تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۸
۰
plusresetminus
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:

۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای اجرای پویش سراسری بذرکاری ۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد.
۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری راه آرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا در مراسم پویش سراسری بذرپاشی و نهالکاری که صبح امروز در مراتع سرگز اسفندقه شهرستان جیرفت برگزار شد ضمن خیرمقدم‌گویی به حاضرین گفت: در راستای اجرای پویش سراسری بذرکاری و نهالکاری با کمک بسیج سازندگی ۶۲ هزار اصله نهال در جنوب کرمان هرس شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان افزود: این پویش با مشارکت بسیج سازندگی و در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت همزمان با سراسر کشور در ۸ شهرستان جنوبی اجرایی شد. 

وی با اشاره به این‌که در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تاکنون یک میلیون نهال هرس شده است، بیان کرد: در اجرای این پویش سازمان‌های مردم نهاد، هم‌یاران و دوست‌داران طبیعت، هم‌راهی و هم‌کاری شورای اسلامی روستاها، مردم، جوامع محلی، مسئولین دولتی با هدف حفظ و احیاء جنگل‌ها و مراتع هم‌کاری کردند.

رحیمی‌نیا اضافه کرد: همچنین در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، احداث ۶٠۹ کیلومتر بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع، ۴۶۲ هکتار طرح زراعت چوب و همچنین ۵۴۶ هکتار نهال‌کاری در اراضی ملّی اجرایی شده است.

وی احیای جنگل‌ها و مراتع را با توجه به، تغییر اقلیم و خشک‌سالی‌های پی در پی و چرای دام بسیار با اهمیّت دانست و گفت: صبح امروز به منظور احیای مراتع ۱۵٠ کیلوگرم بذر گونه بومی بادام کوهی در سطح ۲٠٠ هکتار از مراتع سرگز اسفندقه شهرستان جیرفت کاشت شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با تأکید بر اینکه این پویش همزمان با سراسر کشور در مراتع جنوب کرمان اجرا شد، افزود: ۶۲ هزار اصله نهال در هفت شهرستان دیگر در قالب ایجاد فضای سبز، زراعت چوب و ایجاد بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع با کمک بسیج سازندگی نیز غرس شد.

رحیمی‌نیا با تأکید بر این‌که بدون تردید مردم مهم‌ترین و مؤثرین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بر عهده دارند افزود: در همین راستا عملیات اجرایی کشت گیاهان دارویی طی ماه‌های گذشته در قالب طرح‌های مشارکتی آغاز و تاکنون بیش از ۱۲٠٠ هکتار از مراتع منطقه زیر کشت این گیاهان رفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از کلیه، مردم، مسئولین، اصحاب رسانه، هم‌یاران و دوست‌داران طبیعت جنوب کرمان به عنوان حامیان منابع طبیعی در بحث احیاء و حفاظت از عرصه‌های ملّی تقدیر کرد.
منبع: دقیانوس
انتهای خبر/ امیری
  https://armanekerman.ir/vdca0on6o49ney1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما