تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۳
۰
plusresetminus
۸۰ کانتینر کالاهای رسوبی بندر شهید رجایی واقع در هرمزگان، به همت اداره کل اموال تملیکی استان کرمان در سیرجان تعیین تکلیف شد.
۸۰ کانتینر هرمزگان چطور در کرمان ساماندهی شد؟
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» نخستین پرسشی که مطرح می‌شد این بود که این کالاها در یک بندر ساحلی در استان کرمان چه‌کار می کردند، که مسئولان استان توضیح دادند به‌دنبال تأکید معاون اول رئیس جمهور مبنی‌بر ضرورت ساماندهی فوری کالاهای رسوبی، با استفاده از ظرفیت استان‌های هم‌جوار این مهم زودتر به نتیجه برسد.

 مشخص شد در همکاری اداره کل اموال تملیکی استان کرمان و با همراهی منطقه ویژه اقتصادی در سیرجان، تعیین تکلیف این اموال با سرعت در دستور کار قرار گرفته و به سرانجام نیز رسیده است.

درواقع بعد از گذشت چندماه از اولتیماتوم معاون اول رئیس جمهور برای تعیین تکلیف کالاهای رسوب شده در بندر شهید رجایی بندرعباس، مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان از جزئیات واگذاری بخشی از این کانتینرها به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت و آن را تشریح کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پی گزارش هایی درباره ایستایی بیش از ۲۵ هزار کانتینر حاوی کالاهای وارداتی مختلف در گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس در سفری چند ساعته به این شهر، ضمن حضور در اسکله بندر شهید رجایی و بخش‌های مختلف گمرکات این بندرگاه، گزارش‌های واصله را از نزدیک بررسی و دستور تعیین تکلیف این کانتینرها را داده بود.

در همان سفر بود که مخبر وضعیت انبارهای اموال تملیکی و سرعت بخشی به تعیین تکلیف اموال متروکه را نیازمند توجه ویژه دانست و در تماس تلفنی با رئیس سازمان اموال تملیکی از وی خواست با هماهنگی مدیران مربوطه هرچه زودتر مشکلات موجود احصاء و برای رفع موانع موجود در این زمینه پیشنهادها و برنامه لازم ارائه شود.

بعد از پیگیری‌های معاون اول، استان‌های هم‌جوار با هرمزگان هم در راستای تعیین تکلیف اموال دپو شده در بندر شهید رجایی وارد میدان شدند و کرمان توانست در این زمینه موفق عمل کند.

مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان روز سه شنبه با اشاره به بازدید معاون اول رئیس جمهور از بندر شهید رجایی(بندرعباس) و دپو شدن کالاها در این بندر، گفت: باتوجه‌به زیرساخت‌های دیار کریمان به‌ویژه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، اقدامات مؤثری را مرتبط با کالاهای دپو شده در این بندر شهید رجایی انجام دادیم که به‌خوبی به سرانجام رسید.

عباس سام‌نژاد ادامه داد: به‌منظور ارائه خدمات به دولت و مردم تقاضا کردیم تعداد یک‌هزار کانتینر (موارد دپو شده در بندر شهید رجایی بندرعباس) برای تعیین تکلیف به استان کرمان واگذار شود و گفتیم که ظرفیت این مهم در استان وجود دارد.

وی تأکید کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران و سایر دولتمردان در دیگر سازمان‌ها ۸۰ کانتینر به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان آورده و ساماندهی انجام شد.

مدیرکل اموال تملیکی استان کرمان با اشاره به اینکه اموال این ۸۰ کانتینر طی سه مرحله در حال مزایده است، گفت: در مزایده تا ۱۲ اسفندماه ادامه دارد و تمامی اموال این ۸۰ کانتینر تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: ایرنا https://armanekerman.ir/vdcefo8zxjh8xei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما