تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۹
۰
plusresetminus
اداره‌کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد:

جزئیات وضعیت آب‌وهوای استان کرمان تا پایان هفته

اداره‌کل هواشناسی استان کرمان با صدور اطلاعیه‌ای وضعیت آب‌وهوای استان کرمان را تا پایان هفته اعلام کرد.
جزئیات وضعیت آب‌وهوای استان کرمان تا پایان هفته
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از اداره‌کل هواشناسی استان کرمان؛ طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز یکشنبه در برخی مناطق شرقی، جنوب‌شرقی و غربی استان وزش بادهای نسبتا شدید را خواهیم داشت و در همین مدت بارش پراکنده باران در برخی مناطق مرکزی و شرقی دور از انتظار نیست.

فردا در صبح، وزش بادهای نسبتا شدید در اغلب مناطق و از بعداز ظهر با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، بارش باران، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، تگرگ و رعد و برق در مناطق مستعد و وزش تند بادهای لحظه‌ای در سطح استان به‌ویژه مناطق نیمه شمالی خواهیم بود.

با توجه به‌شدت و میزان بارش‌های آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب در برخی مناطق محتمل است.

از ظهر روز سه‌شنبه از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد، اما با وزش بادهای نسبتا شدید در سطح استان خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش کیفیت هوا در اغلب مناطق به ویژه مناطق نوار شرقی مورد انتظار است.

از روز چهارشنبه تا پایان هفته جوی نسبتا پایدار و آرام  برای اغلب مناطق استان پیش‌بینی می‌شود و به لحاظ دمایی نیز در روزها سه شنبه و چهارشنبه کاهش محسوس دما در اغلب مناطق را خواهیم داشت.

گفتنی است لاله‌زار با دمای منفی ۹ درجه سانتی‌گراد سردترین و شهداد و فهرج با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. همچنین بیشینه دما در شهر کرمان ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه دما شهر کرمان هفت درجه سانتی‌گراد است.

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcj8hevyuqetaz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما