تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۳۶
۰
plusresetminus
مقامات رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی رژیم به دلیل هزینه‌های گزاف جنگ غزه به خیالبافی‌های همچون تجزیه ایران متوسل شده‌اند.
توهم صهیونیست‌ها در سراشیبی سقوط
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ در حالی که سال‌هاست تیر آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه‌طلبی در ایران به سنگ خورده مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تحریک قومیت‌ها را دستاویزی برای تجزیه ایران به چند کشور می‌داند.

کیدار در یادداشتی نوشته پرسش اینجاست که مردم ایران چگونه به بهترين نحو می‌توانند برنامه هسته‌ای این کشور را سرنگون کنند؟ پاسخ در براندازی از طریق اقلیت‌های قومی نهفته است!

تحلیل‌گر جروزالم‌پست مدعی شده چنانچه اقوام گوناگون در ایران برای سرنگونی حکومت ایران متحد شوند جمهوری اسلامی ایران ساقط شده و برنامه هسته‌ای ایران شکست خواهد خورد.

او نوشته است: «چنانچه جامعه بین‌المللی اهمیتی برای متوقف کردن سریع برنامه هسته‌ای ایران قائل است باید تمامی اقدامات لازم را برای تقویت اقلیت‌های قومی ایران که خواستار جدایی از رژیم و ایجاد کشورهای قومی در ایران هستند انجام دهد.

کیدار مدعی شده در صورت وقوع این اتفاق، تهدید حزب‌الله، حماس و گروه‌های حامی ایران در عراق و سوریه و یمن به سرعت از بین خواهد رفت و احتمال آنکه اسرائیل و خاورمیانه در صلح و امنیت زندگی کنند افزایش خواهد یافت.

او همچنین مدعی شده بعد از فروپاشی ایران یکپارچه و شکل‌گیری پنج تا ۶ کشور بر مبنای گرایش‌های قومیتی، دنیا به مکانی امن‌تر و بهتر تبدیل خواهد شد.

ناصر کنعانی در پاسخ به این تحلیل‌گر رژیم صهیونیستی در صفحه شخصی مجازی خود نوشت: مردخای کیدار (مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی و عضو اندیشکده صهیونیستی سادات- بگین) در اظهاراتی وقیحانه عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران باید تجزیه و به ۶ کشور تبدیل شود. وی، تحریک قومیت‌های مختلف ایرانی را زمینه تحقق این آرزوی شوم عنوان نموده است.

این صهیونیست مفلوک در فروردین ماه سال گذشته نیز، ضمن تأیید اقدامات نظامی صهیونیست‌ها در برخی کشور‌های همجوار گفته بود؛ «باید ایران را تکه تکه کنیم». این اظهارات بروشنی گویای سودای شوم دشمنان سفّاک نسبت به ایران عزیز است.

هرچند این اولین بار نیست که دشمن صهیونیست، اینگونه وقیحانه منویات درونی خود را عریان می‌سازد و جدای از آنکه جمهوری اسلامی ایران بالغ بر چهار دهه از این دست سخنان شنیده و استوارتر از همیشه به حیات پرافتخار خود ادامه می‌دهد، اما لازم است بار دیگر به صهیونیست‌های روبه‌زوال یادآوری نمود: از جمع اقوام مختلفی که پیکره زیبای ایران اسلامی را تشکیل داده‌اند، حدود ۲۵۰ هزار نفر جان خود را در طول تقریبی ۴۵ سال گذشته تقدیم نمودند تا این سرزمین، یکپارچه، قوی و مقتدر باقی بماند و وجبی از خاک آن کم نگردد. آن‌ها که برای سربلندی ایران عزیز و اقتدار جمهوری اسلامی ایران از جان خود گذشتند، مردان و زنانی بودند که از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز و از میان اقوام گوناگون در زیر پرچم پرافتخار ایران گرد هم آمده بودند.

جمهوری اسلامی ایران چهار دهه متمادی شنونده سخنان سخیفی بوده که گویندگان آن سال‌هاست خوراک موریانه‌ها شده‌اند. آرزوی تجزیه ایران نیز به مانند سایر آرزو‌های باطل چهل و چند سال گذشته، با جنایت‌کارانی که نتوانسته‌اند حتی در مقابل یک جنبش مقاومت مردمی در نوار غزه قامت راست کنند و برای جبران شکست‌های ترمیم‌ناپذیر خود بونانه دست به کشتار زنان و کودکان می‌زنند، به گور خواهد رفت.

پروژه آمریکاو اسرائیل برای تجزیه ایران سال‌هاست که شکست خورده است 

البته تجزیه ایران طی یک صده اخیر یکی از اهدافی بوده که همواره توسط آمریکا و انگلیس دنبال می‌شده و طرح خاورمیانه بزرگ که توسط جورج بوش پایه‌گذاری شد هم در نظر داشت تا کشورهای عربی منطقه خاورمیانه، ترکیه، ایران، پاکستان، کشورهای مسلمان قفقاز و رژیم صهیونیستی را در یک نظام اقتصاد آزاد به بلوکی با محوریت رژیم صهیونیستی تبدیل کند.

ایالات متحده با خیالات خام خود در آن سال‌ها  سعی کرد تا با اجرای این نقشه، کشورهای کوچکی به وجود آورد و از واقعه یازده سپتامبر نیز در این راستا بهره برد آمد نتوانست به هدف خود دست پیدا کند.

اسرائیل در سراشیبی سقوط توهم تجزیه ایران را می‌زند 

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل درباره اظهارات اخیر مردخای کیدار مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی درباره تجزیه ایران گفت: اظهارات این مقام سابق صهیونیستی ناشی از توهمات و خیالاتی است که سران اسرائیل سال‌هاست در سر می‌پرورانند. 

وی افزود: شکست ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی و ناتوانی آنان در اشغال کامل غزه موجب خشم اسرائیل از ایران شده وآنها  شکست خود را ناشی از کمک‌های جمهوری اسلامی به نیروهای حماس تصور می‌کنند. 

هانی‌زاده متذکر شد: بنابراین مقامات رژیم جعلی می‌خواهند از هر ابزاری علیه ایران استفاده کنند و سعی دارند با تحریک گسل‌های اجتماعی و قومیتی کشور ما را به سمت تجزیه شدن هدایت کنند البته قومیت‌های ایران با هم متحد هستند و تحت تأثیر یاوه‌گویی‌ها قرار نمی‌گیرند.

هانی‌زاده بیان کرد: بر اساس گزارش‌های محرمانه که سالیان پیش توسط محققان کانادایی و آمریکایی نوشته شد قومیت‌های ایران انسجام بالایی دارند و نمی‌توان با استفاده از این ابزار ایران را چند تکه کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه ایران هیچ وقت دچار جنگ داخلی نمی‌شود، گفت: ایران بافت مذهبی و اجتماعی خاصی دارد و بنابراین ایده تحریک مردم برای ایجاد هرگونه ناآرامی در جهت تجزیه کشور عملیاتی نمی‌شود و مقامات رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی رژیم به دلیل هزینه‌های گزاف جنگ غزه به خیال‌بافی متوسل شده‌اند.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که طی پنج و ماه و نیم گذشته رژیم صهیونیستی متحمل۶۰ میلیون دلار هزینه برای جنگ غزه شده است و اکنون یک رژیم رو به انحطاط هیچ‌گاه تجزیه ایران را نخواهد دید.

صهیونیست‌ها به آخر خط رسیده اند/ صحبت‌های تجزیه طلبانه درباره ایران برای دلگرمی یهودی‌هاست


همچنین حسین کنعانی‌مقدم کارشناس مسائل بین‌الملل درباره اظهارات مقام سابق رژیم صهیونیستی درباره تجزیه ایران گفت: این مبحث تازه‌ای نیست و شیمون پرز در کتابی با عنوان خاورمیانه جدید کاملا به هدف آمریکا درباره محوریت رژیم صهیونیستی در منطقه و تجزیه کشورهایی مانند ایران اشاره کرده است.

وی افزود: انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره نقشه تجزیه ایران را داشته اند که البته هیچ‌گاه به آن دست نمی‌یابند و تنها در حد یک آرزو باقی خواهد ماند.

کنعانی‌مقدم متذکر شد: رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط قرار دارد و فاقد هویت ملی و جهانی است و القابی مانند کودک‌کش، جنایت‌کار جنگی و بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر را یدک می‌کشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت :سخنان مقام سابق رژیم صهیونیستی در جهت تجزیه ایران تنها برای دل‌گرم کردن یهودیان سراسر جهان است، چرا که می‌دانند صهیونیست به پایان راه خود رسیده است و مهاجرت معکوس یهودیان به خوبی این موضوع را بیان می‌کند. 

وی در پایان افزود:صهیونیست‌ها با ایجاد جنگ روانی تلاش می‌کنند یهودیان را در سراسر دنیا منسجم کنند و البته هرچه بیشتر دست و پا می‌زنند بیشتر به لبه پرتگاه نزدیک می‌شوند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdch-wnzi23nxwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما