تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
۰
plusresetminus
پرارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، روز چهارشنبه به بالاترین رقم خود در بیش از دو سال گذشته رسید.
بیت کوین به بالاترین رقم در بیش از دو سال اخیر رسید
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» قیمت بیت‌کوین، پرارزش‌ترین ارز دیجیتال جهان، روز چهارشنبه به بالاترین رقم خود در بیش از دو سال گذشته رسید.

بر اساس گزارش‌ها، قیمت این توکن در روز چهارشنبه به روند افزایشی خود ادامه داد و با یک جهش ۵٫۵ درصدی در بازه ۲۴ ساعته، به حدود ۵۹/۵۰۰ دلار رسید.

روز سه‌شنبه بیت کوین در معاملات اولیه آسیا تا ۵۷/۰۳۶ دلار افزایش یافته بود که بالاترین سطح این ارز از نوامبر ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

این جهش قیمت در حالی صورت می‌گیرد که بیت کوین در اوایل ماه ژانویه در روزهای اولیه پس از افتتاح صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) در آمریکا به زیر ۴۰ هزار دلار رسیده بود.

تحلیلگران آخرین افزایش قیمت بیت کوین را به جریان ورودی به صندوق‌های ETF نسبت می‌دهند که در روز دوشنبه رکورد ۲/۴ میلیارد دلاری را در حجم معاملات ثبت کردند.

این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران خرده بیشتری اجازه می‌دهند تا بیت کوین را به‌صورت غیرمستقیم از طریق وجوهی که در صرافی‌ها معامله می‌کنند، نگهداری کنند.

جاستین دآنتان از شرکت «کی راک» که در بازار دارایی‌های دیجیتال نقش فعالی دارد، در گفتگو با رویترز گفت: اگرچه عرضه بسیار زیادی وجود دارد، اما به‌نظر می‌رسد تقاضای آزاد شده از سوی صندوق‌های ETF نقدی ایالات متحده بی‌وقفه است.

کارشناسان می‌گویند که این افزایش قیمت بیت کوین با علاقه شدید بازیگران بزرگ بازار به این ارز نیز تحریک شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

منبع: تسنیم https://armanekerman.ir/vdcaoon6049ney1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما