تاریخ انتشار :شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
وصیت شهید «محمد تقی‌زاده»:

هر کسی شایستگی مجاهد بودن را ندارد

شهید محمد تقی‌زاده در وصیت‌نامه خود آورده است: هر فردی شایستگی مجاهد بودن را ندارد و من هم در خودم نمی‌بینم.
هر کسی شایستگی مجاهد بودن را ندارد
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» شهید «محمد تقی‌زاده» هشتم فروردين ۱۳۳۹، در روستای جعفرآباد از توابع شهرستان رفسنجان متولد شد. او تا پايان‌ مقطع‌ راهنمايی درس خواند. پاسدار بود، هشتم آذر ۱۳۶۰، در بستان بر اثر اصابت گلوله ‌شهيد شد. پيكر وی در زادگاهش به خاک سپرده شد.

در ادامه گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهید «محمد تقی‌زاده» را می‌خوانیم:

به‌نام خداوند بخشاینده مهربان
وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

در اسلام آن‌چه به شهادت یعنی مرگ آگاهانه در راه هدف مقدس می‌شود به‌صورت یک اصل درآمده است و نام آن شهادت است. هر فردی لیاقت ندارد که باب‌الجنه به رویش باز شود.

 هر فردی شایستگی مجاهد بودن را ندارد که من هم در خودم نمی‌بینم. خداوند این در را بر روی بندگان خاص خودش گشوده است. مجاهدین بالاتر از این‌که بگویم مساوی با اولیاالله هستند که امیدوارم خداوند متعال به ما هم لطفی کند.

خوب سخنی هم با پدر و مادر مهربانم داشته باشم. پدر و مادر عزیزم امیدوارم که مرا ببخشید چون‌که من نتوانستم فرزند خوبی برای شما باشم و یا برای خواهرانم برادر خوبی باشم و همچون برای برادرانم برادر خوبی باشم و برای دوستانم دوست خوبی باشم.

دیگر آن‌که برای من ناقابل تا حد امکان گریه نکنید و بیشتر به فکر اسلام و امام باشید و دیگر آنکه قیم من پدر من است و هر چه او گفت عمل کنید که من راضی هستم و مرا در جعفرآباد دفن کنید.

منبع: نوید شاهد
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdchmwnzx23nxwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما