تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۰
۰
plusresetminus
کرمانی‌ها از نمایندگان منتخب خود چه می‌خواهند؟

از رسیدگی به معیشت مردم تا پی‌گیری سهم کرمان از معادن

اکنون بعد از نمایش حضور و وفای به آرمان‌های انقلاب اسلامی توسط مردم کرمان، نمایندگان آن‌ها انتخاب کردند اما کرمانی‌ها از نمایندگان خود مطالباتی دارند.
از رسیدگی به معیشت مردم تا پی‌گیری سهم کرمان از معادن
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پایان یافت، در روز یازدهم اسفندماه همگی شاهد حضور و جلوه‌های زیبایی از نمایش اقتدار و در صحنه بودن مردم بودیم. برخلاف آن‌که هوای کرمان گاه برفی می‌شد و سرمای استخوان‌سوزی آن‌را فراگرفته بود اما می‌دیدیم مادرانی که در حالی کودک‌شان را به دوش گرفته‌اند در صف برای رأی دادن، به انتظار ایستاده‌اند و یا پدارنی که با موهای سفید و قدی خمیده اما صبورانه برای انتخاب نماینده مورد تایید خودشان قد علم کرده‌اند.

  و در نهایت در حوزه انتخابیه کرمان و راور شهباز حسن‌پور بیگلری با ۷۴ هزار و ۲۱۹ رأی نفر اول و مجید دوستعلی با ۷۱ هزار و ۵۶۶ رأی نفر دوم شدند و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

البته عبدالحسین همتی، احمد انارکی محمدی، منصور شکرالهی، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی، محمد معتمدی‌زاده و یاسر سلیمانی نیز از جمله نمایندگانی هستند که از سوی مردم استان کرمان انتخاب شدند تا بر روی صندلی بهارستان بنشینند و به‌جای آن‌ها رأی دهند.

از این‌رو با مردم به گفتگو نشستیم و از آن‌ها در خصوص مطالبات‌شان از نماینده منتخب مردم سؤال پرسیدیم.

در واقع مردم به نمایندگان منتخب، قدرت دادند

میثم سلیمانی معلم یکی از مدارس شهر کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: نمایندگان در نگاه اول باید بدانند که تنها نماینده مردم هستند در واقع قدرت و اختیار را این مردم هستند که به آن‌ها داده‌اند.

وی با بیان این‌که یکی از دست‌اندکاران در روز انتخابات بودم، ادامه داد: نمایندگان در پیشگاه خداوند باید پاسخ‌گو باشند ،مردم کرمان از زن و مرد، پیر و جوان آن روز با آن سردی هوا در صف ایستادند و به آن‌ها رأی دادند.

اوضاع اقتصادی را سروسامان دهید

یکی دیگر از شهروندان کرمانی که از کارکنان خدوم شهرداری بود درحالی‌که جارو به‌دست خیابان را جارو می‌کرد و نمی‌خواست نامش برده شود در خصوص انتظاراتش از نمایندگان مجلس بیان کرد: ۳۸ سال سن دارم و هشت سال است که در شهرداری کار می‌کنم، نمایندگان حالا که انتخاب شده‌اند ما مردم را فراموش نکنند.

این شهروند کرمانی افزود: زندگی سخت شده است، با حقوق ۱۰ میلیون تومان نمی‌توان چرخ زندگی را چرخاند و معیشت مردم سخت‌تر شده است، بگویید اوضاع اقتصادی را سروسامان دهند، چیز دیگری نمی‌خواهیم.

نمایندگان سهم کرمان از معادن و شرکت‌های بزرگ را دنبال کنند

در ادامه سراغ یکی از خبرنگاران شهر کرمان رفتیم، او بیان کرد: ایمان دارم که مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: اولین مطالبه من از نمایندگان استان کرمان این است که سهم کرمان از معادن و شرکت‌های بزرگ را دنبال کنند و به نتیجه برسانند.

این خبرنگار بیان کرد: حداقل چیزی که وجود دارد این است که معادنی که در کرمان هستند سهمی به این مردم پای به انقلاب دهند تا در عمران و آبادانی شهر و استان کرمان کمک شود.

خواسته‌های زنان فراموش نشود

وقتی سعیده باقری از یکی از بانوان کرمانی در خصوص مطالبه‌اش از نمایندگان منتخب کرمانی سوال پرسیدم پاسخ داد: نمایندگان قبل از انتخاب ،شعار می‌دهند و می‌گویند حواس ما به دانش‌آموز، دانشجو، جوان، زنان خانه‌دار و شاغل و ... است اما وقتی که باید وارد میدان شوند می‌گویند این‌کار در حوزه اختیارات ما نیست.

سعیده در پایان خاطرنشان کرد: شاید این سال‌ها موضوع بیمه زنان خانه‌دار مطرح شده است اما آن‌گونه که باید به آن توجه نشده است و یا در خصوص مرخصی زنان شاغل نیز اگرچه قانونی گذاشته شده است اما ضمانت اجرایی آن چندان محکم نیست و برخی عمب می‌کنند و عده‌ای خیر؛ در هر صورت موضوع زنان و توجه به خواسته‌های آنان به عنوان نیمی از جامعه مهم است، خلاصه خواسته‌های زنان فراموش نشود.

انتهای خبر/ س https://armanekerman.ir/vdcjihevhuqetiz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما