تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۳
۰
plusresetminus
خطیب موقت جمعه کرمان گفت: شما منتخبین مردم باید برنامه‌هایتان در سطح استانی باشند و مسائل مهم مردم و استان را پیگیری و دنبال کنید.
منتخبین مردم برنامه‌های خود را استانی تدوین کنند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» حجت‌الاسلام مهدی‌عرب‌پور در خطبه‌های جمعه این هفته شهرستان کرمان عنوان کرد: در روزهای پایانی ماه شریف شعبان، و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم.

وی ادامه داد: در این خطبه‌ها به دو مسئله اساسی اشاره می‌کنم که اولی ذات وجودی ماه مبارک رمضان است و دومی هم مسئله امر واجبی است که در این ماه برای ما مشخص و معین شده است.

خطیب جمعه کرمان افزود: ماه رمضان در بین ماه‌های سال ماهی با عظمت و بزرگی است و از این ماه برتر نیست زیرا قرآن در این ماه نازل شده است و یکی از مهمترین اعمال این ماه که از واجبات محسوب می‌شود، گرفتن روزه است، پس سعی کنید عظمت و فضلیت این ماه را از دست ندهید.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه ماه رمضان از افضل‌ترین ماه‌هاست، اظهار کرد:  رمضان به خاطر دو مورد مهم است اول نزول قرآن به صورت دفعی و تدریجی و قرار گرفتن شب قدر در ماه بسیار مورد توجه قرار گرفته است که همین شب خودش از هزار شب ارزشش برتر و بالاتر است.

وی افزود: دیگر مسئله مهم در این ماه، روزه گرفتن است یکی از دستورات و واجبات دین اسلام،همین امر است
روزه برای ما واجب شده درحالی‌که اثرات و فوائد زیادی هم معنوی و هم مادی دارد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از فواید روزه نزدیک‌شدن  انسان به خداوند متعال است، تأکید کرد: روزه جزو عبادات پنهانی و سبب تثبیت اخلاص است،موجب تقویت ایمان، تقویت اراده انسان و صفای باطن می‌شود و اثرات معنوی روزه صبر و تحمل انسان را بالا می‌برد و یک نورانیت خاص ایجاد می‌کند.

عرب‌پور مدعی شد: اثرات مادی روزه ثابت کرده است که انسان به واسطه کم خوردن معده را از امراض دور می‌کند و دیگر بعد آن یاد گرسنگان و نیازمندان کردن است به‌خصوص مردم غزه بود و انسان با روزه یادی هم از سختی‌های روز قیامت می‌کند.

وی اذعان کرد: دو‌نوع روزه داریم اول روزه عام و دوم روزه خاص است، که انسان در روزه عام نمی‌خورد و گشنگی و تشنگی را دارد ولی روزه خاص روزه‌ای است که در طول روز چشم و گوش کنترل می‌کند و سخن بی‌جا نمی‌گوید که هدف اصلی اسلام از روزه همین بعد دومش است.

خطیب جمعه کرمان ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک‌رمضان عنوان کرد: نکته اول از تمام مساجد و هیئت امناء مساجد می‌خواهیم که از نظر بهداشتی آماده باشد چون تمیزی و لطافت مسجد جاذبه‌ بیشتری برای حضور جوانان ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام عرب‌پور اذعان کرد: از روحانیون می‌خواهیم این ماه‌رمضان فرصت مناسبی برای برنامه‌های دینی، سبک زندگی معنوی و بیان آنچه مهم می‌دانند اقدام کنند به‌خصوص برروی مسائل اعتقادی جوانان کار کنند. 

وی ضمن عرض تسلیت به رحلت آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: در هفته‌ای که گذشت یکی از علمای پارسا و مبارز کشور که واقعا از هر حیث انسان وارسته‌ای بود از میان ما رفتند و به دیار ابدی شتافتند و ان‌شالله قرین رحمت الهی شوند.

خطیب جمعه کرمان افزود: در هفته‌ای که گذشت تأسیس کمیته امداد را داشتیم و در هفته بعد تأسیس بنیاد شهید را داریم درحالی‌که هفته منابع طبیعی را هم در پیش داریم.

حجت‌الاسلام عرب‌پور از حضور همه‌ مردم که مهم دانستند و در انتخابات شرکت کردند صمیمانه تشکر کرد و گفت: دشمنان ما از ماه‌ها قبل تبلیغ کردند و گفتند؛ حضور مردم کم‌رنگ است ولی به کوری چشم آن‌ها مردم دوباره پای صندوق‌های رای آمدند و از تمامی عوامل اجرایی اعم از مجریان، ستادها، هیئت‌های اجرایی، ناظرین، نیروی‌انتظامی و بسیج تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته تعدادی هم در انتخابات شرکت نکردند، از مسئولین می‌خواهیم روی این مسئله کار شود، که از دفعات بعد مردم در همه عرصه‌ها شرکت کنند و به هر حال عده‌ای نگرانی‌هایی دارند که باید اصلاح شود‌.

خطیب جمعه کرمان در پایان منتخبین جدید مجلس دوازدهم شورای اسلامی را خطاب قرار داد و گفت: شما مسئولیت بزرگی بر دوش دارید و برای اینکه این وظیفه بزرگ را انجام دهید، باید برنامه‌های شما استانی باشند و مسائل مهم مردم و استان را پیگیری و دنبال کنید.

حجت‌الاسلام عرب‌پور در پایان خاطر نشان کرد: شما منتخبین مردم باید در بین مردم باشید، مشکلات مردم را پیگیری کنید و نگذارید بقیه از شما سوءاستفاده کنند و از شما به‌عنوان پله ترقی استفاده کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcd5n0fzyt0s96.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین