تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱
۰
plusresetminus
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان:

نگاه عملیاتی به احیاء شرکت فرش کرمان توسط وزارت صمت دنبال شود

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: از وزارت صمت خواسته‌ایم شرکت فرش کرمان تعیین تکلیف و تبدیل به یک پایگاه برای آموزش شود.
نگاه عملیاتی به احیاء شرکت فرش کرمان توسط وزارت صمت دنبال شود
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ امیر حسن‌زاده شامگاه دوم اسفندماه در حاشیه بازدید از اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه فرش بعد از وقفه ۶ساله برپا شده، اظهار کرد: نبود ساختار مناسب، از مشکلات حوزه فرش در کشور است و بخشی از ساختار در میراث فرهنگی در وزارت صمت است که پیشنهاد داده‌ایم ساختار متمرکز شود تا اصلاح ساختار به حوزه فرش کمک کند.

وی یکی دیگر از مشکلات را تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان دانست و افزود: قبلاً ورود بازرگانان زیادی به استان کرمان صورت می‌گرفت و مستقیم می‌آمدند و خرید می‌کردند.

حسن‌زاده بیان کرد: برخی از کشورها نیز به سمت کپی‌برداری از فرش دستباف ما رفته و با مواد پایین‌تر تولید کرده و بازار را گرفته‌اند اما فرش کرمان در دنیا شهرت دارد و باید برای احیاء این جایگاه تلاش کنیم.

معاون استاندار کرمان گفت: برگزاری نمایشگاه و جشنواره در راستای ایجاد اتحاد بین فعالان حوزه فرش در استان کرمان برگزار و مشکلات احصاء شده و تقریباً در کل کشور مشکلات مشترک است که منتقل کردیم و در دولت و مجلس هم پیگیری خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین مسئله این است که مردم با فرش دستباف آشتی کنند، گفت: یک راهکار در این زمینه شرایط فروش است که مردم بتوانند خرید کنند و نگاه به فرش دستباف باید تغییر کند زیرا در‌حال حاضر می‌بینیم برخی قمیت‌ها از فرش ماشینی مناسب‌تر است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه از وزیر صمت دعوت کردیم در کرمان حضور یابد و از نزدیک مشکلات را ببیند، اظهار کرد: از وزارت صمت خواستیم شرکت فرش کرمان تعیین تکلیف شود و یک پایگاه برای آموزش بشود و پیشنهاد دادیم در بودجه سال آینده بیمه قالیبافی احیاء و وام‌های اشتغال دستگاه‌های حمایتی به حوزه قالیبافی هدایت شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره قالی کرمان در کنار نمایشگاه، بیان کرد: جشنواره در بحث کارشناسی فرش، بیان مشکلات و تقدیر از بافندگان است که برای بافت فرش زحمات زیادی کشیده‌اند و هدف از جشنواره معرفی بافندگان فرش و تقدیر از آن‌هاست که اگر بافندگی احیاء شود، به فرش کمک می‌کند و و نسل جدید در صورتی که بیمه و حقوق مناسب باشد، وارد این عرصه می‌شوند.

شایان ذکر است؛ اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان تا چهارم اسفندماه در محل نمایشگاه بین‌الملی جنوب شرق دایر است.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایسنا

  https://armanekerman.ir/vdcjthevtuqettz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما