تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۴۸
۰
plusresetminus
قائم‌ مقام تولیت و ریاست دانشگاه شهید مطهری:

«تعلیم و تزکیه» تأکید آیت‌الله امامی‌کاشانی به جوانان بود

قائم‌ مقام تولیت و ریاست دانشگاه شهید مطهری گفت: توصیه‌ای که آیت‌الله امامی‌کاشانی، همیشه به شاگردان خود داشتند یکی اینکه خوب درس بخوانند و دیگری تزکیه و خودسازی داشته باشند.
«تعلیم و تزکیه» تأکید آیت‌الله امامی‌کاشانی به جوانان بود
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد بهرامی‌خوشکار، قائم‌ مقام تولیت و ریاست دانشگاه شهید مطهری با بیان اینکه آیت‌الله امامی کاشانی(ره) با خدا عهد بسته بود و در همه کارها توجه ویژه به خدا داشت، گفت: در هر جلسه‌ای به شاگردان خود توصیه می‌کرد که خدا را به یاد داشته باشند زیاد توصیه می‌کردند که درس بخوانید و سرانجام همه این درس‌ها توحید باشد.

وی اضافه کرد: انسان اگر کلمه توحید را از زندگی خود حذف کند مانند یک موجود پوک می‌شود؛ لذا آنچه استاد در این طول این ۴۰ سال به ما یاد دادند تعلیم و سپس تزکیه بود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرامی خوشکار به درس دیگری که از آیت‌الله امامی کاشانی گرفته است اشاره کرد و ادامه داد: آدم‌ها درست است در روز قیامت با ملکات خودشان محشور می‌شوند ولی عمل استاد به ما نشان داد انسان در این دنیا نیز با همین ملکات محشور می‌شود به‌عنوان‌مثال فردی که قاتل است در هنگام قتل می‌میرد و انسانی مانند امام علی(ع) که خدا را زیاد عبادت می‌کند، در هنگام عبادت شهید می‌شوند.

وی افزود: آیت‌الله امامی کاشانی (ره) به حضرت مهدی (عج) خیلی ارادت داشت من در این سال‌ها شاهد بودم علاوه بر کارهای روزمره علمی در این ۲۰ سال مشغول به فعالیت پژوهشی و تهیه دایرة‌المعارف خط امان بودند که مجموعه ۱۵ جلدی است که به‌تازگی چاپ‌شده است و به مرحله رونمایی رسیده است.

قائم‌ مقام تولیت و ریاست دانشگاه شهید مطهری اضافه کرد: آدم‌ها با ملکاتشان می‌میرند آخرین سخنرانی ایشان در مدرسه عالی شهید مطهری پیرامون حضرت مهدی (عج) بود سخنرانی‌های زیادی داشتند، نکات علمی و مسائل دیگر در سخنرانی‌های گذشته خود بیان می‌کردند اما در آخرین سخنرانی ایشان پیرامون حضرت مهدی (عج) صحبت کردند؛ آیت‌الله امامی کاشانی (ره) همیشه دائم الوضو بود و با همان وضو هم از دنیا رحلت کرده است دوستی که همراه ایشان بوده است برای من تعریف کرده است که چگونه این عالم ربانی به رحمت خدا رفته است، برای نماز مغرب و عشا آمده شده بود که بعد از پایان وضو قلب ایشان ایستاد.

وی با بیان اینکه شاگردان آیت‌الله امامی کاشانی باقیات و صالحات صدقه جاریه ایشان هستند، افزود: حدود ۵ هزار فارغ‌التحصیل مدرسه عالی شهید مطهری دارد که همه این افراد در مسئولیت‌های مختلف مشغول به کار هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین بهرامی‌خوشکار در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهند نسل جوان طلاب و دانشجو از این عالم ربانی درس بگیرند چه توصیه‌ای دارند، گفت: توصیه‌ای که آیت‌الله امامی کاشانی (ره) همیشه به شاگردان خود داشتند یکی اینکه خوب درس بخوانند و دیگری تزکیه و خودسازی داشته باشند، همیشه به این دو مطلب توصیه می‌کردند و معتقد بودند طلاب علاوه بر مسائل حوزوی و محتوای درسی باید از جهان روز هم مطلع باشند و حداقل دو زبان یاد بگیرند تا بتوانند با دنیای امروز صحبت کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به درس‌هایی که از این عالم ربانی گرفته است اشاره کرد و افزود: من بخشی از درس‌ها و تعالیم استاد را رعایت کردم تا جایی که توانستم درس خواندم تقریباً همیشه درس‌ خوانده‌ام، شاگردان زیادی را توانسته‌ام تربیت کنم در بخش دوم که مسئله تزکیه است خداوند باید قضاوت کند.


منبع: خبرگزاری حوزه

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfm1dyvw6dmva.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما