تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
۰
plusresetminus
دهه هشتادی‌ها از دلایل حضور در انتخابات می‌گویند؛

قرار است افراد توانمندی چون حاج‌قاسم را انتخاب کنیم

مریم اکبرزاده دانش‌آموز شهر کرمان گفت: قرار است پای صندوق رأی برویم و افراد توانمندی چون حاج‌قاسم را انتخاب کنیم، ما با حضور پای صندوق‌های رأی، قدرت‌مان را نشان می‌دهیم.
قرار است افراد توانمندی چون حاج‌قاسم را انتخاب کنیم
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند بر روند زندگی هر انسان اثرگذار باشد، انتخاب است برای مثال انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب دوست و یا همسر هر یک از این موارد بر سرنوشت افراد تاثیر خواهد داشت.

اما گاهی برخی انتخاب‌ها از جنس دیگری هستند یعنی نه تنها بر روند زندگی فرد بلکه بر زندگی گروه و جامعه هم اثر می‌گذارند برای مثال انتخاب اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و یا انتخاب رئیس جمهور.

چیزی به ۱۱ اسفندماه نمانده روزی‌که قرار است به صورت جمعی انتخاب کنیم که چه فرد و یا افرادی به عنوان نماینده ما مردم در مجلس شورای اسلامی بر کرسی‌های مجلس بنشینند و تصمیم‌گیری کنند از این‌ها که بگذریم این روزها حال‌وهوای رأی اولی‌ها دیدنی و شنیدنی است.

روز گذشته جشن تکلیف سیاسی ۱۵۰۰ دانش‌آموز کرمانی در تالار دانشگاه فرهنگیان این شهر برگزار شد. با برخی از این دانش‌آموزان به گفتگو نشستیم که در زیر می‌خوانید:

برایم مهم است که رأی من نیز در صندوق انداخته شود
زهرا مؤیدی دانش‌آموز شهر کرمان است، به گفته خودش اولین سالی است که قرار است رأی دهد، او به خبرنگار ما می‌گوید: از این‌که می‌توانم پای صندوق رأی روم و من هم‌چون دیگر افراد این جامعه فرد مورد نظرم را انتخاب کنم، خوشحالم.
زهرا ادامه داد: این رأی و نظر من است و برایم مهم است که قرار است امسال نظر من نیز در صندوق رأی انداخته شود.
قرار است افراد توانمندی چون حاج‌قاسم را انتخاب کنیم
مریم اکبرزاده از دیگر شاگردانی بود که در این جشن حضور داشت او که به صحبت‌هایمان گوش می‌داد، تاکید کرد: قرار است پای صندوق رأی برویم و افراد توانمندی چون حاج‌قاسم را انتخاب کنیم، ما با حضور در پای صندوق‌های رأی، قدرت‌مان را نشان می‌دهیم.
نمایندگان در مطالباتی که از سوی مردم مطرح می‌شود، دقت کنند
سعیده احمدی اما با بیان گلایه از نمایندگان  گفت: اگر چه اولین سالی است که در انتخابات حضور پیدا خواهم کرد اما شاهد هستم که پیش ‌از این مطالباتی وجود داشته اما از سوی نمایندگان مردم در مجلس نادیده گرفته شده است، به‌نظر من نمایندگان در شعارهایی که می‌دهند و مطالباتی که از سوی مردم مطرح می‌شود، دقت کنند اما این دلیلی نیست که پای صندوق‌های رأی نیاییم و از ایران دفاع نکنیم.

من یک دهه هشتادی‌ام، بی‌تفاوت نیستم
سارا ملایی از دانش‌آموزان دیگری بود که به عنوان رأی اولی به این جشن دعوت شده بود، او در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری، بیان کرد: من یک دهه هشتادی‌ام، بی‌تفاوت نیستم، نسبت به حق و انتخابم حساس هستم و بدون شک پای صندوق رأی برای دفاع از حق خودم خواهم رفت.
وی ادامه داد: چه پای صندوق رأی بیاییم و چه نیاییم بالاخره افراد انتخاب خواهند شد اما باید دانست که با حضور بیشتر فرد اصلح‌تر انتخاب می‌شود و مهم‌تر از همه دیگران برای ما تصمیم نمی‌گیرند بلکه ما هم رأی و نظر خود را داده‌ایم.
اکثر دانش‌آموزان رأی اولی تاکید دارند که پای صندوق رأی خواهند رفت
سوده کارآمد معلمی بود که همراه دانش‌آموزان در این مراسم حضور داشت، او می‌گفت: معلم پرورشی هستم، جالب است بدانید که حداقل یک‌ماه است که با بچه‌ها در خصوص انتخابات دورهمی داریم و به‌نوعی کرسی آزادی‌اندیش در مدرسه برپا کرده‌ایم، اکثر دانش‌آموزان رأی اولی تاکید دارند که پای صندوق رأی خواهند رفت اما نمایندگان هم باید به تعهدات‌شان پایبند باشند و به خواسته‌های مردم توجه کنند.
او افزود: راستش دهه هشتادی‌ها نگاه‌شان تیزبینانه‌تر است و به‌نظرم سخن و خواسته خوبی دارند اگرچه که خوشبختانه خوشبختانه شوق رأی‌دادن در بیان دانش‌آموزان رأی اولی را به وضوح می‌بینم.
انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdcb59b80rhbffp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما