تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
۰
plusresetminus
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان:

تمسک به تحریم انتخابات حیله این‌ روزهای دشمن

عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدباهنر کرمان گفت: استفاده از حیله تحریم انتخابات یکی از حیله‌های این روزهای دشمن است.
 علی مهرابی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» سناریوهای دشمن در انتخابات ابراز کرد: دشمنان برنامه‌های زیادی در جهت عدم حضور مردم چیده‌اند که توجه به این حیله‌ها بسیار حائز اهمیت است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر این که یکی از حیله‌های دشمن راهبرد کاهش مشارکت است، تصریح کرد: بدون شک، کاهش مشارکت و ایجاد بی‌میلی و بی‌رغبتی در مردم برای حضور نیافتن در پای صندوق‌های رأی را می‌توان مهم‌ترین راهبرد دشمن برای مواجهه با انتخابات اسفندماه سال جاری دانست که این امر از طرف مختلف دنبال شود.

وی استفاده از تحریم انتخابات را یکی از سیاست‌های آشکار دشمنان دانست و افزود: دشمنان این ملت که با کمک جریان رسانه‌ای ضدانقلاب دنیال می‌شود، تحریم رسمی انتخابات است.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند مردم را به حضور نیافتن در پای صندوق‌های رأی تشويق کرده و آن را نوعی اقدام علیه جمهوری اسلامی قلمداد کنند. این مسیر در روزهای آتی تا انتخابات با صدای بلندتری فریادزده خواهد شد.

مهرابی افزود: سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات و القاب بن‌بست و ناامیدی نسبت به حل آن‌ها، سیاست دیگری است که این روزها با شدتی دوچندان از سوی دشمن دنبال می‌شود تا اراده توده‌ها را برای حضور در صحنه انتخابات سست کند.

وی ادامه داد: در جنگ شناختی پر شدت دشمن همه اقدامات دولت انقلابی زیر سؤال می‌رود. کارنامه عملکرد مجلس انقلابی مخدوش شده و صدها تدبیر و تصمیم درست در عرصه قانون‌گذاری و حل مشکلات کشور نادیده گرفته شده یا مخدوش و بی‌اعتبار می‌شود. ضعف‌ها و کاستی‌ها بزرگ‌نمایی شده و لاینحل جلوه داده می‌شود که حاصل آن بی‌رمقی برای حضور در پای صندوق‌های رأی است.

وی ایجاد ناامن سازی را نیز دیگر حربه دشمن دانست و افزود: دشمن تمایل دارد که از طریق آن هم هزینه‌های دست‌اندرکاران انتخابات را زیاد کند و بیش از آن اراده‌ بخشی از جامعه را نسبت به حضور در پای صندوق‌های رأی دچار تردید کند.

وی لازمه حضور مردم در انتخابات را آرامش و امینت دانست و افزود: فقدان آن مانعی برای حضور به حساب می‌آید و الیته امینت هم جنبه فیزیکی و هم جنبه حذب روانی دارد و در انتخابات پیش‌رو دشمن سلب هر دو را نشانه رفته است. لذا همه دستگاه‌های امینتی باید هوشیار باشند تا در روزهای آینده مانده به انتخابات سیاست‌های ناامن‌سازی دشمن ناکام بماند.

وی در خصوص اهمیت انتخابات نیز اظهار کرد: برگزاری انتخابات مشارکت‌آمیز و رقابتی، احساس مسئولیت نظام در مقابل خواست‌های جامعه را افزایش می‌دهد. انتخابات موجب افرایش احساس مسئولیت حاکمان در مقابل خواست‌های جامعه می‌شود.

انتهای خبر/ تاج‌الدینی 

منبع: بوتیانیوز 
  https://armanekerman.ir/vdcbs9b85rhbfap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما