرک صنعتی خضرا است که هم تولیدکنندگان بیشتری دارد و هم دسترسی خوبی به مسیر ریلی، هوایی و مرکز استان دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchvwnzk23nxxd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین