تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۶
۰
plusresetminus
کارهایی که روحانیت در ایران انجام می‌دهد؛

از اهدای کلیه تا فرورفتن در گل‌و‌لای

روحانیون ایران در بطن جامعه همیشه همراه مردم بوده و هرگز از دردشان پلی برای تسلط بر آنان نساخته، جهادگرانه و خادمانه به ملت ایران خدمت رسانده است.
از اهدای کلیه تا فرورفتن در گل‌و‌لای
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» چند صباحی است که باز هم برای ازبین‌ بردن معصومیت وجهه روحانیت ایران دشمن پا به میدان گذاشته است و از سوی دیگر فواحش و رجاله‌هایش نیز برایش میدان‌داری می‌کنند یک روز عمامه می‌پرانند و روز دیگر در حرم مطهر رضوی عمامه‌شان را به خونشان آغشته می‌کنند، اما هرچه می‌کند هدفش ایجاد خراش بر بدنه قدرتمند مبلغان دین در ایران  است که نه تنها جزوی از مردمند بلکه از خود مردم هستند و در بطن جامعه محترم هستند.

یک توصیه را رزمندگان دفاع مقدس بارها و بارها بیان کردند؛ آنهم چگونگی تشخیص حق از باطل است، همه این عزیزان، این توصیه شهید همت را هنوز هم به‌کار می‌بندند که در آن دوران گفته بود: هر زمان در جنگ راه را گم کردید، ببینید آتش دشمن کدام طرف را می‌کوبد؟ همان طرف، حق و جبهه خودی است.

امروز هم دشمن به سمت روحانیت دوباره حمله‌ور شده است اما اینکه چرا دشمن این‌گونه عمل می‌کند را باید با دلیل و مدرک بگوییم؛
طلبه‌های ایرانی چندسالی است که تنها به درس، مدرسه و مباحث دینی اکتفا نکرده‌اند و قدرتمند به میدان آمده‌اند و گرد محرومیت را از چهره ایران خسته می‌زدایند.

شاید کسی باور نکند اما ما به‌خاطر داریم که یک روحانی در جریان یک بلای طبیعی وقتی دید کودکی توان دیالیز شدن ندارد، کلیه خود را به او اهدا کرد و مدال افتخار ایثار را بر گردن خود آویخت بعد از آن تیم روحانیون وعاظ انقلابی شکل گرفت.


کمیل نظافتی روحانی است که کلیه خود را به یک کودک هشت ساله اهدا کرد و از آنجایی که خانواده شخص پذیرنده، وضعیت مالی خوبی نداشتند، ماشین خود را هم برای تأمین هزینه عمل پیوند فروخت.

بی‌شک همه شما با «طلبه کمیل» آشنا هستید او نه تنها در میدان جهاد رافع مشکلات مردم شد، بلکه جان یک پسر بچه را هم نجات داد آن هم در زمانی که کلیه فروشی مد شده بود.

بعد از آن زلزله سخت هجدک و کوهبنان کرمان رخ داد و همین مجمع روحانیون و وعاظ انقلابی پا به میدان گذاشتند و روستا به روستا با وانت می‌رفتند و برایشان غذا، آب، کانکس و حتی چادر و ملزومات بهداشتی را که   تهیه کرده بودند، توزیع می‌کردند، یادم هست همان سال تعداد بسیار زیادی هیتربرقی برای مردم هجدک خریداری شد و حتی تا یک‌سال پس از زلزله مردم را از یاری خود محروم نکرده بودند.



هنوز کشور درگیر زلزله‌های مکرر و سیلاب‌های سخت بود که کرونا و بیماری منحوسی که جان هزاران نفر را گرفت شیوع یافت، یادم هست آن زمان که مردم حتی خانواده خود را رها کرده بودند، روحانیت باز در میدان بودند و از غسل و کفن تا مراقبت از بیمار را برعهده گرفتند برخی حتی ماسک می‌دوختند و توزیع می‌کردند و البته که نقششان بسیار پر رنگ بود و شب‌ها که همه در خواب بودند و از ترس روز بعد نگران، بازهم روحانیون سمپاش بر دوش خیابان‌ها را ضد عفونی می‌کردند.


کرونا دوسال در کشور ما ماندگار شد اما روحانیت جلسات وعظ و کمک به مردم را فراموش نکردند و برای دانش‌آموزان حتی پویش خرید گوشی همراه برای تحصیل مجازی را راه انداختند و چه بسیار گوشی‌های تلفن همراه توسط همین روحانیون جهادی، وعاظ انقلابی و طلبه‌های ایرانی خریداری و اهدا شد.

کرمان همیشه در شرایطی است که مشکلاتی را در زمینه بلایای طبیعی شاهد است و بعد از کرنا سیل زهکلوت اولین روحانی را کرمان کشاند که ایت‌الله رئیسی بود (رئیس جمهور ایران هم از جامعه روحانیت است) و بعد از آن نیز دوباره روحانیت پا میدان گذاشتند و خانه ‌های مردم و حتی دام‌هایشان را از دل سیلاب نجات دادند و کف خانه‌ها را از گل و لای پاک کردند.




بله امروز روحانیت مورد هجمه قرار می‌گیرد زیرا کشور و مردم از وجودشان متنفع می‌شوند و البته که آنها برای کاری که می‌کنند هیچ مزدی درخواست نمی‌کنند زیرا این شیوه پیامبرشان است که مکتب و سیره‌اش را به نزد آنان به یادگار گذاشته است.




گروه‌های جهادی بسیاری در استان کرمان از طلبه‌ها تشکیل شده‌اند و هرگز مناطق محروم را رها نکرده‌اند البته که زندگی طلبه‌گی بسیار سخت است زیرا اینان از دولت هیچ مواجبی دریافت نمی‌کنند و تنها مزد اندکی برای تبلیغ دین دریافت می‌کنند البته که آنان نسل همیشه روزه‌دار و نمازخوان هستند و روزه‌های قضا و نمازهای واجب میت‌ را نیز برایش ادا می‌کنند کجای این قشر تاکنون برای ایران ضرر داشته است؟؟ که اینچنین به آن حمله می‌کنند؟؟

زحمات روحانیت این قشر همیشه درمیدان و عالمانی که دین را حقیقی به شما می‌آموزند بر کسی پوشیده نیست و البته که دشمن بیش‌از هر وقت دیگری به این امر پی‌برده است که این کشور با روحانیت زنده است از راس آن که ولی فقیه (آیت‌الله سید علی خامنه‌ای امام امت اسلام)و حاکم جهان است تا همین طلبه‌هایی که در میدان کنار مردم خادم ملت هستند.

«عکس‌ها آرشیوی هستند» 
انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcfm1dytw6dmea.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین